  • 11. Data: 2004-02-05 00:15:32
    Temat: Re: ukradziono bankomat
    Od: "Adamo 2." <a...@c...com>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał
    w wiadomości news:bvrqaj$2kgt$1@mamut.aster.pl...

    > Dlaczego musialby udawac zepsuty. W USA byly przypadki gdy zlodzieje
    > stawiali dzialajacy bankomat, ktory wyplacal kase. Po prostu zainwestowali
    > ile pieniedzy zeby zdobyc wiecej PINow i miec wiecej czasu na sciagniecie
    > kasy z kont. Brak sciagniecia pieniedzy z konta nikomu nie wydawal sie byc
    > podejrzany :)

    Nic podobnego. W USA założyli LEGALNĄ firmę, i te bankomaty były podłączone
    do sieci, więc legalnie klienci wypłacali pieniądze ze swoich kont,
    jednocześnie ich karty były kopiowane i razem z pinem zapamiętywane na
    "później"

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 12. Data: 2004-02-05 07:42:21
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:bvs2c5$eb5$1@opal.futuro.pl,
    niejaki(a): Adamo 2. z adresu <a...@c...com> napisał(a):

> [...]
    > podłączone do sieci, więc legalnie klienci wypłacali pieniądze ze
    > swoich kont, jednocześnie ich karty były kopiowane i razem z pinem

    Właśnie. Z jednym bankomatem ustawionym na lewo i załadowanym prawdziwą
    forsą 'zwrot z inwestycji' byłby chyba za mały ;-) Teraz jak to
    napisałem, przyszło mi do głowy, że przy okazji można by wprowadzić do
    obiegu trochę fałszywek. No, to jednak taki bankomat mógłby się do
    czegoś przydać ;-) Ale EOT, bo za chwilę bankowcy napiszą instrukcję, co
    można zrobić z ukradzionym bankomatem :-D

    --
    woy

    'Jeżeli chcesz fabuły, to przed zamordowaniem
    jakiejś postaci zawsze możesz z nią porozmawiać'
    [Feanor, prgkr]

  • 13. Data: 2004-02-05 07:47:50
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:0a12205ic0226v2rec2umohk7h9mjejbb5@4ax.com,
    niejaki(a): devnull z adresu <d...@n...net> napisał(a):

    > Prymitywne podejscie do sprawy, a w Ameryce to sie z bankomatami robi
    > tak (tez m.in. Rosjanie zreszta):
    > http://biznes.interia.pl/news?inf=457441

    Do takich praktyk to trzeba mieć głowę. Jak ktoś ma tylko mięśnie, to
    przyjeżdża z buldożerem i zadowala się jakąś stówką czy pięćdziesiątką
    nadpaloną przez spawarkę przy otwieraniu sejfu :-)

  • 14. Data: 2004-02-05 08:35:27
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:bvqe9e$1gj$1@taurus.webcorp.pl...

    > Eee... a na co komu pusty bankomat? komputer w nim stary i raczej trudny
    > do wykorzystania, może do treningu? :-)

    Ten bankomat nie byl pusty. Byl juz gotowy do dzialania. Wszak filia miala
    ruszyc lada moment, a oblsuga sie sama szkolila wplacajac pieniadze na swoje
    konta i wyplacajac je z bankomatu.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 15. Data: 2004-02-05 08:54:31
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:bvsv72$5uv$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): Lopez z adresu <l...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Ten bankomat nie byl pusty. Byl juz gotowy do dzialania. Wszak filia
    > miala ruszyc lada moment, a oblsuga sie sama szkolila wplacajac
    > pieniadze na swoje konta i wyplacajac je z bankomatu.

    Coś tu nie tak - _obsłudze_ _technicznej_ wydali bankomat z pieniędzmi?
    Do wymiany na inny? a co z gotówką? Przecież w żadnym banku pieniądze
    nie walają się ot, tak, luzem, tylko musiało odbyć się formalne
    zasilenie bankomatu, równoznaczne z pobraniem pieniędzy przez kasjera do
    kasy, co w każdym znanym mi banku jest operacją mocno sformalizowaną...
    Coś mi sie tu w opisie zdarzenia nie zgadza.

  • 16. Data: 2004-02-05 12:13:58
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:bvt03i$bps$1@taurus.webcorp.pl...

> [...]
    > kasy, co w każdym znanym mi banku jest operacją mocno sformalizowaną...
    > Coś mi sie tu w opisie zdarzenia nie zgadza.

    To byly radosne czasy tworzenia sieci mcbankow (Handlobank, Millennium, BŚ).
    Te filie nie maja czegos takiego jak procedury samodzielnego zasilania
    bankomatu. Teraz procedury sa bardziej skomplikowane (zdobyte
    doswiadczenie?), ale wtedy bankomat przyjezdzal "napakowany", obsluga nie
    miala do niego dostepu, poprostu ekipa technikow go stawiala i juz. Byla tez
    druga ekipa - konwoj pod ochrona - ktora taki bankomat zasilala co pewien
    czas. Wszystko bylo z zewnatrz, wiec kolejna ekipa technikow zabierajacych
    bankomat jakos nikogo nie zdziwila.

    BTW: Nawet dzisiaj tak naprawde podczas napadu na mcbank jedyne co sie
    oplaci to rozpruwac bankomat, bo nawet w kasie nie maja gotowki wartej
    zachodu :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 17. Data: 2004-02-05 17:37:14
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > do sieci, więc legalnie klienci wypłacali pieniądze ze swoich kont,
    > jednocześnie ich karty były kopiowane i razem z pinem zapamiętywane na

    W USA okazało się, że nikt nie kontrolował firmy kupującej bankomaty,
    ściślej mówiąc procedury pozwoliły na bardzo łatwe zarejestrowanie takiej
    firmy. Jak widać pewne rodzaje działalności gospodarczej wymagają
    zwiększonego nadzoru a nawet koncesjonowania.

  • 18. Data: 2004-02-06 19:03:17
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Adamo 2." <a...@c...com> wrote in message
> [...]
    > do sieci, więc legalnie klienci wypłacali pieniądze ze swoich kont,
    > jednocześnie ich karty były kopiowane i razem z pinem zapamiętywane na

    To o czym pisalem to byla starsza historia - tam postawili falszywy
    nielagalny bankomat. Widzialem to w programie na Discovery :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak