  • 1. Data: 2006-03-30 18:01:36
    Temat: Uwaga na Santander bank dawne ptf.
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

    Tak szukałem bankow i staneło na dwoch BPH i santander. Zdecydowałem się na
    PTF bo lepiej wypadli w wyliczeniach które mi dawali. Kredyt na dokończenie
    budowy 80tys. Gdy juz wszystkie papiery pozałatwiałem pozanosiłem do nich i
    to na raty bo ciagle coś nie tak:) (czesto z mojej winy:) ) podpisuje
    wniosek i sobie czytam, że kredyt 80tys ale razem to 82600zł. Coś mi nie
    grało bo wczesniej bylo mniej na wydrukach pieknych które mi przysyłali
    przez internet a takze w siedzibie. Od razu zauważyłem w czym rzecz,
    ubezpieczenie na życie za 5 lat z góry 890zł. We wszystkich wydrukach tego
    nie bylo. Gdy sie pytałęm to pan twierdzil ze rzeczywiscie jest bład i
    informatycy juz naprawiają. Troche mnie to zdenerwowalo ale juz tyle
    zalatwilem i podpisalem ten wniosek. Teraz mysle czy jeszcze moge sie
    wycofac.
    Czy wszedzie chcą przy takiej inwestycji ubezpieczenia? Mam juz
    ubezpieczenie na życie w pracy. Nie wiem czy cos robic i poprostu podpisac
    umowe. Moze ktos brał 80tys i napisze ile do tego bylo dodatków w stylu
    prowizja, opłata z tytulu ryzyka i ubezpieczenie?? bo cos mi tu nie pasuje

  • 2. Data: 2006-03-30 19:17:18
    Temat: Re: Uwaga na Santander bank dawne ptf.
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

> [...]
    > prowizja, opłata z tytulu ryzyka i ubezpieczenie?? bo cos mi tu nie pasuje

    Troche mala kwota na ubezpiecznie na zycie. W BPH chcą zawsze przy kredytach
    od 100k w góre.

    Nie wiem czy to ubezpieczenie, ktore masz w pracy, to klasyczna polisa na
    zycie i czy cesja z niej bylaby akceptowana przez bank jako zabezpieczenie
    kredytu. Generalnie, jesli wymagaja polisy, to jej wartosc nie powinna byc
    nizsza niz wartosc kredytu.

    Najlepiej przy wyborze kredytu zrobic sobie zestawienie wszystkich oplat
    zw.z kredytem, czyli sume rat kapitalowo-odsetkowych, prowizję, wielkosci
    ubezpieczen na zycie, ubezpieczen w okresie przejsciowym do czasu wpisania
    hipoteki do KW, ubezpiecznenia niskiego wkladu, kosztu prowadzenia rachunku
    w tym banku, jesli jest to obowiazkowy element zw. z kredytem i innych jesli
    są.

    Tak na marginesie, bardzo niewiele osob zdaje sobie sprawe z tego (choc
    teoretycznie to oczywiste), ze ubezpieczenie niskiego wkladu pokryją w sumie
    pare razy. Np. biorąc kredyt na 30 lat na 100% i ubezpieczajac brakujacy do
    80% wklad wlasny na 3 lata, zakladajac, ze nie nadplacą kredytu, zaplacą w
    sumie 3 razy skladkę. Przy kredycie 200k splacanym w równych ratach na
    5.5%p.a. i 3% skladce za niski wklad za 3 kolejne lata, bedzie to:
    - przed wyplatą 1.200 PLN,
    - przy 36 racie 947 PLN,
    - przy 72 racie 647 PLN,
    - przy 108 racie 293 PLN.

    Da to w sumie koszt ubezpieczenia 3.087 w ciągu 9 lat.

    Poziom 80% zostanie osiagniety przy 134 racie z 360.

    Ale w czasie rozmowy w banku uslyszycie zawsze tylko o tej jednej skladce
    dot. niskiego wkladu. Pozostale zostaną dyskretnie przemilczane.

    Dlatego warto sobie poskladac wszystkie warunki 'cuzamen do kupy', zeby
    wiedziec czym naprawde kredyty sie od siebie róznią cenowo.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-31 06:20:30
    Od: "Greg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [..]

> [...]
    > hipoteki do KW, ubezpiecznenia niskiego wkladu, kosztu prowadzenia
    > rachunku w tym banku, jesli jest to obowiazkowy element zw. z kredytem i

    Witam

    Kurcze a wydawalo mi sie, ze to takie proste wybrac bank podpisac
    papierki... wszystko Ci wylicza i wsio.

    --
    http://doladowania.kody.gsm.pl - doladuj telefon na karte.

  • 4. Data: 2006-03-31 07:26:25
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Kurcze a wydawalo mi sie, ze to takie proste wybrac bank podpisac
    > papierki... wszystko Ci wylicza i wsio.

    Wyliczyc wyliczą, ale to co akurat pasuje.

    Albo zastosuja nastepującą zasade opierajac sie na porównaniu kwot:
    kiedy masz w perspektywie wziecie kredytu np. na 200k i dzieli Ci od niej
    tylko jeden krok, a pan z banku Ci mówi 'No, wszystko jest ok, ale jeszcze
    trzeba takie ubezpieczenie wykupic za 900 zł', to zestawiajac sobie te 900
    zł z 200.000 zł, 9 stów robi sie kwotą niewiele znaczącą. Noramalnie jakby
    Ci ktos powiedzial o ubezpieczeniu za 900 zł, to bys sie 10 razy
    zastanowil, przeliczyl itp.
    A kiedy powiedzą Ci w banku 'Jest ok. Dostanie Pan kredyt, oprocentowanie
    tylko 5.5% rocznie', to poziom napalenia troche zamgli zdolnosc trzezwej
    oceny rzeczywistego kosztu, kiedy Ci dowalą dodatkowe koszty opócz
    oprocentowania.

    Dlatego warto isc do doradcy, zwlaszcza takiego, ktory Cie nie omami
    rzeczami, ktore swiadczą za daną ofertą, ale jest w stanie zebrac wszystkie
    informacje zw. z kredytem i jego kosztami, tak bys mógl podjąć swiadomą
    decyzję.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-31 13:47:26
    Od: "PiotrF" <...@...pl>

    Ja tam sobie chwalę Santandera PTF
    szybko i sprawnie, bez komplikacji, minimum dokumentów
    bez owijania w bawełnę i ukrywania kosztów i opłat
    wszystko jak należy

    Polecam wszystkim
    załatwiałem kredyt w oddziale Katowice i Sosnowiec na ul warszawskiej

    miałem jużdo czynienia z molochami PKO i BPH i Milennium - dnoooo