  • Data: 2019-07-16 19:00:40
    Temat: Re: zmiany ... zmiany
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 18:39:34 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > A ktoś pisał, że własna dobrowolna zapłata z chipa z PIN-em resetuje licznik tak
    samo, jak PIN wymuszony przez system?

    Może i nie pisał.
    Nikt też (a przynajmniej mBąk) nie pisał, że będzie 5 pikaczów bez PIN, a potem musi
    być PIN - to już jakiś wymysł pismaków.
    Zresztą teraz jest tak samo - wybrane/losowe/jak tam nazwiesz pikaczowe poniżej 50zł
    też mogą PINu zażądać i wpisać musisz, nawet jak bilet za 1,3zł i cały autobus się
    gapi.
    Dobrym pomysłem jest uporządkowanie tego - jeden czy dwa banki widziałem, gdzie
    klientowi podawali, jak to działa. Inne ściemniają do poziomu, że "jest to losowe".
    I choć pikaczowanie, szczególnie bez PINu, uważam za kamień milowy w rozwoju
    płatności bezgotówkowych, to uważam jednak, że visa na początku wymyśliła dobry
    kompromis - czyli pikaczu tylko do 50zł, powyżej zawsze wymuszenie chip+PIN - i już
    nie pamiętam, czy po 3 pikaczach bez PIN wymuszało chip+PIN niezależnie od sumy, czy
    też kazało po prostu PIN (i czy bez chipa resetowało licznik) - ale to nie ważna,
    było to dobrym kompromisem między wygodą a paranoją.
    Niestety wygrała koncepcja MC - a rozsądek jak zwykle przywrócić musi unia. Zaś poza
    UE wciąż będzie wolna amerykanka w tym temacie.