  • 1. Data: 2007-07-10 10:28:51
    Temat: wzrost oprocentowania kredytu CHF w Raiffeisen Bank
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Mam kredyt w wyzej wymienionym banku. Ostatnio otrzymalem pismo o
    podwyzszeniu oprocentowania kredytow hipotecznych w zwiazku ze wzrostem
    stop procentowych w Szwajcarii. O ile mi wiadomo wzrost ten wyniosl
    0,25% procenta, natomiast bank podniosl oprocentowanie o 0,4%. Czy ja o
    czyms nie wiem czy moze bank robi mnie w konia? Czy powinienem zlozyc
    reklamacje?

    --
    Pozdrawiam:
    BbT

  • 2. Data: 2007-07-10 10:35:09
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > 0,25% procenta, natomiast bank podniosl oprocentowanie o 0,4%. Czy ja o
    > czyms nie wiem czy moze bank robi mnie w konia? Czy powinienem zlozyc

    Powinieneś przeczytać umowę gdzie napisano jak wół na jakich zasadach jest
    oprocentowany kredyt.

    Darek

  • 3. Data: 2007-07-10 10:51:12
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Powinieneś przeczytać umowę gdzie napisano jak wół na jakich zasadach
    > jest
    > oprocentowany kredyt.
    >
    > Darek

    to chyba ostatni bank, ktory "uznaniowo" okresla oprocentowanie kredytow...

    oprocentowanie jest niskie w momencie podpisywania umowy, a pozniej bank
    moze prawie wszystko czyli reklamacja nic nie da, bo bank zachowal sie tak
    jak zachowac sie mogl

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-07-10 11:37:37
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > to chyba ostatni bank, ktory "uznaniowo" okresla oprocentowanie
    > kredytow...

    Chodziło mi bardziej o to, żeby autor posta zajrzał do swojej umowy i
    sprawdził na jakie warunki - a w szczególności zasady zmiany stopy
    procentowej - się zgodził. Bo czy jest to WIBOR/LIBOR + marża czy "decyzja
    prezesa" nie widzę różnicy. Również dobrze mógł mieć oparty na LIBORZE,
    gdzie zmiany nie są adekwatne do zmian stopy procentowej w banku centralnym
    Szwajcarii.

    Darek

  • 5. Data: 2007-07-11 00:16:58
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Darek wrote on 2007-07-10 12:35:

    > Powinieneś przeczytać umowę gdzie napisano jak wół na jakich zasadach jest
    > oprocentowany kredyt.
    I jeszcze zadać sobie pytanie kiedy miałem ustalone oprocentowanie/kiedy
    ostatnio wzrosło i wtedy porównać to ze wzrostem stóp proc. w
    Szwajcarii, który jest od ponad roku na pewno (i więcej chyba niż te 0,25%).

    Pozdrawiam
    Michał M