    Date: Sun, 20 Feb 2022 21:54:47 +0100
    Subject: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <61f9ac8d$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    <1nfdhtkolnobq$.1ny9f41tsi3qc.dlg@40tude.net>
    <61faf7f8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <11jpva14tm82a$.kyx2z0iaez4y.dlg@40tude.net>
    <61fd8e13$0$498$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <62017d33$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <6205812a$0$485$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    From: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 12.02.2022 o 01:13, Krzysztof Halasa pisze:

    > ... to to się nie może kalkulować. Weź też pod uwagę, że zapewne
    > ubezpieczenie nie jest tylko od śmierci, ale także od rozmaitych innych
    > zdarzeń - np. od śmierci rodziców, teściów, rodzeństwa, dzieci,
    > małżonka, od uszczerbku na zdrowiu, od urodzenia dzieci itd. (typowe
    > w takich przypadkach).

    Jest, ale na te wszystkie zdarzenia jest osobno wylistowana składka na
    ubezpieczeniu.

    > To też statystycznie podejrzane. Według GUSu w 2019 r. (nie liczę
    > pandemii) w Polsce zmarło 35415 osób w wieku 25-54 lat. Młodzi
    > pracownicy itd. To ponad 2 promile z 16556898 osób w tym wieku. Ale co
    > mi tam. Przy 20-39 to jest prawie 1 promil - wciąż dużo za dużo.
    > No nie wiem, myślisz że wypadki na budowach i w rolnictwie zawyżają
    > aż tak statystykę? Weź pod uwagę, że ubezpieczyciel musi na tym sporo
    > zarobić, i jeszcze musi wypracować nadwyżkę na takie sytuacje jak teraz.

    W pracy biurowej chyba ciężko o jakieś poważne wypadki. W każdym razie
    nie kojarzę żadnego. No i weź pod uwagę, że tutaj właściwie chodzi o
    wypadki i "szybkie" choroby. Jak ktoś by chorował dłużej (chyba powyżej
    pół roku) to przecież już nie będzie pracownikiem i ubezpieczenie go
    niestety nie obejmie.

    > Ale powtórzę, że wojny nie mamy od dłuższego czasu, i faktem jest, że
    > państwa starają się zadłużać najpierw u siebie. W szczególności, tak
    > robi państwo polskie, przynajmniej od czasu, kiedy stało się to możliwe.
    > Zresztą z oczywistych powodów.
    > Całe zadłużenie Polski pochodzi z czasów pokoju.

    Oczywiście pełna racja. Mi chodzi jedynie o to, że istnieją okoliczności
    w których zadłużanie się kraju ma sens. Więc całkowity zakaz zadłużania
    chyba byłby zbyt restrykcyjny. Z drugiej strony obecny stan gdy
    zadłużamy się głównie na programy socjalne jest przegięciem w drugą stronę.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu