  • 11. Data: 2002-01-23 09:00:00
    Temat: Re: ujemne odsetki
    Od: "Jan Olszewski" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "wkg" napisał w wiadomości ...

    > Ja juz jeden mam - czeki i wrzutnia. Zobacz, kiedy PBK ksieguje czeki
    > wrzucone do wrzutni Citi :)

    Niestety mam daleko do City (bez zalu), ale mysle
    ze wtedy, kiedy City je przekaze do PBKu.

  • 12. Data: 2002-01-23 09:08:55
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Moja teoria:
    >
    > 1) System liczy odsetki, od salda debetowego czy kredytowego - nieistotne. W
    > koncu cos tam mu wyjdzie i wypluwa to pod koniec wyciagu miesiecznego.
    > 2) W nastepnym miesiacu schodza obciazenia, ktorych system nie wzial pod
    > uwage podczas naliczania odsetek, np kartowe lub czeki.
    > 3) W nastepnym wyciagu system liczy korekty odsetek od kwot, ktorych nie
    > wzial pod uwage w poprzednim iesiacu.

    I to jest najwyżej punktowana odpowiedź- tak robi Pekao na wyciągach :-)
    Grzegorz

  • 13. Data: 2002-01-23 09:10:45
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    "Jan Olszewski" <j...@f...onet.pl> wrote in message

    > Niestety mam daleko do City (bez zalu), ale mysle
    > ze wtedy, kiedy City je przekaze do PBKu.

    Wlasnie. A w City z data wrzutni.

    pzdr
    wkg

  • 14. Data: 2002-01-23 16:14:33
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To chyba naturalne.
    > Czyzby nowy oscylatorek sie snil??
    > ;))

    Neikoniecznie naturalne. Jest taki jeden, co to liczy od księgowego i nie
    koryguje. I to zgodnie z zapisami regulaminu. :)

    Było na liście niedawno.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 15. Data: 2002-01-23 19:18:27
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    McCartney <m...@p...onet407.pl> wrote:

    > Moja mama na comiesięcznym wyciągu w PBK
    > dostała między innymi takie pozycje:

    > "odsetki od srodkow -0.02"
    > "odsetki od srodkow -0.35"

    placiles karta, albo robiles wyplate w bankomacie np. 29.11,
    ale bank uzyskal informacje z np. euronetu dopiero np. 2.12
    czyli najpierw 30.11 naliczyl Ci odsetki od pieniadzy, ktorych
    juz tak naprawde nie miales, a potem 2.12 skorygowal te odsetki
    (pewnie zreszta z data wsteczna).

    normalna praktyka w PBK

    pozdrawiam

    romek

  • 16. Data: 2002-01-23 19:34:17
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    > Neikoniecznie naturalne. Jest taki jeden, co to liczy od księgowego i nie
    > koryguje. I to zgodnie z zapisami regulaminu. :)
    >
    > Było na liście niedawno.

    niekoniecznie jeden - z tamtego watku wyszlo ze i Lukas i Citi i BZ-WBK
    rozliczaja KK od daty ksiegowania a nie od daty transakcji (przynajmniej
    jesli chodzi o bezgotowkowe operacje).
    Widac na KK jest taki zwyczaj ;-))
    *** blad ***

  • 17. Data: 2002-01-23 21:38:24
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    > z tamtego watku wyszlo ze i Lukas i Citi i BZ-WBK
    > rozliczaja KK od daty ksiegowania a nie od daty transakcji (przynajmniej
> [...]

    Trudno zeby bylo inaczej. Wyobrazmy sobie, ze regularnie, co miesiac,
    splacam cale zadluzenie karty. Zadnych odsetek.
    Pewnego pieknego poranka we wrzesniu kupuje bilet lotniczy i place karta.
    Rozliczenie takiego biletu trwa na przyklad dwa miesiace.
    Jest grudzien. Dostaje wyciag z wyszczegolnionym kupnem biletu we wrzesniu.
    I co teraz ? Czy powinienem zaplacic odsetki za kilka miesiecy ? Oczywiscie,
    nie.
    Transakcja zostala zaksiegowana w grudniu, pojawia sie na wyciagu z grudnia
    i tym sposobem dostalem kredyt dluzszy niz zwykle. KK rulez !
    Niestety, miejsc w ktorych tak dlugo rozliczaja transakcje jest stosunkowo
    niewiele.

    MichalL

  • 18. Data: 2002-01-24 07:33:20
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > niekoniecznie jeden - z tamtego watku wyszlo ze i Lukas i Citi i BZ-WBK
    > rozliczaja KK od daty ksiegowania a nie od daty transakcji (przynajmniej
> [...]

    A ja mówię o VE. :)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara