    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    <61f9ac8d$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    <1nfdhtkolnobq$.1ny9f41tsi3qc.dlg@40tude.net>
    <61faf7f8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <11jpva14tm82a$.kyx2z0iaez4y.dlg@40tude.net>
    <61fd8e13$0$498$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <62017d33$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <6205812a$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 12 Feb 2022 01:13:44 +0100

    Zdzichu500 <n...@n...org> writes:

    > To jest ubezpieczenie grupowe. Opłacane w całości przez pracodawcę. Ja
    > widzę wysokość składki tylko dlatego, że od niej jest pobierany ZUS i
    > podatek.

    Tak czy owak sprawdziłbym dokładniej wysokość składki oraz OWU.
    Bo to nie wydaje się realistyczne. Znane mi ubezpieczenia grupowe także
    są znacznie droższe, przy znacznie mniejszej sumie ubezpieczenia.

    > Jeżeli moja pensja to 600 składek
    > (50 lat pracy) a w razie śmierci wypłaca uposażonym 2 400 składek

    ... to to się nie może kalkulować. Weź też pod uwagę, że zapewne
    ubezpieczenie nie jest tylko od śmierci, ale także od rozmaitych innych
    zdarzeń - np. od śmierci rodziców, teściów, rodzeństwa, dzieci,
    małżonka, od uszczerbku na zdrowiu, od urodzenia dzieci itd. (typowe
    w takich przypadkach).
    No chyba że to jest od śmierci w wyniku upadku meteorytu, to wtedy
    jasne. Ale sprawdziłbym to jednak dokładniej.

    > a w
    > firmie w oddziale pracuje 1 000 osób to jeżeli nikt nie umrze raz na
    > kwartał to ubezpieczyciel jest do przodu. A w rzeczywistości to przez
    > kilka lat jak tam pracuję umarły 2 osoby.

    To też statystycznie podejrzane. Według GUSu w 2019 r. (nie liczę
    pandemii) w Polsce zmarło 35415 osób w wieku 25-54 lat. Młodzi
    pracownicy itd. To ponad 2 promile z 16556898 osób w tym wieku. Ale co
    mi tam. Przy 20-39 to jest prawie 1 promil - wciąż dużo za dużo.
    No nie wiem, myślisz że wypadki na budowach i w rolnictwie zawyżają
    aż tak statystykę? Weź pod uwagę, że ubezpieczyciel musi na tym sporo
    zarobić, i jeszcze musi wypracować nadwyżkę na takie sytuacje jak teraz.

    > Nie wiem czy w przypadku wojny kraj sprzedający 'pomoc'
    > przyjmie lokalną walutę czy jednak woli dług w walucie swojej czy tam
    > międzynarodowej np. USD.

    Ale powtórzę, że wojny nie mamy od dłuższego czasu, i faktem jest, że
    państwa starają się zadłużać najpierw u siebie. W szczególności, tak
    robi państwo polskie, przynajmniej od czasu, kiedy stało się to możliwe.
    Zresztą z oczywistych powodów.
    Całe zadłużenie Polski pochodzi z czasów pokoju.

    > No np. jadąc w Polsce do podobnego hotelu latem nie wiadomo czy będzie
    > padać czy będzie upał a są miejsca w świecie gdzie pogoda jest pewna
    > na prawie 100%.

    Owszem, a jednak ludzie wyjeżdżają "do hoteli" w Polsce.

    Tzn. nie kwestionuję potrzeby istnienia hoteli w ogóle - tylko nie
    rozumiem hotelu jako samego celu wyjazdu (a nie tylko miejsca, w którym
    mieszkamy przez jakiś czas).

    Rozumiem że można np. wyjechać nad morze, w góry, nad jezioro, do
    jakiegoś miasta, do znajomych, do uzdrowiska itd. Ale do hotelu?

    Dokładnie tak samo nie rozumiem tych basenów - morze ma 25 st. C (więcej
    niż basen), w słonej wodzie lepiej się pływa niż w basenie, można
    popływać łódką, na jakiejś desce, na nartach wodnych, ponurkować, czy co
    tam kto lubi. Nawet statek pijacki mogę zrozumieć - ale nie, basen
    w hotelu.
    --
    Krzysztof Hałasa