  • 11. Data: 2003-09-03 20:08:57
    Temat: Re: uwaga na numery kont: rachunki z ENEA Poznan
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    3...@p...com,
    Bartol Partol <b...@p...com>:
    > Robert wrote:
    >
    > Proponuje skontaktowac sie z wystawca faktury i zapytac czy i ile
    > cyfr z numeru konta mozna urwac. Wiele firm wystawia faktury z
    > dynamicznymi numerami konta (np. polkomtel, energetycy w moim
    > miescie), ale zmienia sie tylko koncowka (3-4 cyfry) i wtedy mozna
    > spokojnie wpisywac skrocony numer konta.

    Nie mozna tak urywac. Nie zgodzi sie liczba kontrolna. To jest pelny numer
    NRB. To nie jest stary zwykly numer z czymstam po kreseczkach.

    --
    Robert

  • 12. Data: 2003-09-03 20:10:54
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...com> napisał:
> [...]
    > numerami konta (np. polkomtel, energetycy w moim miescie), ale zmienia
    > sie tylko koncowka (3-4 cyfry) i wtedy mozna spokojnie wpisywac skrocony

    Ale numer konta ENEA jest formacie __NRB__ !!! Polkomtel ma stary numer
    rachunku... -ciekaw jestem jak długo, bo to tez citi.

  • 13. Data: 2003-09-03 20:14:03
    Od: Bartol Partol <b...@p...com>

    Robert wrote:

    > 3...@p...com,

    > Nie mozna tak urywac. Nie zgodzi sie liczba kontrolna. To jest pelny numer
    > NRB. To nie jest stary zwykly numer z czymstam po kreseczkach.

    O cholera, to jak juz wszyscy wprowadza NRB to bedzie kicha. :-( No
    chyba ze wprowadza statyczne numery (ale jak widac w tym przypadku maja
    to gdzies).

    Bartol

  • 14. Data: 2003-09-03 20:36:00
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał:
    > Ja mam odczucia podobne do Kate - przeciez to praktycznie uniemozliwia
    > uzywanie zlecenia stalego, bo nic nie jest stale juz.

    No własnie ;-// Też mnie to STRASZNIE wkurza, tym bardziej, że..

    > Polecenia
    > Zaplaty ENEA nie wspiera,

    ;-/

    > zreszta PZ wymaga stalego numeru rachunku.

    Nie wymaga. Mnie nie interesuje na jaki rachunek wierzyciel sobie przelewa za
    pomocą PZ. Zauważ, że w ustanowieniu PZ nie ma podanego nr konta wierzyciela. Np
    Polkomtel.

    [...]
    > I calego przelewu od podstaw - bo formatki znanych mi bankow nie przewiduja
    > edycji numeru rachunku odbiorcy.

    Jest jeden taki system: interBRESOK. Pomimo wybrania formatki mozna edytować nr
    konta.

  • 15. Data: 2003-09-03 21:15:42
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj5jbk$oqv$...@n...onet.pl,
    Witek <w...@p...onet.fi>:

    > No własnie ;-// Też mnie to STRASZNIE wkurza, tym bardziej, że..

    No to pisz tez do BOK, adres na stronie:

    http://www.epsa.pl/boklient/bok.htm

    (nie podaje tu adresu email, aby im spamu nie generowac)

    > Nie wymaga. Mnie nie interesuje na jaki rachunek wierzyciel sobie
    > przelewa za pomocą PZ. Zauważ, że w ustanowieniu PZ nie ma podanego
    > nr konta wierzyciela. Np Polkomtel.

    A to przepraszam. Pomylilo mi sie z odwrotna sytuacja, kiedy moj numer sie
    zmienia ;) (bo mam PZ w Lukasie i musze sie z tym liczyc)

    > Jest jeden taki system: interBRESOK. Pomimo wybrania formatki mozna
    > edytować nr konta.

    Tu tez musze skorygowac swoja wypowiedz: "znane mi formatki bankow ..." - bo
    BRE znam :)

    A ciagle sie zastanawiam, gdzie ląduja te przelewy od tych licznych ludziow,
    co nie zauwazyli zmiany numeru rachunku. Mysle, ze to wszystko jest
    ksiegowane na koncie klienta i tak i tak naprawde nie wykorzystuja tego
    numeru faktury, chyba ze sa jakies niejasnosci.

    Ciekaw jestem, czy ktos to wyprobowal. Troche nie mam odwagi testowac, bo mi
    prad wylacza i nie bedzie wtedy netu ;)

    --
    Robert

  • 16. Data: 2003-09-03 22:47:38
    Od: "Sebol" <s...@p...onet.pl>

    Grzegorz Niedzwiecki wrote:

    > Raczej porządek, o który zabiegali wystawcy faktur. No i nareszcie
    > EBPP (Electronic Bill Presentment and Payment) zaczyna działać.

    W ENEI to na razie speedcollect a nie ebpp. Dla klienta masowego
    nieodzowne. Odmiana EBPP to np.
    http://www.citibank.pl/poland/corporate/polish/prelo
    ad/pi_cc.htm
    (faktury on-line albo citiconnect w rozwijanym z boku menu),
    ale dla klientow ind. to chyba na razie mrzonka.

    Co do mojerachunki.pl to z uwagi na bank bedzie to raczej :)
    http://www.citibank.com/poland/unikasa/ ale chyba jeszcze nie
    teraz. Jesli chodzi o obciazanie kart to poszukajcie pod Kartowe
    Zlecenia Stale (tez w ww. zakladce ../pi_cc.htm. Do PZ i KZS
    (do Unikasy tez) tacy klienci musza sie przekonac, wiec jeszcze
    chwila minie.

    Placilem na numer z poprzedniej faktury i doszlo. Przeciez po drugiej
    kresce (w dawnym wydaniu) jest tylko kod klienta i faktury, system
    to przepuscil - jak jest teraz w NRB nie wiem, ale podejrzewam, ze
    tak samo.

  • 17. Data: 2003-09-04 06:08:54
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj5rb8$6ae$...@a...news.tpi.pl,
    Sebol <s...@p...onet.pl>:

> [...]
    > kresce (w dawnym wydaniu) jest tylko kod klienta i faktury, system
    > to przepuscil - jak jest teraz w NRB nie wiem, ale podejrzewam, ze

    O, to cenna informacja.
    Zrobiles to specjalnie czy przez przeoczenie?

    --
    Robert

  • 18. Data: 2003-09-04 06:11:26
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj5rb8$6ae$...@a...news.tpi.pl,
    Sebol <s...@p...onet.pl>:

> [...]
    > kresce (w dawnym wydaniu) jest tylko kod klienta i faktury, system
    > to przepuscil - jak jest teraz w NRB nie wiem, ale podejrzewam, ze

    Jeszcze prosze jesli mozna o uzupelnienie - czy placiles tak skutecznie
    jeszcze na numer w starym formacie, bez l.k., czy juz na NRB z poprzedniej
    faktury?

    --
    Robert

  • 19. Data: 2003-09-05 18:31:58
    Od: "Sebol" <s...@p...onet.pl>

    Robert wrote:
    > Uwazajcie przy zlecaniu platnosci na to (ENEA Poznan obejmuje duzy
    > obszar kraju zdaje sie).
    >
    > Na f-rze jest inny numer konta niz 2 miesiace temu, tak jakby w
    > numerze byl zaszyty numer faktury - mam nadzieje, ze to nie bedzie co
    > 2 miesiace tak, bo to b. uciazliwe.

    Sprawdzilem - zadzwon do BOK to dostaniesz staly numer konta.
    Niedlugo kazdy bedzie mial staly.

    8-)

  • 20. Data: 2003-09-05 19:08:26
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bjalce$hms$...@a...news.tpi.pl,
    Sebol <s...@p...onet.pl>:

    > Sprawdzilem - zadzwon do BOK to dostaniesz staly numer konta.
    > Niedlugo kazdy bedzie mial staly.

    1. To ciekawe.
    2. To dobrze.

    Sprobuje moze zaemailowac.
    (Ostatnio udalo mi sie ta droga zlikwidowac zlecenie stale.)

    --
    Robert