  • 11. Data: 2006-05-26 10:32:47
    Temat: Re: wczesniejsza splata kredytu
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    > A czy nie zależy to również od umowy z Bankiem? Kilka lat temu w PKO BP
    > nadpłata w pierwszej kolejności spłacała odsetki, o dopiero reszta z
    > nadpłaty spłacała kapitał.

    mnie to niedotyczy. wlasnie dokopalem sie do pewnej broszurki ktura mowi ze mam do
    wyboru:
    wplacam te moje 25k i odejmuja mi latka albo zmniejszaja rate :)

  • 12. Data: 2006-05-26 10:41:52
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Mariusz wrote:

    > mnie to niedotyczy. wlasnie dokopalem sie do pewnej broszurki ktura mowi ze mam do
    wyboru:
    > wplacam te moje 25k i odejmuja mi latka albo zmniejszaja rate :)

    Ty nie wierz w broszurki tylko poczytaj hipotetyczną umowę :) Sposób
    zlecania i księgowania nadpłat jest praktycznie w każdym banku inny i
    jeśli chcesz nadpłacać to zawczasu dowiedz się w banku jak to się
    dokładnie odbywa, czy jest za to prowizja itd.

    Karol

  • 13. Data: 2006-05-26 10:45:50
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    Mariusz wrote:

    > nie mam umowy- sytuacja hipotetyczna :)

    To zalezy od banku.
    Niektore standardowo zmniejszaja rate, inne zmniejszaja liczbe rat.
    Mozesz oczywiscie negocjowac jezeli zapis standardowy Ci nie odpowiada.

    kursor

  • 14. Data: 2006-05-26 10:47:20
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

> [...]
    > jeśli chcesz nadpłacać to zawczasu dowiedz się w banku jak to się
    > dokładnie odbywa, czy jest za to prowizja itd.

    umowe dostane byc moze w tym tygodniu to poczytam dokladnie o co w tym chodzi. Jesli
    chodzi o prowizje to akurat wiem na pewno ze
    oplat za splate sie nie pobiera - taki fajny bank :)

  • 15. Data: 2006-05-26 11:12:29
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > oplat za splate sie nie pobiera - taki fajny bank :)

    A będziesz miał to w umowie?
    Np w PKO BP nie zgodzili mi się tego wpisać do umowy.
    Czyli jak bank zmieni zdanie to zmieni w TOiP kwotę
    z 0 na np 10% i będziesz musiał się dostosować.

    Miroo

  • 16. Data: 2006-05-26 12:05:45
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    > A będziesz miał to w umowie?
    > Np w PKO BP nie zgodzili mi się tego wpisać do umowy.
    > Czyli jak bank zmieni zdanie to zmieni w TOiP kwotę
    > z 0 na np 10% i będziesz musiał się dostosować.

    tak, bedzie to w umowie
    oplaty sa tylko jesli oprecentowanie jest stale

  • 17. Data: 2006-05-27 14:15:50
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > To zalezy od banku.
    > Niektore standardowo zmniejszaja rate, inne zmniejszaja liczbe rat.

    a jeszcze inne pozwalają wybrać: określasz we wniosku o zaksięgowanie
    nadpłaty jaki ma ona mieć wpływa na raty (umniejszenie każdej czy
    zmniejszenie liczby rat)

    janke

  • 18. Data: 2006-05-29 11:23:24
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    3.5% ....

    pomijajac to co bylo wczesniej napisane, istotna jest jeszcze kwestia waluty
    kredytu, jezeli jest denominowany np. w CHF to 25kzl zostanie przeliczone na
    CHF (po kursie sprzedazy banku) i zmniejszy sie kwota kapitalu do splacenia

    1. moze to wplynac na zmniejszenie raty przy tym samym okresie kredytowania
    2. rata pozostanie taka sama, ale okres kredytowania sie skroci

    przy kredycie splacanym metoda annuity wczesniejsza splata calosci kredytu w
    pierwszych latach kredytowania spowoduje, ze bedziemy musieli doplacic do
    naliczonych odsetek, gdyz w przypadku raty usrednionej poczatkowo naliczane
    odsetki sa znacznie nizsze od tych rzeczywistych (zwiazanych z pozostala do
    splaty kwota kredytu - kapitalu)

    mozna to sobie ladnie rozrysowac ;-) wazny jest punkt, w ktorym rata
    annuitowa zrowna sie z rata malejaca...

    pozdr.
    R.