    From: Mlody Book <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: uznanie na kartę
    Date: Wed, 13 Sep 2006 10:26:24 +0200

    Wojciech Nawara napisał(a):
    > Witam,
    >

    > Z całym szacunkiem dla inteligo, ale czy ktoś spotkał się może gdzieś
    > indziej z takim irracjonalnym traktowaniem zwrotów na kartę? Otóż w
    > przypadku, gdy uznanie na kartę nie zostało poprzedzone obciążeniem
    > karty na tę samą kwotę, inteligo po dokonaniu zaksięgowania uznania
    > BLOKUJE tę kwotę na okres miesiąca, twierdząc iż merchant może takie
    > uznanie odwołać właśnie w ciągu tego okresu.
    >
    > Już parę lat temu im tłukłem, że to jest bez sensu, w dodatku bez
    > większych podstaw formalnych, a teraz widzę, że ten zwyczaj panuje do dziś.

> [...]

    Pewnie o tym wiesz, ale tym, którzy nie wiedzą podpowiem, że można
    przefaksować dokument potwierdzający to uznanie, aby dana kwota została
    odblokowana wcześniej. Tradycyjnie najlepiej jest, przed wysłaniem,
    skontaktować się z konsultantem, który założy zgłoszenie.

    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)