  • 1. Data: 2005-01-06 11:07:45
    Temat: rozliczenie visy w $
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    Witam

    Zapłaciłem kk visa (mbank) 4.01 i dziś (6.01) mam rozliczenie i
    przelicznik 1$ = 3,21 myślę chyba coś złotówka mocno się
    musiała się osłabić.
    Wchodzę na stronę tabelę kursów bre a tam są dużo niższe,
    dzwonię na mLinie a tam nic mi nie mogą powiedzieć bo to
    kursy visa a nie ich bankowe a kursów visa nikt nie zna.
    Jak to wygląda, czy naprawdę nigdzie nie są podawane kursy
    VISA bo 3,21 to chyba można uznać za zdzierstwo. Z tego co
    słyszałem to przy płatnościach w Euro jeszcze gorsze będą bo
    wg zasady Euro - > Dolar -> zł.

    A może moja VISA jest przez Euro rozliczna, bo wg mLini
    rozliczenie kart jest tajemnicą centrum VISA ;( W jaki sposób
    mogę się dowiedzieć przez jaką walutę jest rozliczana moja
    karta - czy tylko mi zostaje dzwonić na infolinię i czekać aż ktoś
    znający się na rzeczy mi udzieli informacji.

    pozdrawiam
    axell

  • 2. Data: 2005-01-06 11:11:19
    Temat: Re: rozliczenie visy w $
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > karta - czy tylko mi zostaje dzwonić na infolinię i czekać aż ktoś
    > znający się na rzeczy mi udzieli informacji.

    Kredytówka z mbanku jest rozliczana w EUR - masz o tym napisane w
    regulaminie karty i na stronach mbanku. Czyli przeliczyli Ci według schematu
    USD-EUR-PLN. Musisz też uwzględnić 2 % prowizji za rozliczenie w walucie
    innej niż waluta rozliczeniowa karty. Tę prowizję masz zamieszczoną w toip z
    kolei. Toip wraz z regulaminem dostałeś zapewne przy wyrabianiu sobie
    karty - oba te dokumenty są też na stronie www.

  • 3. Data: 2005-01-06 11:13:33
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    axell <a...@w...op.pl> wrote:
> [...]
    > VISA bo 3,21 to chyba można uznać za zdzierstwo. Z tego co
    > słyszałem to przy płatnościach w Euro jeszcze gorsze będą bo

    A czytales umowe o KK? Przeciz twoja karta jest rozliczana przez Euro i
    wlasnie kupujac w USD nastapil przelicznik USD - > euro -> PLN - czyli
    zostaly doliczone 2% transakcji wg regulaminu mBanku.
    Aha - i tak jest w kazdym banku (zaleznie oczywiscie od waluty
    rozliczeniowej) - bank dolicza przy przewalutowaniu z innej obcej waluty na
    walute rozliczeniowa od 1 do 3%. Chociaz nie wszystkie o tym informuja...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-01-06 11:32:14
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > rozliczeniowej) - bank dolicza przy przewalutowaniu z innej obcej waluty
    > na walute rozliczeniowa od 1 do 3%. Chociaz nie wszystkie o tym

    Dzięki za odpowiedzi, faktem jest że jakimś cudem przeoczyłem, że
    rozliczenia są w Euro a nie $, a regulaminu niestety nie mam przy sobie.

    Pozdrawiam
    axell

  • 5. Data: 2005-01-06 11:33:29
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Jest na www.

  • 6. Data: 2005-01-06 12:06:11
    Od: Krzysiek Nowak <l...@o...pl>

    >Zap?aci?em kk visa (mbank) 4.01 i dzi? (6.01) mam rozliczenie i
    >przelicznik 1$ = 3,21 my?l? chyba co? z?otówka mocno si?
    >musia?a si? os?abi?.

    Hm, ja placilem wczoraj kk z multi, to przelicznik mi wyszedl 3.089.

    Pzdr.
    Lack

  • 7. Data: 2005-01-06 12:41:09
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-01-06, axell <a...@w...op.pl> wrote:
    [cut]
    > Wchodzę na stronę tabelę kursów bre a tam są dużo niższe,
    > dzwonię na mLinie a tam nic mi nie mogą powiedzieć bo to
    > kursy visa a nie ich bankowe a kursów visa nikt nie zna.

    dobre ...
    > A może moja VISA jest przez Euro rozliczna, bo wg mLini
    > rozliczenie kart jest tajemnicą centrum VISA ;( W jaki sposób
    Jak to czytam to cieszę się, że nie mam tam konta :)
    Jakie te mlinki dowcipne :)

    I dziwi mnie jak dwa bliźniacze twory (mBank i Multi) mogą
    się tak różnić jakością obsługi klienta ..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 8. Data: 2005-01-06 12:46:52
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Jurczuk <m...@t...pl> wrote:

    > dobre ...

    Ale jakie prawdziwe - zadzwon do swojego banku i sie zapytaj o ten kurs ;)

  • 9. Data: 2005-01-06 12:54:51
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-01-06, Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote:

    > Ale jakie prawdziwe - zadzwon do swojego banku i sie zapytaj o ten kurs ;)

    Zaraz zaraz - jak to kurs jest tajemnicą ?
    Kiedyś widziałem stronę z tymi kursami...
    Jeśli dobrze pamiętam to adres luksemburga miała -
    na skype gdzieś kiedyś był adres..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 10. Data: 2005-01-06 13:00:16
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Jurczuk <m...@t...pl> wrote:
    > Zaraz zaraz - jak to kurs jest tajemnicą ?
    > Kiedyś widziałem stronę z tymi kursami...
    > Jeśli dobrze pamiętam to adres luksemburga miała -
    > na skype gdzieś kiedyś był adres..

    No to chetnie ja zobaczymy.
    A jeszcze chetniej dla jakiegos polskiego banku.

    Zadbaj o swoje pieniądze!