  • 41. Data: 2020-06-03 22:43:39
    Temat: Re: stopy kredytowe
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-03 o 14:43, Robert_DF pisze:

    > śmierdzi, bo?

    Bo jak zapytałem, co będzie jeśli kurs franka wzrośnie znacząco, a rynek
    akcji poleci, to odpowiedział, że nie wzrośnie znacząco, tylko jeśli już
    w ogóle wzrośnie, to nieznacznie. A akcje, jeśli spadną, to chwilowo i
    odbiją potem kontynuując długoterminowo stały trend wzrostowy. Zapytałem
    dlaczego kurs franka nie wzrośnie znacząco, a akcje nie zdołują na
    dłużej, albo i trwale. Albo na przestrzeni tych 30 lat trafi się wojna,
    kataklizm itp. Odpowiedział pokazując wykres za poprzednie ileś czasu,
    że CHF szedł długoterminowo w dół, nawet jeżeli wahał się okresowo, a
    wojny, kataklizmu nie będzie, bo właśnie weszliśmy do UE, jest
    demokracja, liberalizm, wolny rynek i gonimy zachód. I że za parę lat
    ceny nieruchomości będą takie jak na zachodzie. Dla mnie przepowiadanie
    przyszłości - jeśli chodzi o decyzje, które mają duże konsekwencje - na
    podstawie tego, co było zapala czerwoną lampkę.

  • 42. Data: 2020-06-03 23:19:59
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 03.06.2020 o 12:31, J.F. pisze:

    > no to super.
    > Tylko ... czy klient zechce przeczytac do konca, czy rzuci po drugiej
    > stronie.
    > No ale to juz jeego wina - w aktach podpis zostanie :-)

    i dochodzimy do sedna, co jak nie zechce? przymusu nie ma...

    > A jak jest niezrozumiala ? :-)

    i podpisze? to oświadczy nieprawdę
    lub nie podpisze i bank kredytu nie wypłaci

    > A co to za promocja ?

    taka jak w każdym banku:
    1. oferta standard = tylko KH spłacany z rachunku technicznegom
    2. promoc czyli KH, konto, karta, ubezpieczenie...w dowolnych konfiguracjach

    > W ostatnim kwartale tez ?
    >
    > J.

    w szczególności w tym kwartale, nauczony tym co było w roku 2008 jak
    wszystko max (np. w połowie marca) spadało to ja kupowałem te
    najbardziej spadające + złoto

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 43. Data: 2020-06-03 23:24:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie żartuj.
    Wypłata kasy była dopiero po złożeniu oświadczenia o nieodstępowaniu od umowy
    kredytu.

    -----
    > klient decyduje, a nawet jak podejmie decyzję to i tak ma 30 dni na odstąpienie i
    kasa wraca

  • 44. Data: 2020-06-04 08:57:51
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 03.06.2020 o 23:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie żartuj.
    > Wypłata kasy była dopiero po złożeniu oświadczenia o nieodstępowaniu od
    > umowy kredytu.

    co to za dokument?

    każdy klient ma prawo odstąpić od umowy kredytu w ciągu 14 dni, przy
    umowie dostaje nawet specjalny formularz, z którego może skorzystać

    Art. 53. 1. Konsument ma prawo, bez podania przyczyny, do odstąpienia od
    umowy o kredyt konsumencki w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.

  • 45. Data: 2020-06-04 11:24:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 03.06.2020 o 15:02, Dawid Rutkowski pisze:

    >możesz, ale kasa banku finalnie została przeznaczona na zakup
    >nieruchomości, musiałeś mieć pieniądze wcześniej, aby je kupić

    Robercie, przede wszystkim kredyt jest "na okreslony cel".
    Nie chcesz podawac celu, to musisz wziac pozyczke :-)

    Czemu tak, po co tak - nie wiem, pytac posłow.

    Do tego dochodzi kwestia techniczna, ze pieniedzy z kredytu czesto nie
    zobaczysz - bank sie chyba zabezpiecza abys nie ukradl i przelewa
    prosto na ow cel ...

    >masz 500kzł i kupujesz za 400kzł mieszkanie, następnie bank "odda" te
    >400kzł na zakup

    >pożyczka hipoteczna:
    >masz mieszkanie o wartości np. 400kzł, zero gotówki, bierzesz
    >pozyczkę i masz np. 250kzł do przeznaczenia na cokolwiek (za
    >wyjątkiem DG)

    Ale patrzac wyzej - w pierwszym przykladzie nie powinienes kupic od
    razu na kredyt ?
    Bo czym sie rozni "odda" od pozyczki ?

    No i z bankiem chyba nalezy rozmawiac gdzies przy okazji kupowania, bo
    daty moga byc istotne ?

    Ale ... jak lubisz miec gotowke, to te pozyczke trzeba brac szybko.
    Bo jak pieniadze beda potrzebne, to moze sie okazac ze zdolnosc
    kredytowa utraciles :-(

    No i znow sie rodzi kwestia kosztow ...

    J.

  • 46. Data: 2020-06-04 11:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >i podpisze? to oświadczy nieprawdę
    >lub nie podpisze i bank kredytu nie wypłaci

    Ale bedzie sie staral wytlumaczyc, czy "pan jest za glupi, zeby dostac
    u nas kredyt" ?

    [o inwestycjach]

    >w szczególności w tym kwartale, nauczony tym co było w roku 2008 jak
    >wszystko max (np. w połowie marca) spadało to ja kupowałem te
    >najbardziej spadające + złoto

    Oczywiscie bardzo madrze, ale w tym celu trzeba miec pieniadze.
    Lub kredyt.

    A jak zainwestowales oszczednosci wczesniej, to w marcu miales aktywa.
    Ktore wlasnie lecialy na pysk.

    Kto byl madry i przewidujacy - mogl sprzedac wczesniej, to by mial
    pieniadze.

    Kto nie byl ... inwestycje mu troche stopnialy, zamiast przyniesc zysk
    wiekszy niz koszt KH ...

    J.

  • 47. Data: 2020-06-04 12:05:23
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 04.06.2020 o 11:24, J.F. pisze:

    > Do tego dochodzi kwestia techniczna, ze pieniedzy z kredytu czesto nie
    > zobaczysz - bank sie chyba zabezpiecza abys nie ukradl i przelewa prosto
    > na ow cel ...

    włąsnie tak jest zawsze, to kredyt celowy, kasy nie dostaniesz na konto

    > Ale patrzac wyzej - w pierwszym przykladzie nie powinienes kupic od razu
    > na kredyt ?

    tak, ale to okazja, masz 3 dni na zapłacenie...kredyt to 21 dni (wg ustawy)

    > Bo czym sie rozni "odda" od pozyczki ?

    że kasę (odda) na cel mieszkaniowy (refinans poniesionych kosztów,
    musiałeś mieć te pieniądze wcześniej), pożyczka tutaj cel jest dowolny

    nie ma kasy, masz nieruchomość, bank pożyczy pod zabezpieczenie i nie
    będzie pytał na co

  • 48. Data: 2020-06-04 12:08:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    UMOWA KREDYTU
    nr Hx/08/xxxx
    sporządzona dnia xx.xx.2008
    §18
    "W przypadku zawarcia Umowy poza lokalem Banku, Kredytobiorcy przysługuje prawo
    odstąpienia od Umowy bez podania przyczyn. Prawo
    odstąpienia wykonuje się w terminie dziesięciu dni od zawarcia Umowy. Do zachowania
    tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
    przed jego upływem. Prawo odstąpienia wykonuje Kredytobiorca składając Bankowi
    pisemne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Wzór
    oświadczenia o odstąpieniu stanowi załącznik do Umowy. W razie odstąpienia od Umowy,
    Umowa jest uważana za niezawartą. W celu
    umożliwienia Kredytobiorcy skorzystania z uprawnień przewidzianych w niniejszym
    paragrafie, w przypadku zawarcia Umowy poza lokalem
    Banku wyplata Kredytu nastąpi nie wcześniej niż po upływie 12 dni od dnia zawarcia
    Umowy i w tym zakresie nie stosuje się
    postanowień § 2 ust. 7 Postanowień Ogólnych dotyczących terminu wypłaty Kredytu".

    -----

  • 49. Data: 2020-06-04 12:08:29
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 04.06.2020 o 11:29, J.F. pisze:

    > Ale bedzie sie staral wytlumaczyc, czy "pan jest za glupi, zeby dostac u
    > nas kredyt" ?

    różne rzeczy mogę sobie o kliencie pomyśleć, ale to nie znaczy że mu to
    powiem

    > [o inwestycjach]
    > Kto nie byl ... inwestycje mu troche stopnialy, zamiast przyniesc zysk
    > wiekszy niz koszt KH ...
    >
    > J.

    kilku klientów dzwoniło do mnie z pomysłem, aby (w połowie marca)
    wszystko zamienić na gotówkę (ze stratą ok. 40%)

    ilu zrobiło jak wyżej a ilu posłuchało sugestii (nie doradzam), że być
    może warto zrobić dokładnie odwrotnie? nie wiem

    --
    pozdrawiam
    Roberts

  • 50. Data: 2020-06-04 12:25:17
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 04.06.2020 o 12:08, ąćęłńóśźż pisze:

    piszemy o tym co obowiązuje teraz czy było 12 lat temu?