  • 1. Data: 2006-03-30 18:06:03
    Temat: Multibank,wplatomat i cóż.. ich minus-- zmieniam bank
    Od: "Byly klient" <m...@b...pl>

    Witam serdecznie,

    Jestem jeszcze klientem tego banku (od paździenika 2002 roku)

    Nie bede ukrywal, iz mnie nieco zdenerwowała ostatnia podwyżka w Multibanku,
    ale jako posiadacz VC nie byłem w ogole zachwycony ich rozwiązaniami i brakiem
    rekompensaty za korzystanie z niej jak ma to miejce w przypadku Visy
    Electronic Korzystam do tego z ich karty kredytowej, więc 2 PLN przywita mnie
    na "dzień dobry"

    Wczoraj, pomimo tego iż nie ma jeszcze podwyżki (jednak bylo dosłownie 2 min
    po godz 18), postanowiłem po raz kolejny skorzystać ze wspaniałego urządzenia
    jakim jest wpłatomat. No i co ? No i wielka kicha ! Po wlożeniu karty, kasy ,
    urządzenie to zaczęlo piszczeć (pi pi pi pi....), połknęło banknoty do środka,
    karty nie wydało i ...........jednym słowem się zacięło.Aby było śmieszniej,
    nie zamknęła się klapka, która chroni przed ingerencja we wpłatomat. Było
    widać banknoty i gdybym miał pinsetę to bym sam je wygrzebał, sukcesywnie po
    jednej sztuce. Pożarło mi kartę, potwierdzenie wpłaty w ogóle nie nastapiło.
    Pani z multilinki proponowała mi czekac 20 min, bo wtedy może się zdarzyć że
    wpłatomat odda pieniądze i wypluje karte. Obsługa, która jeszcze nie poszła
    do domu przybyła mi z pomocą. Postąpiłem zgodnie z procedurą i zadzwoniłem na
    multilinie, złożylem reklamacje i obecnie czekam na jej rozpatrzenie. Kartę
    zwrócono mi od razu (zaproszono mnie do środka) i jest OK. No coż, na
    pieniądze jeszcze czekam, póki co dopiero dzien, a ja naiwny myślałem, iż
    nastapi to zaraz po rozliczeniu skarbca. Niestety, chyba ta procedurka trwa
    troche. To sie jednak okaże.
    Sytuacja malo komiczna, jednak jeśli miałaby miejsce na weekend i urządzenie
    nie po 20 min a po 22 min wypluje banknoty, to ciekawe kto by ponosił za to
    odpowiedzialność ?
    A jeśli klapka nie była zamknięta i ktoś , powiedzmy wtedy tam by przypadkiem
    przechodził i miał ze soba kominiarke + pinsetę (prawie jak cytat z "Misia"
    Barei) oraz by me ciułane pieniądze wyciagnął z tego grata to co ?
    Ja zero potwierdzenia, zero wpłaty... kompletne null, iż w ogóle posiliłem
    gotówką.

    Właśnie te dwa powody są dla mnie argumentem, aby zmienić bank. I zrobię to.
    Sądzę iż bedzie to połaczenie:

    MBank - linia kredytowa + bankomaty WBK + Euronet + ew. opłaty zryczałtowane
    za wypłatę za granicą dla wiekszych kwot
    Millennium (Millekonto Premium) - wpłata 5000 tys na rachunek, aby prowadzenie
    było za friko + przelewy za 0 PLN + bankomaty Euronet za 0 PLN
    Praktycznie koszt prowadzenia dla tych 2 kont to 0 PLN.

    Nie wiem czy dobrze robie, bo tak jakby zdradzam jedną siostrę dla drugiej
    bliźniaczki (Multibank dla mbanku), ale mam nadzieję że nie będę tego
    postępowania żałował.

    Pozdrawiam

    Klient Multibanku z Zachodniej Polski

    P.S A byłem taki zachwycony tym bankiem.... pod niebiosa polecałem go
    wszystkim znajomym.

  • 2. Data: 2006-03-30 20:41:50
    Od: "I.b." <p...@p...com>

> [...]
    > pieniądze jeszcze czekam, póki co dopiero dzien, a ja naiwny myślałem, iż
    > nastapi to zaraz po rozliczeniu skarbca. Niestety, chyba ta procedurka

    Moim skromnm zdaniem nie mniej niz dwa tygodnie... zanim reklamacja
    przejdzie kolejne dzialy - po drodze wekend - potem pani Zosia zostawi to
    pnu Kaziowi...i tak od biurka do biurka bedzie to ladowalo, a ty bedziesz w
    przekonaniu, ze pol banku prcuje nad twoja reklamacja ;)

    > Sytuacja malo komiczna, jednak jeśli miałaby miejsce na weekend i
    > urządzenie
    > nie po 20 min a po 22 min wypluje banknoty, to ciekawe kto by ponosił za
    > odpowiedzialność ?

    Na pewno nie bank!

> [...]
    > Barei) oraz by me ciułane pieniądze wyciagnął z tego grata to co ?
    > Ja zero potwierdzenia, zero wpłaty... kompletne null, iż w ogóle posiliłem

    Bank znajdzie ci "gwiazdke" w umowie, ze robiles to na wlasne ryzyko - w
    koncu sztab prawnikow nie jest od tego by to klient mial racje - prawda?

> [...]
    > było za friko + przelewy za 0 PLN + bankomaty Euronet za 0 PLN
    > Praktycznie koszt prowadzenia dla tych 2 kont to 0 PLN.

    Wcale nie praktycznie, bo musisz umoczyc 5000 zl (rozumiem, ze w twoim
    zapisie 5000 tys - te "tys" to pomylka?), wiec gdzie tu darmocha?! A poza
    tym ile dostaniesz odsetek od tych 5000zl?

  • 3. Data: 2006-03-31 05:38:52
    Od: "Edzi" <P...@i...fm>

    Użytkownik "Byly klient" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

    > karty nie wydało i ...........jednym słowem się zacięło.Aby było śmieszniej,

    Rozumiem, że Twoim zdaniem wpłatomat (jak również inne urządzenia mechaniczne na
    tym świecie) nie mają prawa się popsuć, tak? Jeśli akurat na Ciebie trafiło to
    tylko się cieszyć - trzeba było od razu biec zagrać w lotto...

> [...]
    > przechodził i miał ze soba kominiarke + pinsetę (prawie jak cytat z "Misia"
    > Barei) oraz by me ciułane pieniądze wyciagnął z tego grata to co ?

    Cóż... w każdym takim pomieszczeniu jest kamera - na której było zarejestrowane
    że "coś" wkładałeś do wpłatomatu a ten w kominiarce "coś" z niego wyjął... nie
    mówię, że automatycznie uznali by Twoją reklamację ale podstawe już masz.

    > Właśnie te dwa powody są dla mnie argumentem, aby zmienić bank. I zrobię to.

    Ten drugi mocno naciągany (z pierwszym się zgadzam.).

    > P.S A byłem taki zachwycony tym bankiem.... pod niebiosa polecałem go
    > wszystkim znajomym.

    a to nauczka na przyszłość, żeby niczego nie zachwalać znajomym (zwłaszcza
    samochodu :-))

    --
    Edzi

  • 4. Data: 2006-03-31 06:45:48
    Od: "Krzysiek" <c...@g...pl>

    Edzi <P...@i...fm> napisał(a):

> [...]
    nie
    > mówię, że automatycznie uznali by Twoją reklamację ale podstawe już masz.

    Obawiam się, że to Bank, a nie Klient dysponuje teraz dowodami (zapisem
    video)...
    Przykład jest analogiczny do transakcji przez telefon - Bank zweryfikował
    Klienta i ma nagranie rozmowy, ale jak Klient ma udowodnić, że w ogóle
    dzwonił do Banku?

  • 5. Data: 2006-03-31 07:16:09
    Od: "T.Klamka" <t...@y...p.pl>

    Edzi napisał(a):

> [...]
    > mówię, że automatycznie uznali by Twoją reklamację ale podstawe już masz.

    Nie sądze zeby w kazdym takim pomieszczeniu byla kamera. Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-03-31 07:20:17
    Od: "Edzi" <P...@i...fm>

    Użytkownik "T.Klamka" <t...@y...p.pl> napisał w wiadomości

    nie

    > Nie sądze zeby w kazdym takim pomieszczeniu byla kamera. Pozdrawiam

    Nie wyobrażam sobie, żeby gdzieś nie było. Dodatkowo w PRAWIE każdym bankomacie
    (wpłatomacie) jest kamera - skierowana na osobę - nie może być (zgodnie z
    prawem) skierowana na klawiaturę. To że jej nie widać to inna sprawa :-)

    --
    Edzi

  • 7. Data: 2006-03-31 07:30:17
    Od: "T.Klamka" <t...@y...p.pl>

> [...]
    > prawem) skierowana na klawiaturę. To że jej nie widać to inna sprawa :-)

    Naiwnośc :))) nie ma kamer - przynajmniej na polowie bankomatów jakie
    znam nie ma kamer. Ani w srodku ani z zewnatrz.

  • 8. Data: 2006-03-31 07:40:10
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Swoją drogą, ciekawe co powiecie na taki pomysł:

    W razie awarii wpłatomatu bank mógłby oferować szybką pożyczkę
    krótkoterminową, powiedzmy w wysokości połowy średniej miesięcznej
    wpłaty z ostatniego kwartału, warunkiem udzielenia której byłoby tylko
    złożenie reklamacji na transakcję we wpłatomacie. W razie uznania
    reklamacji zwracana przez bank kwota byłaby rozliczana z pożyczką, a
    odsetki do wysokości kwoty reklamacji - anulowane. W ten sposób pechowy
    klient nie zostawałby z dziurą w portfelu, a bank miałby świetny
    argument marketingowy dla osób nieprzxekonanych do wpłatomatów

    T.

  • 9. Data: 2006-03-31 07:41:34
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Edzi napisał(a):

> [...]
    > mówię, że automatycznie uznali by Twoją reklamację ale podstawe już masz.

    W jaki sposob zamierzasz zobaczyc nagranie z takiej kamery ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2006-03-31 07:44:17
    Od: "Edzi" <P...@i...fm>

    nie

    > W jaki sposob zamierzasz zobaczyc nagranie z takiej kamery ?

    Bez nakazu sądowego jej nie udostępnią, ale potencjalna (i kinetyczna :-))
    możliwość istnieje.

    --
    Edzi