  • 41. Data: 2012-10-13 16:22:59
    Temat: Re: rozliczenie cash back
    Od: www2 <t...@g...com>

    generalnie temat chyba o chargebacku jesli dobrze rozrozniam ;)

  • 42. Data: 2012-10-13 16:44:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    www2 wrote:
    > generalnie temat chyba o chargebacku jesli dobrze rozrozniam ;)

    :) aha

  • 43. Data: 2012-10-13 17:06:52
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 13.10.2012 14:17, witek pisze:

    > to co kazali czyli 50 zl. powodujac nadplate.
    > i nie tlumacz mi ze to kretynskie, bo wiem.

    > bo sam splacales calosc zadluzenie przed koncem miesiaca i saldo
    > wynosilo zero. :)
    > uwaga. saldo zero nie oznacza, ze splata minimalna jest zero. (wg
    > logiki banku)
    >
    > jak ci slusznie pani odpowiedziala, ten system tak juz ma.

    no cóż, widac wyraznie ze cały ten system (regulaminy, wyciagi,
    spłaty....) sa po aby klienta złapać i orżnąć (zgodnie z regulaminem)...
    , czym to się różni od parabanku?
    W ostatni piątek nadpłaciłem saldo na karcie i mam teraz "duży +", tylko
    że o to własnie tym "bamkowcom" chodzi - mimo że płacisz regularnie i
    uczciwie to i tak cie złapiemy!
    Reklamacje składam w poniedziałek, czym się ona zakończy moge sie
    domyślać, ale jedno zrobie na pewno: szukam nowego banku.... to jest
    jedyny sposób na kanciarzy -> zagłosować nogami
    tylko bardzo prosze nie mówić ze trzeba czytac umowy i regulaminy bo to
    nic nie da: w każdej jest "hak" na jaki złowimy naiwniaczka.
    (niestety: jestem pewny ze inne banki stosuja dokładnie takie same
    chwyty i predziej czy później i tak zostane ponownie złowiony)

  • 44. Data: 2012-10-13 17:20:06
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > (niestety: jestem pewny ze inne banki stosuja dokładnie takie same chwyty
    > i predziej czy później i tak zostane ponownie złowiony)

    W którymś z regulaminów kart natknąłem się na wprost opisaną sytuację jaka
    jest tu rozważana. Klient ma obowiązek dokonania co najmniej spłaty
    minimalnej, chyba że mniejsza spłata sprowadzi saldo rachunku do zera.

    Nie za bardzo wyobrażam sobie, aby Nordea negatywnie rozstrzygnęła tę
    reklamację. Nawet jeżeli to się stanie masz 95+% szans na zwycięstwo u
    Arbitra, przed sądem cywilnym pewnie jeszcze więcej.

    W kwestii poszukiwania nowego banku, pomiń z góry BPH. Ten bank stosuje
    podobnej klasy manewry jak tu zastosowała Nordea, konsekwentnie negatywnie
    rozstrzyga reklamacje i konsekwentnie przegrywa w arbitrażu.

    Nie wiem czy aby coś tu nie uległo zmianie, bo około 2 tygodnie temu
    poinformowano mnie telefonicznie o negatywnym rozstrzygnięciu kolejnej
    reklamacji, ja jak zawsze powiedziałem, że poproszę to na piśmie i udam się
    z tym do BAK. W poprzednich przypadkach przychodziło to w miarę od razu, a
    tu teraz czekam 2 tygodnie. Za tydzień i tak pójdzie to do BAK, bo minie 30
    dni od dnia złożenia reklamacji. Reklamacji nie rozstrzygali ponownie i nie
    uznali, bo nie ma uznania rachunku, którego w takim przypadku należałoby się
    spodziewać.

    Natomiast jedno udało im się zrobić zgodnie z ich regulaminem. Zamknęli mi w
    terminie rachunek z promocji 300 zł. Poprawnie wysłali SMS potwierdzający
    ten fakt. Tak że bank się rozwija, kto wie, może za kilka lat...

  • 45. Data: 2012-10-14 00:42:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > no cóż, widac wyraznie ze cały ten system (regulaminy, wyciagi,
    > spłaty....) sa po aby klienta złapać i orżnąć (zgodnie z regulaminem)...
    > , czym to się różni od parabanku?

    Wiesz, jak bardzo skomplikowany by nie był, to i na wyciągu i przez cały
    miesiąc na stronie internetowej wisiało ci, że masz do spłaty 50 zł.
    Nie dziwiło ci to? Trochę wpładłeś przez własne zaniedbanie.
    Pierwsze co bym zrobił to zadzwonił do banku i sie zapytał dlaczego mam
    coś spłacać skoro saldo jest zero. I pewnie bym wiedział, ze mam zrobić
    nadpłata bo ich system "tak ma".

    Reklamacje i tak bym złożył bo bank nie może wymuszać wpłaty ponad to co
    jesteś im wienien.

  • 46. Data: 2012-10-14 00:54:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
    > W którymś z regulaminów kart natknąłem się na wprost opisaną sytuację
    > jaka jest tu rozważana. Klient ma obowiązek dokonania co najmniej spłaty
    > minimalnej, chyba że mniejsza spłata sprowadzi saldo rachunku do zera.

    tu własnie nie ma tej opcji "chyba".

  • 47. Data: 2012-10-14 07:29:13
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 14.10.2012 00:42, witek pisze:

> [...]
    > Pierwsze co bym zrobił to zadzwonił do banku i sie zapytał dlaczego mam
    > coś spłacać skoro saldo jest zero. I pewnie bym wiedział, ze mam zrobić

    oczywiscie ze mnie nie dziwiło ze mam do spłaty 50PLN bo o tym po prostu
    nie wiedziałem (tak wiem trzeba czytac wyciągi, ale w tym banku było
    juz kilka dziwnych przypadków, przykladowy opisze niżej):
    - na stronie głównej systemu transakcyjnego (bez wchodzenie do
    szczegółów karty) saldo zadłużenia wynosiło 0 PLN, a wiec brak długu.
    - miałem ustawiona opcje automatycznej spłaty zadłużenia (gdyby przez
    moje przeoczenie taka sytuacja zachodziła to ma sie samo spłacić).
    No ale jak widać sie nie spłaciło - to tez moja wina?

    przypadek dziwny z innej beczki w NORDEA (2-3 lata temu):
    - z rachunku obrotowego pierwszą poranną sesja wychodzi kwota która
    doprowadza do powstania debetu, przelew zaplanowany wcześniej, na
    rachunku był limit kredytowy ktory nie został przekroczony
    - w tym samym dniu pierwszą sesją przychodzącą na rachunek wpływa kwota
    niwelująca debet na rachunku i na koniec dnia jest saldo powyżej zera.
    - bank naliczył odsetki od kredytu !!
    - po reklamacji kasa została zwrócona....
    ten przypadek też mieści sie w "logice banku" ?

    pozdrawiam, marek

  • 48. Data: 2012-10-14 10:39:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > - bank naliczył odsetki od kredytu !!
    > - po reklamacji kasa została zwrócona.. ten przypadek też mieści sie w

    Nordea miała kiedyś wprost napisane w regulaminie, że jak środki wchodzą na
    rachunek i wychodzą z niego tego samego dnia, pobierane są odsetki za 1
    dzień (czyli przychodzą środki pierwszą sesją, wysyłasz je trzecią, bank
    uważa, że należą mu się odsetki). Nordea była łaskawa nie uznawać reklamacji
    z tego tytułu. Nie uznali mi reklamacji (chodziło o kwotę około 50 groszy),
    nie zdecydowałem się na arbitraż (nie pamiętam czy już wtedy istniał) ale
    zamknąłem tam rachunek. Ciekawe czy ten pseudozapis jest dalej obecny, bo
    lata temu to miało miejsce, w miarę niedługo jak LG Petro przejęli.

  • 49. Data: 2012-10-14 12:55:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

    > oczywiscie ze mnie nie dziwiło ze mam do spłaty 50PLN bo o tym po prostu
    > nie wiedziałem (tak wiem trzeba czytac wyciągi, ale w tym banku było
    > juz kilka dziwnych przypadków, przykladowy opisze niżej):

    no wlasnie

    > - na stronie głównej systemu transakcyjnego (bez wchodzenie do
    > szczegółów karty) saldo zadłużenia wynosiło 0 PLN, a wiec brak długu.

    co nie oznacza koniecznosci wplaty czegokolwiek, jak widac.

    > - miałem ustawiona opcje automatycznej spłaty zadłużenia (gdyby przez
    > moje przeoczenie taka sytuacja zachodziła to ma sie samo spłacić).
    > No ale jak widać sie nie spłaciło - to tez moja wina?

    tez :),
    bo miales opcje automatycznej splaty ujemnego salda a nie koniecznego
    minimum ponad ujemne saldo.

> [...]
    > - bank naliczył odsetki od kredytu !!
    > - po reklamacji kasa została zwrócona....
    > ten przypadek też mieści sie w "logice banku" ?

    ten system tak ma.

  • 50. Data: 2012-10-14 16:14:59
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 14.10.2012 12:55, witek pisze:

    > tez :),
    > bo miales opcje automatycznej splaty ujemnego salda a nie koniecznego
    > minimum ponad ujemne saldo.

    potwierdzenie ustawienia automatycznej spłaty brzmi:
    (cytuje)
    Szanowny Panie,
    W odpowiedzi na wiadomość informuję, iż spłata zadłużenia karty
    kredytowej o numerze xxxxxxxxx nastąpi automatycznie w 100% 30-go dnia
    każdego miesiąca.
    Z poważaniem,
    Konsultant w Zespole Obsługi Klienta
    xxxx
    (koniec cytatu)
    gdzie tu mowa o saldzie ujemnym?

    BTW: obawiam sie ze wszystko w tym banku (ale innych chyba tez... )
    jest "ustawione" wg zasady jak w starym dowcipie:
    1. BANK ma zawsze rację.
    2. jak Bank nie ma racji patrz punkt pierwszy.

    anyway: reklamuję, a następnie zmieniam bank