  • 31. Data: 2008-10-24 21:18:20
    Temat: Re: spready
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > A taki TVK, czy operator telefoniczny oczywiście też może zmienić taryfę
    > i się już zdarzało że to robił, więc to nie jest takie znowu niezwykłe.

    Ale jak zmienia to
    - informuje o nowych warunkach
    - daje czas na reakcje jak nie pasi

    --
    in

  • 32. Data: 2008-10-24 22:19:28
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Eee nie o tym byla mowa. Mowimy o spreadzie a nie o warunkach jako
    takich
    > kredytu, czy tez stawkach procentowych. SPREAD ;)

    spread jest niestety zmienny i nie słyszałem, aby jakikolwiek bank
    zapisywał w umowie kredytowej jego wartość (choćby procentową)...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 33. Data: 2008-10-24 22:24:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "sorden" <s...@w...pl> wrote in message

    > Eee nie o tym byla mowa. Mowimy o spreadzie a nie o warunkach jako takich
    > kredytu, czy tez stawkach procentowych. SPREAD ;)

    Ale o co chodzi? Kupijesz i sprzedajesz walute, ze spread ma znaczenie?
    Walute sprzedales 3 lata temu, a teraz kupujesz, wiec jakie znaczenie ma
    biezacy spread?

    MK

  • 34. Data: 2008-10-24 23:10:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > spread jest niestety zmienny i nie słyszałem, aby jakikolwiek bank
    > zapisywał w umowie kredytowej jego wartość (choćby procentową)...

    Tak czy owak takie przypadki istnieja, np. w odniesieniu do sredniego
    kursu NBP z tabeli.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2008-10-25 06:03:31
    Od: sorden <s...@w...pl>

    MK wrote:

> [...]
    >>

    > Ale o co chodzi? Kupijesz i sprzedajesz walute, ze spread ma znaczenie?
    > Walute sprzedales 3 lata temu, a teraz kupujesz, wiec jakie znaczenie ma

    Spread ma zasadniczy wplyw na wysokosc raty oraz na koszt przewalutowania.

    --
    in

  • 36. Data: 2008-10-25 06:43:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Spread ma zasadniczy wplyw na wysokosc raty oraz na koszt przewalutowania.

    Pokaz na przykladzie, bo ja jakos tego nie widze. Dla osoby splacajacej
    kredyt ma znaczenie koszt sprzedazy waluty, a nie jakis spread. Spraed ma
    znaczenie dla banku, kantoru lub osoby spekulujacej na walucie.

    MK

  • 37. Data: 2008-10-25 07:06:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MK wrote:

> [...]
    > kredyt ma znaczenie koszt sprzedazy waluty, a nie jakis spread. Spraed ma
    > znaczenie dla banku, kantoru lub osoby spekulujacej na walucie.

    Spread ma wpływ na kurs sprzedaży waluty, więc ma wpływ na wysokośc
    raty/koszt przewalutowania/....

    p. m.

  • 38. Data: 2008-10-25 07:13:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > Spread ma wpływ na kurs sprzedaży waluty, więc ma wpływ na wysokośc
    > raty/koszt przewalutowania/....

    Chcesz powiedziec, ze bank ustala najpierw kurs kupna, dodaje do tego jakis
    zalozony spread i w wyniku tego ma kurs sprzedazy?

    MK

  • 39. Data: 2008-10-25 10:02:34
    Od: z <...@z...pl>

    sorden pisze:

    > Nie o to. Ryzyko walutowe - zgoda, ale ryzyko "spreadowe" w/g widzimisie
    > banku to juz co innego.

    Dokładnie. To taka furtka pod którą można sobie wszystko. Ciekawe jak
    daleko się banki posuną.

  • 40. Data: 2008-10-25 10:04:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MK wrote:

    > Chcesz powiedziec, ze bank ustala najpierw kurs kupna, dodaje do tego
    > jakis

    Chcę powiedzieć, że kurs kupna/sprzedaży oscyluje wokół kursu średniego
    na "szerokość" spreadu. Im większy spread - tym większa różnica między
    kursem kupna/sprzedaży a kursem średnim. Czyli im większy spread - tym
    mniej korzystny kurs.

    Wyobraź sobie sytuację że spread będzie wynosić 2.2zł, po 2 zł powyżej i
    0.2zł poniżej kursu średniego. Czy naprawdę sądzisz że klientowi
    spłacającemu kredyt jest wszystko jedno czy spłaca po 2.5 zł czy po 4.5
    zł / CHF?

    Sytuacja absurdalna, ale jednak nic w umowach/regulaminach nie zapobiega
    temu, jezeliby bankowi nagle zechciało się tak zrobić.

    p. m.