  • 1. Data: 2002-01-22 18:40:43
    Temat: Historii Lukasa ciag dalszy...
    Od: Paweł T. STECKI <p...@p...onet.pl>

    Witam ponownie,

    kontynuujac watek "Zablokowane konto - co powiedzial Lukas" spiesze doniesc
    ze otrzymalem odpowiedz, ktora...jeszcze bardziej zamieszala sprawe.
    Dodatkowo wykonalem jeszcze kilka rozmow z infolinka i niestety informacje
    sa sprzeczne. Niemniej jednak wnioski z moich rozmow i korespondencji sa
    nastepujace:

    W momencie udostepniania eKont, Lukas przyjal zalozenie, ze przy dostepie
    bez tokena trzeba bedzie zmieniac okresowo haslo. Niestety nie poinformowal
    o tym klientow co zaowocowalo zablokowanymi kontami i cala to dyskusja.
    Kiedy okazalo sie, ze z tego zmieniania hasla wyszla jedna wielka lipa Lukas
    postanowil sie z tego wycofac i jeszcze raz sprawe przemyslec. Wlasnie jest
    na etapie jej przemysliwania i pewnie troche mu to jeszcze zajmie.
    Jak mnie poinformowala infolinka, obecnie system NIE BEDZIE wymagal zmian
    hasla, chyba ze Lukasowi informatycy dojda do wniosku, ze jednak te
    niezwykle niezbedna opcje nalezy wlaczyc. Wowczas system POINFORMUJE o tym
    grzecznie uzytkownika.
    - Czy aby napewno? - zapytalem.
    - No, tak na 90% - odpowiedziala infolinka.
    Zasugerowalem zatem infolince, ze milo by bylo gdyby jednak bank byl
    uprzejmy poinformowac swoich klientow o ostatecznych rozstrzygniecieach, bo
    w gruncie rzeczy moze to pare osob interesowac.
    - Dziekujemy za cenna uwage - odpowiedziala infolinka i na tym rozmowe
    nalezalo zakonczyc.

    Jak zatem widzicie tak naprawde to nikt nic w tej sprawie nie wie i pewnie
    jeszcze dlugo wiedzial nie bedzie. Pozostaje jedynie miec nadzieje, ze po
    raz drugi taka wpadka z zablokowanymi kontami sie nie zdarzy.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 2. Data: 2002-01-22 20:57:53
    Temat: Re: Historii Lukasa ciag dalszy...
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł T. STECKI"

> [...]
    > hasla, chyba ze Lukasowi informatycy dojda do
    wniosku, ze jednak te
    > niezwykle niezbedna opcje nalezy wlaczyc.

    Trochę to dziwne tłumaczenie, albo ta opcja była w
    systemie i zapomniano ja włączyć, więc w czym
    problem aby ją uaktywnić ? (a wydaje sie byc
    bardzo przydatna) albo też problem (pomyłka ?)
    leży w innym miejscu i tak naprawdę trwa jego
    identyfikacja.

    Sark

  • 3. Data: 2002-01-22 23:04:45
    Od: Paweł T. STECKI <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > problem aby ją uaktywnić ? (a wydaje sie byc
    > bardzo przydatna) albo też problem (pomyłka ?)
    > leży w innym miejscu i tak naprawdę trwa jego

    Pewnie byla, ale tu i owdzie zapomnieli ja wlaczyc albo nie zadzialala jak
    trzeba, klienci zaczeli sie skarzyc, zrobil sie balagan wiec zaczeli sie
    zastanawiac czy im sie to (Lukasowi) oplaca (tlumaczenia, reklamacje na 3,50
    etc.). Teraz albo to poprawia albo wycofaja sie rakiem bo uznaja ze gra nie
    jest warta swieczki.

    Pzdr,
    Pawel

    P.S. A co do przydatnosci takiego rozwiazania tez mam swoja opinie. Uwazam
    ze korzystniejsze byloby zwiekszenie dopuszczalnej wielkosci hasla (obecnie
    zdaje sie 8 znakow). Dluzsze i bardziej skomplikowane haslo jest moim
    zdaniem znacznie trudniejsze do zlamania niz zmieniane czesto ale krotkie i
    proste (bo trzeba jakos latwo zapamietac jakie to haslo w tym kwartale ;).
    Wrazie czego uzytkownik z wlasnej woli sam moze sobie haslo zmienic jesli
    uzna to za konieczne. Narzucanie zmiany hasla wprowadza wg mnie tylko
    niepotrzebne zamieszanie.