  • 1. Data: 2004-11-09 11:18:04
    Temat: umowa bankowa - % rzeczywiste
    Od: "Monika" <y...@w...pl>

    Witajcie.
    W tym roku dokonalismy podwyzszenia limitu kredytu w ramach rachunku
    bankowego. Ponieslismy oplaty manipulacyjne. Oprocentowanie roczne 15%.
    Niestety na koncu znajduje sie paragraf ze pozostale oplaty pobierane sa
    zgodnie z taryfa prowizji i oplat. I tu powstaje moje pytanie. Pobrano nam
    1,5% od kwoty limitu kredytowego w ramach oplaty "obsluga limitu" pobieranej
    na poczatku drugiego roku korzystania z limitu.
    W calej umowie brak informacji na temat rzeczywistego oprocentowania.
    Czy mozemy jakos interweniowac w banku, pracownik banku nas o tym nie
    poinformowal, niestety zapis o tej oplacie jest w taryfikatorze (moj blad
    nie doczytalam tego), ale zdaje sie ze w swietle nowej ustawy o bankowosci
    na umowie winno byc % realne. Przeciez odsetki sa kosztem kapitalu, czy maja
    prawo pobrac jeszcze kwote odnosnie obslugi limitu? (wiem wiem, ze wszystko
    moga ale pytam teoretycznie czy cos z tym zrobic mozna).
    Bede wdzieczna za sugestie.
    pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2004-11-09 13:00:19
    Temat: Re: umowa bankowa - % rzeczywiste
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Monika" <y...@w...pl> napisał w wiadomości news:cmq989
> [...]
    pobieranej
    > na poczatku drugiego roku korzystania z limitu.

    skoro to nie pierwszy rok umowy, no to chyba wiedzieliscie, ze taka oplata
    jest pobierana - trudno bylo by wiec udawac ze sie niewiedzilalo

    > W calej umowie brak informacji na temat rzeczywistego oprocentowania.
    > Czy mozemy jakos interweniowac w banku, pracownik banku nas o tym nie

    w tej sprawie mozna zlozyc skarge, a odzialaniu niezgodnym z prawem
    bankowym - ale wydaje mi sie ona jedymie dzialaniem dla .. przyszlych
    klientow

  • 3. Data: 2004-11-09 13:08:48
    Od: "Monika" <y...@w...pl>

    Przede wszystkim bardzo Ci dziekuje za odpowiedz Krab :)

    > skoro to nie pierwszy rok umowy, no to chyba wiedzieliscie, ze taka oplata
    > jest pobierana - trudno bylo by wiec udawac ze sie niewiedzilalo

    Wiem, masz racje, ale w pierwszym (2003) roku udalo nam sie wszystko splacic
    i do "teraz" nie korzystalismy z limitu. A ta oplate wprowadzono w maju 2004
    roku i faktycznie o niej nie wiedzielismy (i przy powtornym uruchamianiu
    limitu nikt nam o tym nie powiedzial), choc racja - wynikalo to raczej z
    MOJEJ nieuwaznej lektury umowy... (a raczej nie-przeczytania taryfy oplat i
    prowizji bo dostalismy aneks do umowy a w niej info o %, oplatach za
    rozpatrzenie itd, a tej oplaty dodatkowej nie wymieniono, jest pod
    enigmatyczna nazwa "taryfa oplat i prowizji", ktorej przeciez w umowie nie
    zamieszczaja...)

    > w tej sprawie mozna zlozyc skarge, a odzialaniu niezgodnym z prawem
    > bankowym - ale wydaje mi sie ona jedymie dzialaniem dla .. przyszlych
    > klientow

    dzieki wielkie za odpowiedz, pozdrawiam serdecznie, Monika

  • 4. Data: 2004-11-09 21:35:36
    Od: "Dawid Świtała" <n...@W...com>

> [...]
    > na poczatku drugiego roku korzystania z limitu.
    > W calej umowie brak informacji na temat rzeczywistego oprocentowania.

    Eeeee, nie żebym się czepiał ale IMHO można tylko wyznaczyć szacunkowy ->
    maksymalny koszt kredytu ....nikt nie wie jak bardzo będziecie zadłużeni w
    poszczególnych okresach :) co determinuje brak możliwości wyznaczenia
    rzeczywistego % ...poprafcie jeśli się mylę.

> [...]
    > wszystko
    > moga ale pytam teoretycznie czy cos z tym zrobic mozna).

    Jesli TOiP mówi że tak to sama sobie odpowiedz.....

    --
    Pzdr serdecznie
    Dawidek

  • 5. Data: 2004-11-10 08:44:34
    Od: "Monika" <y...@w...pl>

> [...]
    > poszczególnych okresach :) co determinuje brak możliwości wyznaczenia
    > rzeczywistego % ...poprafcie jeśli się mylę.

    Hej Dawidek :) dzieki za sugestie ale chyba nie moge sie zgodzic - przeciez
    jest okreslone z gory oprocentowanie roczne 15% + oplata manipulacyjna za
    rozpatrzenie wniosku + 1,5% za adminiostrowanie limitem - jakie znaczenie ma
    stopien wykorzystania przeze mnie limitu? - bardzo prosty rachunek :) Wszak
    chodzi o oprocentowanie rzeczywiste a nie rzeczywista kwote wykorzystania
    limitu :)
    Poza tym juz mi przeszlo, niestety trzeba bylo sie pogodzic, kieszen
    zajeczala no ale to ja nie przeczytalam dokladnie umowy. mea culpa
    pozdrawiam serdecznie
    Monika