  • Data: 2019-01-12 14:34:09
    Temat: Re: stopy procentowe - jak tam?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 12 Jan 2019 04:03:18 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." l...@4...net

    > Dworka dokonała samooświadczenia się. ;)

    Eee, to ani szmalu, ani motywacji nie trzeba - dziennikarze regularnie
    sprawdzaja :-)

    P.S. co oni z tymi pieniedzmi robia ?
    Babka przyzwyczajo na zycia za ~120 tys rocznie, nagle zarabia 400
    tys, a na koncie przybywa 20 tys ... no dobra - splacila troche
    kredytu ... czyzby wieksza czesc ?
    Na partie dala ?

    PPS. Zarzucamy jej brak kwalifikacji ? Bo kredyt w CHF ...
    234k CHF za 37m mieszkanko, to chyba nie byl dobry interes :-)

    > Jakich? -- popierania czy ścierania?

    scierania.

    > Teraz już raczej ;) nie zabiorą. :)

    No coz, do wyborow moze wytrwa, ale potem bedzie potrzebowal pomocy

    > Prezes NBP? Kto go chce wywalać? On jest
    > ugniatany, nie wywalany -- klasyka...

    > Komu i co obiecują?

    Czarneckiemu. Ze jak sie da, to sie da zrobic :-)

    > A kto?
    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/wyborcza-r
    usycystka-w-nbp-zarabia-65-tys-zl-na-miesiac/9qneyh3
    > Jak ma wynikać z informacji "GW" awans dyrektorski dostała w sierpniu 2016 r.
    > "Porównując jej oświadczenia majątkowe sprzed awansu i po nim, oszacowaliśmy,
    > że po podwyżce w sierpniu zarabia ok. 65 tys. miesięcznie wraz z premiami,

    https://bip.mazovia.pl/bip/oswiadczenia-majatkowe/ra
    dni-wojewodztwa/osoba,467.html

    W 2015 byla glownym specjalista z zarobkiem 114 tys,
    w 2016 zarobila juz 392 tys ...

    > Kim są drudzy?

    No a kto placi na te odsetki ?
    Kredytobiorcy. W tym frankowicze.

    > Co ściąga? Stopy?

    Gotowke.

    > Skąd NBP ma pieniądze? Nie z banków komercyjnych?

    Jesli nawet, to IMO niewielkie. Dopoki nie udzieli im
    kredytu/pozyczki.

    Glownie to chyba zarabia na inwestycjach zagranicznych.

    > Raczej straszliwie wzrosło. Nawet dobrodziej nie miał 65 kpln.

    Tak kadrowa oswiadczala

    https://www.newsweek.pl/polska/polityka/nbp-podaje-w
    ynagrodzenia-prezesow-i-dyrektorow-ale-watpliwosci-p
    ozostaja/5yxj2px

    "Podała, że przeciętne wynagrodzenie brutto na stanowisku dyrektora w
    NBP - ustalone w oparciu o PIT - wyniosło w 2014 r. - 38 098 zł, w
    2015 r. - 37 110 zł, w 2016 r. - 37 381 zł, w 2017 r. 37 069 zł, w
    2018 r. 36 308 zł. "

    A sondazyscie juz sie przyznaja.

    J.