    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: rynek złota mocno w górę
    Date: Thu, 27 Jun 2019 17:58:33 +0200

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-06-27 o 16:56, J.F. pisze:

    >umiejętnie dobierając czas zakupu? skąd wiesz kiedy to będzie?
    >kupując zawsze ryzykujesz, pewność masz jak sprzedajesz (bo wiesz czy
    >zarobiłeś

    https://zloto.bullionvault.pl/wykres-cen-zlota.do
    zobacz np 5 lat.
    Widac pewna srednia, oczywiscie nie wiadomo czy nie potanieje bardziej
    ... ale potem pewnie wzrosnie.

    >czy tracisz) i sam ten moment wybierasz...no chyba, że ktoś musi
    >sprzedać

    Z tym, ze my tu stabilnej lokacie, wiec moze trzeba odwrotnie - jak
    sprzedales zloto i kupiles i masz wiecej zlota niz przedtem, to
    zarobiles.
    Papierki sie nie licza, bo nie maja prawdziwej wartosci :-)

    >kupiłeś za 1000 zł, sprzedałeś za 1500 zł...podatek się należy, to
    >czy go naliczysz i zapłacisz to już inna kwestia

    Teoretycznie tak, tylko:
    -jak urzad mialby to namierzyc ?
    -czy aby na pewno sie nalezy, jesli to dlugoterminowa inwestycja ...
    ponad 5 lat.
    Za to byc moze nalezy sie 2% PCC.

    >ano są, dlatego żadnego kruszcu, nawet się tego dobrze ubezpieczyć
    >nie
    da, a skrytka/sejf to spore koszty

    Ubezpieczenie to tez koszty.

    >masz ustawę o TFI, one te kwestie reguluje...to inwestycja, ZAWSZE
    >jest jakieś ryzyko!

    I dlatego kolega proponuje czesc srodkow w konkretne zloto, a nie
    wierzyc w ustawy :-)

    >tak samo ludzie kiedyś mówili o dolarach....jeszcze w latach 90.
    >kupiłem banknnot 1 USD (za kieszonkowe), kosztował wtedy jakieś 6000
    >zł (po denominacji 60 gr), mniej więcej kojarzę co mogłem za to
    >kupić, teraz 1 USD to ~3,8 zł (po staremu 38.000 zł)
    >wow "zarobiłem" ponad 600% (nominalnie), tylko, że za te 6000 zł
    >mogłem wtedy kupić więcej niż teraz za 3,80 zł

    Ano tak bylo. Ale co tam 90-te lata - dekade wczesniej mogles kupic po
    100zl, a sprzedac ... chyba po 20 tys.

    Ze zlotem obecnie raczej tak nie bedzie ... choc oczywiscie warto
    przemyslec, czy nie lepiej nieruchomosc.

    >statut mówi, płacimy zawsze kupon od odsetek z obligacji, akcji
    >itp...więc to nie jest uznaniowe

    A statusu nie mozna zmienic ?
    No i odsetki od obligacji male sa, a dywidendy od akcji ... beda
    zalezec od spolek, w ktore fundusz zainwestowal.

    J.