  • Data: 2018-06-23 15:04:52
    Temat: Re: transakcja szczególna karty kredytowej
    Od: mmk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 23 czerwca 2018 12:36:43 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    dopiero na następnym wyciągu i nie zauważyłeś/nie skojarzyłeś?) z _citka_? Jaką i
    kiedy?
    citka, a to jest większość ich KK) - ale na forum mBąka (zamkniętym już :( -
    kontynuujemy na bank.fora.pl - zapraszamy) problem zgłaszały min. 2 osoby.

    > Może więc rzeczywiście naprawili, sam nie sprawdzę, bo nie mam revolut, ale
    przekażę info do tych, którzy mieli z tym problem tak ze 2 miesiące temu (zaraz po
    tym jak revolut skasował prowizję za doładowania KK).

    Mnie odsetki za doładowanie Revoluta KK Citi bank ostatnio naliczył. Ale chyba już
    wiem, dlaczego - doładowałem Revoluta poprzez Google Pay, gdzie mam podpiętą właśnie
    KK Citi. W przypadku takiego doładowania Revolut prezentuje MCC 4829, natomiast w
    przypadku doładowania bezpośrednio z KK - MCC 6012
    (https://community.revolut.com/t/mcc-code-when-doing
    -top-up/29475).
    Kiedy doładowywałem tą samą KK Citi bezpośrednio - odsetek nie było.

    Co do zmiany Regulaminu Citi od 08.08.18 - obawiam się, że za doładowanie Revoluta
    bank będzie już kosił, jak za gotówkowe.

    Zacytuję jeszcze odpowiedź na reklamację otrzymaną od Citi (uznali mi ją, ale tylko
    na zasadzie tzw. dobrej współpracy):

    "Szanowny Panie,
    Dziękuję za zgłoszenie. Po ponownym przeanalizowaniu Pana reklamacji, podjęliśmy
    decyzję o anulowaniu odsetek naliczonych 10 czerwca 2018 r. w kwocie (...) zł.
    Jednocześnie pragnę wyjaśnić, że transakcje księgujemy na kartach kredytowych, na
    podstawie informacji przesyłanych przez usługodawców. System bankowy weryfikuje
    kategorię usługodawcy po kodzie MCC (Merchant Category Code). Jest to czterocyfrowe
    oznaczenie nadawane przedsiębiorstwu działającemu w danej branży w momencie
    instalowania bankomatu, terminala lub portalu internetowego, służących do płatności
    kartami jednego z globalnych operatorów (Mastercard, Visa). Kod ten określa kategorię
    usługodawcy.
    Transakcja wykonana u usługodawcy Revolut Ltd London GB przekazana została do banku w
    celu rozliczenia z kodem MCC 4829, który określa typ usługodawcy jako ,,Przelewy,
    Przekazy pieniężne". Ponieważ ten rodzaj transakcji, w przypadku kart kredytowych,
    zaliczany jest do transakcji gotówkowych zrealizowanych w instytucji finansowej,
    transakcja z 24 maja 2018 r., na kwotę (...) zł została zaksięgowana jako gotówkowa.
    Od transakcji gotówkowej naliczone zostały odsetki 10 czerwca 2018 r. w kwocie (...)
    zł.
    Zgodnie z przedstawionymi wyjaśnieniami, transakcja została zaksięgowana na Pana
    karcie kredytowej prawidłowo, jako gotówkowa. W przypadku wykonywania naszą kartą
    kredytową kolejnych transakcji u tego usługodawcy, będzie się to wiązało z kosztami
    transakcji gotówkowej.
    Z poważaniem, ..."