  • 1. Data: 2005-07-22 08:01:44
    Temat: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatność kartą
    Od: sidorowski <s...@i...pl>

    czy sprzedawca może doliczyć do ceny towaru 2% "prowizji" za to, że
    klient płaci kartą?
    Wczoraj płaciłem 135 zł za część komputerową ale gry sprzedawca zobaczył
    mojego elektorona to się okazało, że "musi" doliczyć prowizję bo cena
    towaru "i tak jest niska, promocyjna a dla niego płatnośc kartą to
    problem i on preferuje gotówkę" heh. Zapłaciłem bo nie miałem czasu.

    Macie jakiś pomysł? nie chodzi o 2,50 PLN tylko o zasadę ale przy
    zakupie za 1000 zł cena towaru rośnie o 20 PLN.

    Dzwoniłem do Federacji Konsumenta - miła pani nie potrafiła
    odpowiedzieć. W moim banku również nie pomogli.

    --
    Pzdr
    sidorowski

  • 2. Data: 2005-07-22 08:04:10
    Od: ".kolina" <a...@s...com>

    > czy sprzedawca może doliczyć do ceny towaru 2% "prowizji" za to, że klient
    > płaci kartą?

    Może, a moim zdaniem w takich sytuacjach nawet powinien.

    .

  • 3. Data: 2005-07-22 08:08:58
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

    > Może, a moim zdaniem w takich sytuacjach nawet powinien.

    Co Ty gadasz???
    Oczywiście, że nie może! Jeżeli sprzedawca daje możliwość zapłaty kartą, to
    nie może z tego powodu karać dodatkowo klienta.
    Podejrzewam, że gdyby jego dostawca systemu do płacenia kartą to zobaczył
    (Polcard, ecard, itp....), to chyba nawet jakaś kara jest za to
    przewidziana.
    Natomiast, to co może zrobić sprzedawca, to np. generalnie podnieść ceny o
    te 2% i ewentualnie udzielać 2% rabatu dla osób, które płacą gotówką. To mu
    wolno, ale absolutnie nie wolno mu podnosić cen "bo klient chce zapłacić
    kartą".

    MM

  • 4. Data: 2005-07-22 08:12:15
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik ".kolina" <a...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Z tego co było tutaj walkowane - nie może. Może natomiast udzielić 1,8%
    rabatu przy płatności gotówka. Tak miedzy innymi robi Znak - firma
    handlująca komputerami w Poznaniu. Na ich stronie są nawet dwa cenniki.

    Telesfor Baudot (Tele2001 at poczta kropka onet kropka pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 5. Data: 2005-07-22 08:41:44
    Od: "Mracin_P" <p...@w...pl>

    ale przy
    > zakupie za 1000 zł cena towaru rośnie o 20 PLN.
    >
    > Dzwoniłem do Federacji Konsumenta - miła pani nie potrafiła
    > odpowiedzieć. W moim banku również nie pomogli.

    Jak Ci się chce to dzwoń do jego centrum rozliczeniowego polcard, ecard
    podasz im danego tego sklepu a oni się tym już powinni zająć. Kolego zrobił
    tak samo, ale jaki był tego efekt to nie wiem.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-07-22 09:11:50
    Od: ".kolina" <a...@s...com>

    > Co Ty gadasz???

    Wszel;kie argumenty przemawiają za tym że dla placących kartami cenypowinne
    być wyższe. Priowizja itp.
    Jak chcęw płacić taniej

    .

  • 7. Data: 2005-07-22 09:16:49
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Przecież ten rabat i dwa cenniki to nic innego jak podwyższona cena
    płatności kartą. Powinno się zgłaszać takie przypadki do centrum
    autoryzacyjnego a oni już ukarzą sklep. Informacje które centrum obsługuje
    karty są często umieszczane w widocznym miejscu w sklepie, np na drzwiach.

  • 8. Data: 2005-07-22 09:20:23
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-22 11:11- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    .kolina, gdy pisał(a):

    > Wszel;kie argumenty przemawiają za tym że dla placących kartami cenypowinne
    > być wyższe. Priowizja itp.

    Poza obowiązującym prawem.

    > Jak chcęw płacić taniej

    To pytaj o rabat z tytułu niepłacenia kartą.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 9. Data: 2005-07-22 09:26:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    .kolina wrote:

    > Wszel;kie argumenty przemawiają za tym że dla placących kartami cenypowinne
    > być wyższe. Priowizja itp.
    > Jak chcęw płacić taniej

    W sumie trochę szkoda, że banki nie przerzuciły jeszcze na sklepy
    kosztów obsługi gotówki, wtedy mogłoby się okazać, że nagle karty są
    opłacalne.

    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y

  • 10. Data: 2005-07-22 09:53:42
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.
    > Powinno się zgłaszać takie przypadki do centrum
    > autoryzacyjnego a oni już ukarzą sklep.

    Z mojego prywatnego doświadczenia oraz osób tu piszących wynika, że
    oni...nic nie zrobią.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret