  • 1. Data: 2013-11-27 16:12:56
    Temat: wonga daje 100zł do merlina
    Od: Klebespachtel <f...@o...pl>

    Witam,

    http://livesmarter.pl/100-zl-na-merlin-pl-za-wziecie
    -pozyczki-na-wonga-com/

    Czy wzięcie jednorazowej, małej pożyczki w serwisie typu wonga może mieć
    w przyszłości negatywne skutki przy staraniu o np. kredyt hipoteczny w
    bankach?

    No i kwestia podania swoich szczegółowych danych, pesel itp w takim
    serwisie. Potem mogą nękać.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2013-11-27 16:31:22
    Temat: Re: wonga daje 100zł do merlina
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Klebespachtel" napisał w wiadomości
> [...]
    >Czy wzięcie jednorazowej, małej pożyczki w serwisie typu wonga może
    >mieć w przyszłości negatywne skutki przy staraniu o np. kredyt

    Na swiecie by powiedzieli ze pozytywne - lepszy doswiadczony
    kredytobiorca, ktory wie co to splacac raty, niz taki z pustym
    rejestrem.
    Ale tu jest Polska, tu duzo rzeczy bywa na opak.
    Oczywiscie pozytywne po splaceniu.

    >No i kwestia podania swoich szczegółowych danych, pesel itp w takim
    >serwisie. Potem mogą nękać.

    Ale co - pozyczyc 50 zl na jeden dzien ?

    J.

  • 3. Data: 2013-11-27 16:41:25
    Od: Klebespachtel <f...@o...pl>

    W dniu 2013-11-27 16:31, J.F pisze:
    > Ale co - pozyczyc 50 zl na jeden dzien ?

    Na 3 dni ;). Oddajesz 55zł i masz 100zł do wykorzystania na merlin.pl.

  • 4. Data: 2013-11-27 17:16:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-27 16:41, Klebespachtel pisze:

    > Na 3 dni ;). Oddajesz 55zł i masz 100zł do wykorzystania na merlin.pl.

    Terefere. Chcesz oszukać oszusta? Staranniej przeczytałbym drobny maczek.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-11-27 18:14:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Terefere. Chcesz oszukać oszusta? Staranniej przeczytałbym drobny maczek.

    To da się czy nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 6. Data: 2013-11-27 19:21:36
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 27 Nov 2013 16:12:56 +0100, Klebespachtel napisał(a):

    > Witam,
    >
    > http://livesmarter.pl/100-zl-na-merlin-pl-za-wziecie
    -pozyczki-na-wonga-
    com/

    Ja bym się tak nie rzucał na wszystko co się tylko nie pojawi na tej
    stronie. Jakiś umiar trzeba chyba mieć ;)

    Ciekawe są punkty w umowie ramowej o której już na livesmarter nie
    wspominają. Na przykład coś takiego do przemyślenia:

    ---
    9. W celu zabezpieczenia spłaty, przy składaniu wniosku o dokonanie
    wypłaty Pożyczkobiorca może zostać zobowiązany do podania danych swojej
    karty debetowej oraz udzielenia upoważnienia do obciążenia rachunku tej
    karty pełną kwotą należności, tj. kwotą pożyczki wraz z odsetkami i
    prowizją, w razie nie dokonania spłaty w Terminie spłaty. Podając dane
    karty debetowej, Pożyczkobiorca zobowiązuje się jednocześnie do
    zapewnienia na rachunku tej karty w pierwszym dniu po Terminie spłaty
    środków w wysokości wystarczającej na pokrycie pełnej kwoty zadłużenia.

    10. W przypadku nie spłacenia do godz. 23:59 w Terminie spłaty pełnej
    kwoty należności, tj. kwoty pożyczki wraz z odsetkami i prowizją, w
    pierwszym dniu po Terminie spłaty Pożyczkodawca podejmie co najmniej 3
    próby ściągnięcia należności z rachunku karty debetowej. W razie
    niemożliwości obciążenia rachunku karty debetowej pełną kwotą należności
    w pierwszym dniu po Terminie spłaty, Pożyczkodawca będzie uprawniony do
    dokonywania kolejnych prób ściągnięcia całości lub części należności, aż
    do całkowitej spłaty aktualnego zadłużenia Pożyczkobiorcy, którego
    wysokość może wzrosnąć o naliczane zgodnie z § 8 Umowy Ramowej koszty
    czynności upominawczych i windykacyjnych, podejmowanych niezależnie od
    prób ściągnięcia należności z rachunku karty debetowej.
    ---

    No i generalnie za głupią stówkę sprzedajemy praktycznie wszystkie swoje
    dane osobowe a nawet więcej. Zapytam tak: warto? Moim zdaniem po stokroć
    nie!

    Ponadto przy zakładaniu konta ciekawy jest punkt nr 3:

    "Następnie upewnimy się czy podany przez Ciebie rachunek do wypłaty
    pożyczki rzeczywiście należy do Ciebie. Będziesz musiał dokonać
    symbolicznego przelewu na 10 gr. z tego rachunku, lub skorzystać z
    rozwiązania, które umożliwi autoryzację rachunku bez takiej konieczności."

    Ciekawi mnie to "lub skorzystać z rozwiązania, które umożliwi autoryzację
    rachunku bez konieczności przelewu". Czyli, że co? Trzeba będzie podać
    login/hasło do swojego konta w banku :D

    Xenocide

  • 7. Data: 2013-11-27 21:49:00
    Od: Klebespachtel <f...@o...pl>

    W dniu 2013-11-27 19:21, xbartx pisze:
    > Ciekawi mnie to "lub skorzystać z rozwiązania, które umożliwi autoryzację
    > rachunku bez konieczności przelewu". Czyli, że co? Trzeba będzie podać
    > login/hasło do swojego konta w banku :D

    Podobno tak ;). Tak ktoś napisał w komentarzu na LS. A od niektórych
    podobno nie chcą ani loginu, przelewu, ani numeru karty. Nie wiem na
    jakiej podstawie działa ich algorytm. Z całą resztą się zgodzę, też
    miałem te wszystkie wątpliwości więc rezygnuje.

    Szkoda, bo proste wiśnie się wydawały do zgarnięcia, z ING trzeba się
    cackać prawie miesiąc a tutaj 15min ;).

  • 8. Data: 2013-11-27 22:06:18
    Temat: Re: [SPAM]wonga daje 100zł do merlina
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > Czy wzięcie jednorazowej, małej pożyczki w serwisie typu wonga może mieć
    > w przyszłości negatywne skutki przy staraniu o np. kredyt hipoteczny w

    brać możesz, ale niech NIE przelewają tej chwilówki na konto, na które
    dostajesz wynagrodzenie!

    załóż sobie jakiś inne i tam obsługuj chwilówki, jak analityk zobaczy
    takie operacje to nie będzie wesoło...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2013-11-27 22:11:05
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Klebespachtel <f...@o...pl> wrote:

> [...]
    > jakiej podstawie działa ich algorytm. Z całą resztą się zgodzę, też
    > miałem te wszystkie wątpliwości więc rezygnuje.

    W ciągu 15 minut (długa umowa do przeczytania+pełnomocnictwo do jej
    podpisania), 50zł na koncie, loginu do konta ani numeru karty nie podawałem,
    przelew tak - przez przelew24.

    a.

  • 10. Data: 2013-11-27 22:26:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 27 Nov 2013 21:49:00 +0100, Klebespachtel napisał(a):

    > A od niektórych
    > podobno nie chcą ani loginu, przelewu, ani numeru karty. Nie wiem na
    > jakiej podstawie działa ich algorytm.

    Zauważ że tam wyrażasz zgodę na sprawdzenie Ciebie w BIK, więc na
    podstawie tego już mogą wstępnie ustalić że klient jest ok czyli będzie
    płacić regularnie odsetki karne ;)

    Xenocide