  • 1. Data: 2006-03-30 20:34:38
    Temat: Realizacja czeku - refleksje
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    24.lutego.2006 złozyłem w BPH czek z Banku of America (obywatel Brazylii go
    wystawił),
    10.marca.2006 USD zeszły z konta brazylijczyka
    30.marca.2006 środki miałem na moim rachunku w BPH

    owszem, uprzedzano mnie, ze może to trwać 6 tygodni,
    Z tego co mi powiedziano w plecówce BPH gdzie składałem czek, dokumenty
    płatnicze miedzy PL-BR są przesyłane zwykłą pocztą.
    Czy tak się pracuje w XXI wieku ???????

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-03-30 21:13:26
    Temat: Re: Realizacja czeku - refleksje
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    > Czy tak się pracuje w XXI wieku ???????

    tak

  • 3. Data: 2006-03-30 22:28:09
    Od: "Kamil" <k...@...o.s.p.a.m.o2.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@n...serwerze.gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:1qbsglr3prj1$.1rjjr3c2v0yhq.dlg@40tude.net...
> [...]
    > Z tego co mi powiedziano w plecówce BPH gdzie składałem czek, dokumenty
    > płatnicze miedzy PL-BR są przesyłane zwykłą pocztą.

    No i pytanie - czy czeki sa odpowiednim srodkiem platniczym w 21 wieku ?

  • 4. Data: 2006-03-30 22:32:31
    Od: "Kamil" <k...@...o.s.p.a.m.o2.pl>

  • 5. Data: 2006-03-30 22:35:45
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    > No i pytanie - czy czeki sa odpowiednim srodkiem platniczym w 21 wieku ?

    Sa na pewno wygodne:)

  • 6. Data: 2006-03-30 23:05:27
    Od: "Kamil" <k...@...o.s.p.a.m.o2.pl>

    Użytkownik "I.b." <p...@p...com> napisał w wiadomości

    > Sa na pewno wygodne:)
    Jak widac tylko dla placacego tym czekiem. Nie dla odbiorcy.
    Poza US, gdzie sa ciagle popularne i powszechnie i szybko akcpetowalne, nie
    sa lubiane.

  • 7. Data: 2006-03-31 06:07:22
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    > Jak widac tylko dla placacego tym czekiem. Nie dla odbiorcy.

    Alez oczywiscie:)

  • 8. Data: 2006-03-31 10:31:31
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Kamil napisał(a):

    > No i pytanie - czy czeki sa odpowiednim srodkiem platniczym w 21 wieku ?

    Być może nie są - ale w pewnych sytuacjach są wygodne.

    Ćwiczyłem na sobie - sprzedaż udziałów w sp. z o.o. osobie "zagramanicznej".

    Przelew przed - ryzykuje płacący, bo umowa dopiero czeka u notariusza.
    Przelew po - płacący już ma umowę, zwykle z treścią, że zapłacił - więc
    się może zlisić.

    Czek można wręczyć u notariusza w chwili składania podpisu.
    Procedura względnie prosta, chociaż uciążliwa.

    Osobiście byłbym za jakąś formą szybko i pewnie działającą - czegoś na
    kształt ESCROW.

    Pzdr: Witek

  • 9. Data: 2006-03-31 10:35:29
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > Procedura względnie prosta, chociaż uciążliwa.
    >
    > Osobiście byłbym za jakąś formą szybko i pewnie działającą - czegoś na

    Przeciez czek mozna zastrzedz i odbiorca nie dostanie zadnej kasy!

  • 10. Data: 2006-03-31 10:37:22
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > Jak widac tylko dla placacego tym czekiem. Nie dla odbiorcy.
    > Poza US, gdzie sa ciagle popularne i powszechnie i szybko akcpetowalne, nie

    Nie tylko USA! Czeki w USA sa lubiane, powszechen i szybko akceptowane, bo sa
    realizowane w 1 dzien. Ja na swoje konto w HSBC USA wyslalem juz kilka czekow i
    money order z roznych zakatkow swiata i max 2 dni byly realizowane z poza USA i
    nie byly w USD, reszta w 1 dzien, jak bylo w USD. To w Polsce nie umieja czeku
    poprawnie zrealizowac.