  • 41. Data: 2005-07-24 13:32:33
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatność kartą
    Od: "b2d2" <d...@p...fm>

    > czy sprzedawca może doliczyć do ceny towaru 2% "prowizji" za to, że
    > klient płaci kartą?

    Ja bym w tym sklepie nic nie kupił. Tóż to jacyś ograniczeni, prymitywni,
    dusigrosze, karza klienta za to płaci kartą, a nagradzaja za gotówkę. Groza!
    A jak wyjmiesz bilon, to też ci doliczą, bo w banku za wymiane pobierają
    prowizję?
    --

    Pinio
    -------------

  • 42. Data: 2005-07-24 22:58:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości

    > wystarczy dać przy każdej cenie info : cena zawiera 2% rabatu za
    płatność
    > gotówką
    > albo jeszcze prościej dla czepialskich - podnieść wszystkie ceny a
    przy kasie
    > dać wywieszke o rabacie za płatność gotówką

    Oczywiście, ze wystarczy. Z tym, że w pierwszym wypadku narazisz się na
    nieprzyjemności ze strony firmy rozliczającej, bowiem z tego co wiem w
    umowy o współpracy jest wpisany zakaz takich praktyk. Co do drugiego
    rozwiązania, to jest na pograniczu naruszenia tego zastrzeżenia
    umownego, bo w gruncie rzeczy na jedno wychodzi.

  • 43. Data: 2005-07-25 17:34:08
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

> [...]
    > rozwiązania, to jest na pograniczu naruszenia tego zastrzeżenia
    > umownego, bo w gruncie rzeczy na jedno wychodzi.

    nie mam zapisów w umowie regulujących kwestie cen....

  • 44. Data: 2005-07-25 17:57:46
    Temat: Re: sprzedawca pobiera
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Niektorzy sprzedawcy najzwyczajniej zapominaja, ze o zakupie w ich sklepie
    > moze decydowac impuls. Jesli nie masz przy sobie wystarczajacej ilosci gotowki
    > ale masz karte, kupisz.
    > Wystraszony wyzsza cena klient po prostu nie kupi. Sprzedawca nie zarobi.

    To działa raczej przy drobnych/średnich zakupach. Przy dużych nie,
    laptopa pod wpływem impulsu nie kupujesz. I dlatego właśnie problem
    szczególnie często występuje przy sklepach handlujących komputerami
    czy RTV.

  • 45. Data: 2005-07-25 19:41:09
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    A jak w USA jest ? Pobierają wyższą opłatę za płatność kartą ? Tam można
    samochód na kartę kupić.

  • 46. Data: 2005-07-25 19:58:09
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Tam można samochód na kartę kupić.

    U nas też można. Dobra groźba przy targowaniu się o dorzucenie
    darmowego lakieru metallic albo upgrade klimy do automatu ;-)

  • 47. Data: 2005-07-25 20:03:49
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > 5% marze to byly. Pare ladnych lat temu. + abonament miesieczny.
    >
    > A teraz marze zaczynaja sie podobno nawet od 2%, a bez problemu od 3%
    > i mam wrazenie, ze 5% (wylaczajac zelazka i inne nietypowe uklady)
    > zaden z acquirerow w Polsce nawet sklepowi nie proponuje.
    >
    > To ze sprzedawcy czesto opowiadaja o tych 5% to stary numer, ale
    > myslalem ze czytelnicy pbb na takie rzeczy sie nie nabieraja.
    Widzisz, ja przerabiałem ostatnio próbę wykorzystania jednego pos-a do
    dwóch działalności - wynajem kwater i sklep komputerowy.

    I nie dało rady. Żaden z trzech pytanych nie chciał się tak podpiść,.
    Okazało się, że dla sprzętu kopmuterowego to 2-2,5% jest ok, przy
    kwaterach 4,5 to nienegocjowalna granica.

    MZ

  • 48. Data: 2005-07-25 20:08:40
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 25 Jul 2005 22:03:49 +0200, Marcin Żyła <m...@m...com>
    wrote:

    >I nie dało rady. Żaden z trzech pytanych nie chciał się tak podpiść,.
    >Okazało się, że dla sprzętu kopmuterowego to 2-2,5% jest ok, przy
    >kwaterach 4,5 to nienegocjowalna granica.

    Pomijajac juz kwestie wysokosci prowizji w PL, to cos w tym jest. Przy
    wynajmie kwater marze chyba masz wieksza niz przy sklepie
    komputerowym? :) A tak swoja droga nie mogles uzywac jednego POSa bez
    informowania centrum do czego ci sluzy? Przeciez chyba nie wysylasz im
    faktur.

    G.

  • 49. Data: 2005-07-25 20:12:06
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    K.K. napisał(a):
    > Użytkownik "tomaszek.w " <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie podniesie ceny, to często też nie zarobi.

    Nie sądzę. Marża jest ustanowiona na takim poziomie, że zapłata kartą
    nie wyklucza zysku, a jedynie go nieznacznie pomniejsza o koszty.
    Tomaszek.w słusznie pisze, że czasem lepiej dla kupca zarobić na
    pojedynczej transakcji mniej, ale mieć tych transakcji więcej, a
    dodatkowo zyskiwać sobie klientów, jeżeli nawet nie stałych, to
    przynajmniej chcących powracać do danego sklepu. Dawno już dowiedziono
    poprzez badania, że konsumenci płacący kartą wydają znacznie więcej niż
    płacący gotówką i dlatego sklepy tak chętnie instalują terminale,
    ponosząc koszty ich utrzymania, bo mimo wszystko mają na tym wymierny zysk.

    > W interesie kupca powinno być jak najczęstsze doprowadzanie do
    > transakcji dochodowych.

    jw. - transakcja kartowa też jest/może być dochodowa.

    > To zależy od punktu odniesienia, czyli od ceny. Niska cena daje większe
    > szanse na stabilne straty.

    Jeżeli chodzi o promocje cenowe, to w samym założeniu mniejszy zysk na
    pojedynczej transakcji rekompensuje ich ilość, a polityka marketingowa
    nie powinna raczej dyskryminować danego typu płatności.

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)

  • 50. Data: 2005-07-25 20:13:46
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatno?ć kartš
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:42e5467f.6547755@news.onet.pl grupowicz Piotr Gralak
    napisał:

    > komputerowym? :) A tak swoja droga nie mogles uzywac jednego POSa bez
    > informowania centrum do czego ci sluzy? Przeciez chyba nie wysylasz im
    > faktur.

    Jest to bardzo wygodne, zwłaszcza jak się ma sklep w Warszawie, a kwatery w
    Zakopanem :-)

    --
    S pozdravem,
    August