  • Data: 2019-07-17 15:33:54
    Temat: Re: stopy procentowe
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:38:04 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Podniesienie stóp może zatrzymać inflację tylko wtedy, gdy wzrost cen
    > jest spowodowany nadmiernym kupowaniem towarów konsumpcyjnych na kredyt.
    > Nie wydaje mi się, żeby obecny wzrost miał takie przyczyny.

    Jak nie?
    Tyle że kredytu nie zaciągają gospodarstwa domowe tylko budżet państwa.
    To sobie podniosą? Inflacja w to im graj, samonakręcający się mechanizm - zamiast
    500+ będzie 700+ i kiełkaska wyborcza za darmo.
    A to, że dostaną oszczędzający, to ich nie boli - oszczędzający i tak na nich nie
    głosują.
    Dziwił mnie tylko spadek ceny euro na początku lipca - czyżby to wtedy NBP kupował
    złoto? Ale już ładnie odbiło, widać oszczędzający zaczynają myśleć.
    Jakby co jak zwykle polecam N26 jako najłatwiejsze do otwarcia konto w euro poza PL -
    a szczególnie założenie z linku https://n26.com/r/dawidr0508 (lub w zakładając w apce
    wpisać kod polecania "dawidr0508").