  • 1. Data: 2004-11-09 13:26:57
    Temat: Re: żyrant a kredyt
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-09 13:53 Marcin Wnyk said the following:
    > Witam.
    >
    > Czy fakt, że jestem czyimś żyrantem może stanowić jakieś utrudnienie w tym,
    > żebym sam zaciągnął kredyt albo mogą z tego wynikać jakieś inne utrudnienia?
    Prawnie pewnie nie. Faktycznie tak. Banki rozumują: "za chwilę
    kredytobiorca przestanie spłacać kredyt, będzie musiał to robić
    _poręczyciel_ [1]" w związku z czym liczą jego zdolność, tak jakby sam
    miał kredyt

    > Zakładając oczywiście, że nie ma żadnych problemów ze spłacaniem kredytu i
    > wszystko odbywa się tak, jak powinno.
    Nie ma znaczenia.

    > Z góry dzięki za odpowiedzi.

    > Marcin

    KJ
    PS. FUT warning
    PPS. poszukaj w archiwum pbb, na którą grupę przekierowuję
    [1] żyrant to jest przy wekslu :-)

  • 2. Data: 2004-11-09 13:57:59
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Kamil pisze:

    > PPS. poszukaj w archiwum pbb, na którą grupę przekierowuję
    > [1] żyrant to jest przy wekslu :-)
    Więc pewnie chodzi o poręczenie wekslowe.

  • 3. Data: 2004-11-09 14:10:04
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-09 14:57 jaszczur said the following:
    > Przeglądam pl.soc.prawo

    > Więc pewnie chodzi o poręczenie wekslowe.
    Z oryginalnego postu to nie wynika. A stawiam dolary przeciwko orzechom,
    że autor użył "potocznego" znaczenia.

    KJ

  • 4. Data: 2004-11-09 14:20:37
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-09 15:10, kiedy Kamil Jońca napisał(a)
    co następuje:

    > Z oryginalnego postu to nie wynika. A stawiam dolary przeciwko orzechom,
    > że autor użył "potocznego" znaczenia.
    >
    > KJ

    Też tak sądzę, tym bardziej, że w języku prawniczym częściej używa się
    pojęcia "indos", głównie z racji nadmiernego spopularyzowania się "żyra".

  • 5. Data: 2004-11-09 14:38:31
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-09 15:20 yayco said the following:
    [...]

    > Też tak sądzę, tym bardziej, że w języku prawniczym częściej używa się
    > pojęcia "indos", głównie z racji nadmiernego spopularyzowania się "żyra".
    Po przeczytaniu tego postu stwierdzam, ze sam dałem sie podpuścić :-(
    Bo właśnie "żyrant" nie ma nic wspólengo z poręczeniem (no prawie) :)
    Ale (niestety?) na naszych oczach chyba dokonuje sie zmiana znaczenia
    słowa.....

    KJ

  • 6. Data: 2004-11-09 15:59:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> writes:

    > Bo właśnie "żyrant" nie ma nic wspólengo z poręczeniem (no prawie) :)
    > Ale (niestety?) na naszych oczach chyba dokonuje sie zmiana znaczenia
    > słowa.....

    Na naszych oczach to sie dokonuje zmiana znaczenia "wypłacić" (15 lat
    temu znaczyło _wyłącznie_ "dać pieniądze KOMUS", teraz znaczy juz
    prawie wyłącznie "wziać pieniądze OD KOGOS").

    Natomiast "żyrant" oznaczal "poręczyciela kredytu" juz co najmniej 50
    lat temu. A że weksli "za komuny" się praktycznie nie używało... Niech
    sobie będzie żyrant od kredytu i indosant od weksla...

    MJ