  • 1. Data: 2002-02-23 15:30:58
    Temat: Realne stopy w Polsce spadną w br. do 3-3,5 procent
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Realne stopy w Polsce spadną w br. do 3-3,5 procent

    Stopy procentowe spadną w Polsce w tym roku o 150-200 pkt bazowych -
    przewidują analitycy banku inwestycyjnego Salomon Schroder Smith Barney.

    Przypomnijmy, że w styczniu Rada Polityki Pieniężnej obniżyła referencyjną
    stopę procentową o 150 pkt bazowych, do 10 proc. Biorąc pod uwagę serial
    obniżek kosztu pieniądza w 2001 roku, daje to już redukcję rzędu 900 pkt
    bazowych.

    Jeśli nasze oczekiwania inflacyjne są poprawne, to taka redukcja stóp będzie
    oznaczać, że realne stopy procentowe spadną w Polsce do 3-3,5 procent -
    twierdzą analitycy banku inwestycyjnego, którzy szacują naszą inflację w tym
    roku na 4,5-5,0 procent.

    Realne stopy na takim poziomie w kraju o niskim wzroście gospodarczym są
    nadal wysokie - oceniają eksperci SSSB. Ich zdaniem, w 2002 roku możemy
    liczyć na wzrost PKB jedynie o 0,9 procent.

    Dużo lepszy ma być następny rok, który ma nam przynieść wzrost produktu
    krajowego brutto o 4 procent. Wówczas NBP będzie najprawdopodobniej znów
    dążył do wzrostu realnych stóp procentowych, co spowoduje podwyższenie stóp
    nominalnych - prognozują analitycy SSSB.

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-02-23 16:45:12
    Temat: Re: Realne stopy w Polsce spadną w br. do 3-3,5 procent
    Od: "zbyhó" <j...@p...fm>

    > Realne stopy w Polsce spadną w br. do 3-3,5 procent
    > Stopy procentowe spadną w Polsce w tym roku o 150-200 pkt bazowych

    tak. nie jestem w tym wszystkim biegly, ale przeglądajac ostatnio gbankowa i
    czytajac teraz post amra o spodziewanej/przewidywanej obnizce o 2% mysle
    sobie ze patrzac na wszystko poprzez pryzmat stop w pekaosa jestesmy druga
    japonia ;-)
    w pekaosa stopa stala roczna to 3,5% - co bedzie pod koniec roku? 1,5%? a sa
    to tylko przewidywania (obnizka o 200p), ktore moga spelnic sie mniej lub
    bardziej - a jesli bardziej to ile wyniesie stala roczna w pekaosa? 1% czy
    0,5%?

    nie to zebym tu negowal polityke stop w/w banku, mysle o czym innym. ta sama
    bankowa donosi o strukturze rynku bankowego, gdzie pko i pekao maja 80%
    udziału w. wiec mozna przyjac ze 80% udzialu tez ma w ryynku lokat
    rocznych/stalych. przyjmujac po polowie dla kazdego z tych banków to
    czterech z dziesieciu zakladajacych lokaty biegne do pekaosa dla tychze
    3,5%. skad u tych ludzi takie zaparcie? ;-)
    sredni procent staly w tabeli w bankowej jest (roczne) dwukrotnie wyzszy, z
    zmienny jeszcze wiekszy... skad u tych ludzi ten upór by meczyc biedne
    dysponentki w pekaosa - juz zaporowo daja 3,5%, a ci ludzie ciagle tam
    zakladaja lokaty...

  • 3. Data: 2002-02-23 16:59:44
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zbyhó" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:a58gub$ol2$1@news.tpi.pl...
    > mysle sobie ze patrzac na wszystko poprzez
    > pryzmat stop w pekaosa jestesmy druga
    > japonia ;-)

    W Japonii występuje czasami deflacja i
    oprocentowanie przyjmuje wartość ujemną np. -0,3%
    ;-))

    Sark

  • 4. Data: 2002-02-23 19:33:15
    Od: "Daniel Jablonski" <d...@N...topnet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W Japonii występuje czasami deflacja i
    > oprocentowanie przyjmuje wartość ujemną np. -0,3%
    > ;-))

    A klienci ktorzy zalozyli lokate o zmiennym oprocentowaniu, musza nieraz
    doplacac bankowi... :-)

    Daniel Jablonski

  • 5. Data: 2002-02-23 21:14:42
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > zmienny jeszcze wiekszy... skad u tych ludzi ten upór by meczyc biedne
    > dysponentki w pekaosa - juz zaporowo daja 3,5%, a ci ludzie ciagle tam

    a mi pekao sa dało na avista usd 0,00%

  • 6. Data: 2002-02-23 21:17:59
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > a mi pekao sa dało na avista usd 0,00%

    No to teraz bedziesz doplacal :)
    Np w cenie karty

  • 7. Data: 2002-02-23 21:27:21
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > No to teraz bedziesz doplacal :)
    > Np w cenie karty

    za karte płace 10 USD rocznie.
    i 50 centów miesięcznie za ubezpieczenie karty.
    bezgotówkowe bez prowizji.
    krajowe i zagraniczne oddziały pekao bez prowizji
    pozostałe 3% min. 1 USD.

  • 8. Data: 2002-03-03 11:51:22
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    Tylko, ze 0% jest dla rachunku avista, jak tez dla konta karty dolarowej
    :(((