  • 1. Data: 2003-05-24 09:11:57
    Temat: [vwbankdirect] konto e-direct standard
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Powiedzcie mi, czy ja mam takiego pecha na te banki, czy co? ;-)
    Zchęcony informacjami o tym, że konto e-direct standard będzie bezpłatne
    zachciało mi się tam otworzyć rachuneczek.

    Chciałem wyjaśnić kwestię opłat - jeżeli konto zostanie otwarte w maju - to
    czy za maj zostanie pobrana opłata 10 PLN. Cała sytacja działa się jakieś
    pół godzinki temu.

    Dzwonię na linię informacyjną: 0801 16 16 16.

    Pytam co i jak. Odpowiedź - opłata zdecydowanie nie będzie pobrana. OK, ale
    przy okazji rozmowy wyszła pewna nieścisłość odnośnie procedury otwarcia
    rachunku na poczcie. Na stronie pisze, że pani poczta bierze "komplet
    dokumentów" i przekazuje do banku. Infolinia twierdzi, że poczta bierze
    tylko formularz identyfikacyjny, a resztę samemu wysyła klient, sam wypisuje
    kopertę i nakleja znaczki.
    Dodam, że kobita miała chyba kiepskie dni, bo prawie mnie pogryzła...

    Ażeby uściślić informację dzwonię na linię operacyjną: 0800 103 301.
    Połączyłem się z konsultantem. Odebrałą naprawdę miła pani. Na początek
    pytanie - czy jeśli otworzę konto teraz to za maj zostanie pobrana opłata?
    Nie, ale jeśli pan chce mogę to sprawdzić. No i poszła wypytać. Przyszła i
    stwierdziła, że jednak będzie pobrana opłata za maj dla klientów
    otwierających konta edirect standard w maju. Tłumaczyła to tym, że dopiero
    dziś konsultanci otrzymali informacje na temat nowej oferty. No OK.
    Poruszyłem też temat procedury otwarcia rachunku. I konsultantka sama
    stwierdziła, że na stronie jest błąd i muszą to poprawić. Otóż vwbank ma z
    pocztą umowę tylko na weryfikację i przesyłanie formularzy
    identyfikacyjnych. I teoretycznie klient powinien wysłać wniosek
    samodzielnie. Poczta nie ma obowiązku przesyłania 'kompletu dokumentów'.
    Jeśli prześle wszystko - to będzie tylko dobra wola poczty. Mają to poprawić
    w poniedziałek... Zobaczymy...
    No dobrze, że mi powiedzieli bo bym się wyżywał na kobitce z poczty, że nie
    chce wziąć wniosku, a powinna 'komplet'... A miałaby rację... :-/

    Z moją wrodzoną dociekliwością dzwonię jeszcze raz na linię informacyjną,
    ażeby wyjaśnić sprzeczność informacji nt opłaty za maj. Odebrała ta sama -
    dość niemiła osoba.
    I słyszę "jeśli w banku uzyskał pan informacje, że będzie opłata, to
    będzie'. Zero zainteresowania tematem, kompletna olewka. "Ale państwo macie
    podane inne informacje, dlatego chciałem wyjaśnić tę nieścisłość". i głosem
    wkurzonym niczym osa za szybą "jeśli pan chce to ja pana przełączę i tam pan
    uzy" i tu połączenie zostało przełączone. :-) Ta osoba nie nadaje się na
    konsultanta!
    Po przełączeniu - nawet nie wiem do kogo - uzyskałem potwierdzenie, że
    opłata za maj będzie. Zasugerowałem też doinformowanie konsultantów...

    Ech, kwestie opłat i procedur otwarcia poruszę jeszcze w e-mailu, zobaczymy
    jakie tym razem dostanę info...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 2. Data: 2003-05-24 09:30:37
    Temat: Re: [vwbankdirect] konto e-direct standard
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ech, kwestie opłat i procedur otwarcia poruszę jeszcze w e-mailu,
    zobaczymy
    > jakie tym razem dostanę info...

    wniosek- papiery wyslac nie wczesniej jak za tydzien :-)
    daj znac jak dostaniesz odpowiedz

  • 3. Data: 2003-05-24 09:46:23
    Od: "Seb" <n...@a...pl>

    Potwierdzam, jeśli dokumenty dotrą do banku w maju, oplata bedzie.
    Przesunalem wizyte kuriera na 2 czerwca ;)
    pzdr
    Seb

  • 4. Data: 2003-05-24 10:33:02
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Krab" <_...@h...pl__> napisał w wiadomości

    > zobaczymy
    >
    > wniosek- papiery wyslac nie wczesniej jak za tydzien :-)
    > daj znac jak dostaniesz odpowiedz

    Jasne! :-)

    Chociaż teraz mnie ta promocja korci. ;-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 5. Data: 2003-05-24 15:14:03
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Seb" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam, jeśli dokumenty dotrą do banku w maju, oplata bedzie.
    > Przesunalem wizyte kuriera na 2 czerwca ;)

    No nie mogę. Wiedziałem że coś tu MUSI nie pasować!

    Tak się rzuciliśmy na ten VWbankdirect, a tu okazuje się, że żywi
    konsultanci są dostępni jedynie od poniedziałku do piątku 8-20 i w soboty
    9-15...
    Poza tym okresem jedynie zastrzeganie kart, ale to im robi polcard...

    A ja już się przywyczaiłem do całodobowej obsługi. :-)

    No serio się tutaj rozczarowałem... :-/

    I jeszcze pytanko: wiem, że można robić przelewy prez serwis telefoniczny z
    automatu. Trzeba je jakoś definiować wcześniej pewnie. To się robi u
    konsultanta, czy może to są te same przelewy co w dostępie internetowym???

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 6. Data: 2003-05-24 15:19:02
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]
    > 9-15...
    > Poza tym okresem jedynie zastrzeganie kart, ale to im robi polcard...

    BTW mogli by takie informacje zamieścić w FAQ czy gdziekolwiek... Chyba, że
    się wstydzą... Bo nie uświadczysz info o tym, póki się nie znadziejesz...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 7. Data: 2003-05-24 17:28:15
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

> [...]
    > automatu. Trzeba je jakoś definiować wcześniej pewnie. To się robi u
    > konsultanta, czy może to są te same przelewy co w dostępie internetowym???

    Żeby uaktywnić przelewy zdefiniowane w internecie także w serwisie
    telefonicznym, trzeba dzwonić do konsultanta.

    Bogdan B.

  • 8. Data: 2003-05-24 18:41:58
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Żeby uaktywnić przelewy zdefiniowane w internecie także w serwisie
    > telefonicznym, trzeba dzwonić do konsultanta.

    Dzięki za info. A przez konsultanta jak się wykonuje przelew to rozumiem, że
    można korzystać z jakichś szablonów, czy to tych internetowych, czy z
    serwisu automatycznego??

    Bo w Lukasie zawsze trzeba znać numer rachunku odbiorcy. Niechętnie sięgają
    do bazy ebanku w lukaslinii...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 9. Data: 2003-05-24 19:56:28
    Od: "Mentos" <m...@s...o2.pl>

> [...]

    wypisuje
    > kopertę i nakleja znaczki.
    > Dodam, że kobita miała chyba kiepskie dni, bo prawie mnie pogryzła...

    Zamów sobie kuriera.
    Ja tak zrobilem, z 2 powodów. Nie bardzo mialem czas zeby isc na poczte a
    poza tym mam ostatnio "uczulenie" na pocztę.
    Kurier przyjechal o umówionym czasie i zabral komplet dokumentów.

    Pozdrawiam:
    MENTOS
    m...@o...pl
    ICQ: 72467386 GG# 1335

  • 10. Data: 2003-05-25 07:56:39
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

> [...]
    > serwisu automatycznego??
    >
    > Bo w Lukasie zawsze trzeba znać numer rachunku odbiorcy. Niechętnie

    Nie robiłem przelewu przez konsultantkę, ale pewnie można użyć danych z
    przelewu internetowego. W każdym razie widzi dane takich przelewów, bo przy
    aktywacji do automatycznego serwisu telefonicznego przeczytała mi je.
    BTW: pytałem o e-direct i kartę. Ponoć aktualizacja salda Elektrona jest raz
    na dzień. Jest to chyba karta o onlinowości ala Lukas albo byłe PBK.

    Bogdan B.