  • 11. Data: 2020-06-01 17:16:55
    Temat: Re: stopy kredytowe
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-01 o 16:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > A nie powinna dosc istotnie ?

    Istotnie się zmienia, gdy stopa% zmienia się o dużo. Np. 3% vs. 7%.
    Przy zmianie między 1%, a 0,1% zmiana wysokości raty jest nieduża.

    > Ale ja o nowych klientach.
    > Rata mala, marze banki wcisna duzą, a jak potem stopy wzrosna,
    > to bedzie problem wiborowcow :-)

    > a nie jest to tak, ze teraz rata spadla (mimo zapisu, ze "stala"),
    > kapital bedziesz splacal jakos zgodnie z planem, wiec wcale go tak duzo
    > nie ubedzie,

    No właśnie tak to wygląda, że rata spada niewiele, ale wewnątrz tej raty
    jest znacznie mniej procentowej, a więcej kapitałowej i mimo, że rata
    niższa, to kapitału do spłaty ubywa co miesiąc szybciej.

    > i po wzroscie stop rata znow skoczy.
    >
    > A nadplate ... banki chyba niechetnie widza.
    > No i ... oszczedzac na czarna godzine :)

    > Bo tez i zycie ich rozpieszczalo :-)

    Zawsze mieli i mają niższą ratę niż złotówkowicze.

  • 12. Data: 2020-06-01 19:27:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ed4dfb0$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > A ostrzegaja klienta przed ryzykiem odsetkowym

    Nie są samobójcami... ;) Wędkarz ostrzega łowione ryby?... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2020-06-01 20:36:25
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2020-06-01 o 16:18, Poldek pisze:

    > Oprócz tych, którzy nie chcą dostać.
    > We wszystkich analizach dot. tzw. "rynku mieszkaniowego", czy też
    > nieruchomości i kredytów konsekwentnie są pomijane dane dot. tych,
    > którzy kredytu nie wzięli, nieruchomości nie kupili, gdyż np. uznali, że
    > jest za drogo w danym momencie. Albo uznali, że w danym momencie nie
    > jest za drogo, ale kredyt wzięty na wiele lat niesie ryzyko, że w
    > przyszłości stanie się zbytnim ciężarem (bo np. wzrosną stopy).

    a czy rok, pięć lub dziesięć lat temu ryzyko było inne dla kredytu
    zaciąganego na 30 (lub więcej) lat?

    10 lat temu wibor 3M to 3,66% i niektórzy mówili, że na pewno wzrośnie,
    bo w 2005 r. wynosił 5,08%

    mamy 2020 i wartości jak każdy widzi, pewnie wzrośnie, ale o ile i kiedy?

    i co robili przez ten 10 lat ci którzy wtedy nie kupili? wynajmowali i
    de facto spłacali kredyt komuś innemu czy skrzętnie zbierali kasę aby
    kupić za gotówkę

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 14. Data: 2020-06-01 20:53:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    "J.F." 5ed4dfb0$0$536$6...@n...neostrada.pl

    >Nie są samobójcami... ;) Wędkarz ostrzega łowione ryby?... ;)

    A jak TSUE znow wyda jakis werdykt ?
    Samobojstwem moze byc nie ostrzec :-)

    J.

  • 15. Data: 2020-06-01 23:18:01
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2020-06-01 o 20:53, J.F. pisze:

    > A jak TSUE znow wyda jakis werdykt ?
    > Samobojstwem moze byc nie ostrzec :-)
    >
    > J.

    kredytobiorcy byli, są i będą ostrzegani, ale i tak 99% ma to w doopie i
    wie lepiej

    już na pbb opisywałem jak wyglądała rozmowa z klientem na temat: kredyt
    w PLN czy CHF

    tak samo: "czy 130% LTV to nie za dużo"?

    lub "DTI ponad 60%, może coś tańszego lub większy wkład własny"?

  • 16. Data: 2020-06-02 09:58:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >kredytobiorcy byli, są i będą ostrzegani, ale i tak 99% ma to w
    >doopie i wie lepiej

    No wiesz, jak mu podsuniesz umowe i "a tu jeszcze 50 podpisow pod
    roznymi oswiadczeniami" ..
    co innego, jak dostanie symulacje co bedzie gdzy wibor wroci na 2% czy
    siegnie 5%...

    >już na pbb opisywałem jak wyglądała rozmowa z klientem na temat:
    >kredyt w PLN czy CHF

    Jeszcze w 2008 podalbym kilka argumentow dlaczego w CHF :-(
    Albo jako klient bym nie podawal, tylko sie spytal czemu chcesz mi
    wcisnac drogi kredyt w PLN.

    Co gorsza - to bylyby calkiem logiczne argumenty ... tylko sie nie
    sprawdzily :-)

    >tak samo: "czy 130% LTV to nie za dużo"?

    Jak do wykonczenia czy remontu to nie :-)

    >lub "DTI ponad 60%, może coś tańszego lub większy wkład własny"?

    Ogolnie - czemu nie.
    Klientowi sie mieszkanie podoba, a Ty go chcesz namowic na tansze,
    albo wklad wlasny - jakby mial pieniadze, to by nie przychodzil po
    kredyt :-)

    A potem wpada wirus :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-06-02 10:19:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-01 o 20:36, Robert Sierant pisze:

> [...]
    > bo w 2005 r. wynosił 5,08%
    >
    > mamy 2020 i wartości jak każdy widzi, pewnie wzrośnie, ale o ile i kiedy?

    Będąc w roku 2020 można z całą pewnością powiedzieć, jakie było ryzyko
    związane z kredytem branym w roku np. 2006 przez kolejnych 14 lat. Za do
    będąc w roku 2006 i biorąc ten kredyt lub też go nie biorąc można było
    co najwyżej udawać mądrego.

    > i co robili przez ten 10 lat ci którzy wtedy nie kupili? wynajmowali i
    > de facto spłacali kredyt komuś innemu czy skrzętnie zbierali kasę aby
    > kupić za gotówkę

    Każdy robił to, co robił. Jeden wynajmował, drugi mieszka z
    rodzicami/teściami, trzeci emigrował, czwarty się rozpił i został
    bezdomnym, piąty sklecił własnoręcznie chałupkę ze styropianu na polu po
    dziadkach itd.

  • 18. Data: 2020-06-02 15:12:31
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 01.06.2020 o 16:13, Poldek pisze:

    > Czy jest inflacja, czy deflacja, to zależy jak liczysz. Paliwo staniało
    > w ciągu ostatniego roku o ok. 20%.

    a w ciągu tygodnia podrożało o ponad 10% czyli trend nam się odwrócił

    a ile będzie kosztować za pół roku?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 19. Data: 2020-06-02 15:21:33
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 02.06.2020 o 09:58, J.F. pisze:

    > No wiesz, jak mu podsuniesz umowe i "a tu jeszcze 50 podpisow pod
    > roznymi oswiadczeniami" ..
    > co innego, jak dostanie symulacje co bedzie gdzy wibor wroci na 2% czy
    > siegnie 5%...

    "podsuniesz" odnoszę wrażenie, że masz na myśli coś nagannego

    zawsze wysyłam umowę klientowi min. 1 dzień przed wizytą w banku; może
    przeczytać, zadać pytania, zapytać wujka, kolegę, "prawnika" czy kogoś w
    necie

    i przynajmniej połowa do niej nawet nie zagląda, a to są setki tysięcy
    na dziesiątki lat
    są forumlarze informacyjne, symulacje z wyższym wiborem

    > Jeszcze w 2008 podalbym kilka argumentow dlaczego w CHF :-(
    > Albo jako klient bym nie podawal, tylko sie spytal czemu chcesz mi
    > wcisnac drogi kredyt w PLN.

    dokładnie, a jak się klientowi TYLKO pokazywało alternatywę czyli kredyt
    w walucie, w której zarabiał potrafił zrobić aferę i napisać skargę, że
    jest "wkręcany"

    > Ogolnie - czemu nie.
    > Klientowi sie mieszkanie podoba, a Ty go chcesz namowic na tansze, albo
    > wklad wlasny - jakby mial pieniadze, to by nie przychodzil po kredyt :-)
    >
    > A potem wpada wirus :-)

    niekoniecznie, wielu z tych co mają kasę i tak biorą kredyt, bo kto inny
    im pożyczy na 2%?

  • 20. Data: 2020-06-02 16:02:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    >tysięcy na dziesiątki lat
    >są forumlarze informacyjne, symulacje z wyższym wiborem

    Przypomnij sobie aferke frankowiczow.
    Jest bylo w umowie cos o ryzyku kursowym ? A w ktorym punkcie ?

    Do tego pewnie oswiadczenie "klient oswiadcza, ze zostal poinformowany
    o ryzyku kursowym".
    Podpisal.

    A czy naganne ... tego, co nastapilo pewnie nikt sie nie spodziewal,
    szybkiego wzrostu kursu 2x pewnie tez nikt.

    Ale piszesz, ze teraz klient dostaje symulacje z wyzszym wiborem ...
    A jakie wartosci sie teraz stosuje ?

    RRSO pewnie blizej 4%, jesli nie 8.
    Maja interes, na ktorym zarobia 5% ?

    J.