  • 1. Data: 2012-10-10 19:20:10
    Temat: rozliczenie cash back
    Od: Marek <m...@o...pl>

    witam serdecznie,
    mam taki oto przypadek:
    - w czerwcu nabyłem droga kupna bilet w OLT (placone kredytowka MC), ale
    lot sie nie odbył (oczywiscie..) i złozylem reklamacje w banku -> cash back.
    - reklamacja po miesiacu rozpatrzona pozytywnie i kasa wrocila na
    rachunek karty.
    sprawa niby zamknięta, ale:
    - po 2 miesiącach od faktu okazuje sie, ze mam niesplacone zadluzenie
    karty na kwote biletow bo bank zwracając reklamowane srodki na rachunek
    karty nie rozliczył tej kwoty jako "spłata" w ramach ogolnego zadluzenia
    wynikającego z innych platnosci, NIESTETY NIE BYŁO to widoczne na
    bieżącym saldzie na rachunku karty - zwrocona kwota pomniejszyła
    wprawdzie zadłużenie w dniu wpływu, ale tylko w systemie transakcyjnym,
    a faktycznie zadłużenie dalej "wisiało" choc ja o tym nie wiedziałem.
    Skutek jest taki, ze mimo iz przez cały czas po nieszczesnym zwrocie
    reklamowanej kasy saldo na rachunku karty w systemie transakcyjnym
    wynosiło 0 PLN, to miałem "ukryte" zadłużenie i wlasnie zostałem
    obciązony: KARAMI, KARNYMI ODSATKAMI a za chwilę smiercia przez
    rozstrzelanie....
    - w tej chwili bank (zresztą bardzo miła Pani... ) z rozbrajającą
    szczerościa mówi ze "u nich tak jest w systemie"..... i ze mam do
    zapłacenia karne odsetki, kary i nie wiadomo co jeszcze.
    Co z tym zrobić?

    marek.

  • 2. Data: 2012-10-10 19:23:20
    Temat: Re: rozliczenie cash back
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 10.10.2012 19:20, Marek wrote:
    > Co z tym zrobić?

    A coz to za zlodziejski bank?

  • 3. Data: 2012-10-10 19:31:05
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-10-10 19:20, Marek pisze:
> [...]

    > karty na kwote biletow bo bank zwracając reklamowane srodki na rachunek
    > karty nie rozliczył tej kwoty jako "spłata" w ramach ogolnego zadluzenia

    Zobacz w regulaminie karty jak rozliczane są wpływy na rachunek karty,
    wg. mnie powinny spłacać zadłużenie od najstarszego. Może tu będziesz
    miał punkt zaczepienia, że powinno być tak, a jest zadłużenie.

> [...]
    > Skutek jest taki, ze mimo iz przez cały czas po nieszczesnym zwrocie
    > reklamowanej kasy saldo na rachunku karty w systemie transakcyjnym

    No i te zero powinno być chyba punktem wyjściowym reklamacji. Zobacz też
    co miałeś na wyciągach. Jeśli one nie wykazywały zadłużenia to niech się
    bank odczepi - Twoim obowiązkiem jest spłacanie tego co wykazują wyciągi

    > Co z tym zrobić?

    Reklamować i napisać który bank jest taki dowcipny. Dla lepszego
    samopoczucia wypowiedzieć umowę po (pozytywnym mam nadzieję!)
    rozpatrzeniu reklamacji.

  • 4. Data: 2012-10-10 19:35:10
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 10.10.2012 19:23, neoniusz pisze:

    > A coz to za zlodziejski bank?

    no nie chciałabym na razie roztrząsać nazwy banku bo jutro Pani (zresztą
    bardzo miła....) ma mi dac ostateczną odpowiedź co z tym robimy...
    niemniej pytam o mozliwe dalsze działania z mojej strony w przypadku
    decyzji dla mnie niekorzystnej?

  • 5. Data: 2012-10-10 19:35:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

> [...]
    > szczerościa mówi ze "u nich tak jest w systemie"..... i ze mam do
    > zapłacenia karne odsetki, kary i nie wiadomo co jeszcze.

    złożyć reklamację jeśli saldo wyniosło zero.
    Nie masz wowczas czego spłacać.
    Chyba, że zwrot nastąpił już po terminie minimalnej wpłaty.
    wówczas faktycznie mogli cie obciążyć za brak minimalnej wpłaty w terminie.

    wrzuc wyciagi.

  • 6. Data: 2012-10-10 19:36:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

> [...]
    > bardzo miła....) ma mi dac ostateczną odpowiedź co z tym robimy...
    > niemniej pytam o mozliwe dalsze działania z mojej strony w przypadku

    pozostaje ci wydzial cywilny sądu dla ciebie najblizszego.

  • 7. Data: 2012-10-10 19:38:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > szczerościa mówi ze "u nich tak jest w systemie"..... i ze mam do
    > zapłacenia karne odsetki, kary i nie wiadomo co jeszcze.

    A który to bank? Na pewno tego nie płać, bo wygraną masz z
    prawdopodobieństwem większym niż 90%, gdyby bank się upierał, w co trudno
    uwierzyć.

    Pytam który bank, bo w najbliższych dniach (dziś wygeneruje się wyciąg) będę
    miał najprawdopodobniej rozpoczęty kolejny spór z Bankiem BPH w nieco
    podobnej kwestii w arbitrażu, a potem być może w sądzie, bo mam już dosyć
    tego, że w postępowaniu arbitrażowym nie da się orzec zadośćuczynienia oraz
    zwrotu kosztów ubocznych dochodzenia roszczenia (w praktyce wszystkich poza
    opłatą arbitrażową), a miałem już z Bankiem BPH tych wygranych sporów
    bodajże pięć lub sześć (tak że w cywilu to co jeszcze nieprzedawnione z
    poprzednich orzeczeń Arbitra podołączam sobie do bieżącego sporu o ile się
    da).

  • 8. Data: 2012-10-10 19:51:50
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 10.10.2012 19:35, witek pisze:

> [...]
    > Chyba, że zwrot nastąpił już po terminie minimalnej wpłaty.
    > wówczas faktycznie mogli cie obciążyć za brak minimalnej wpłaty w terminie.

    z chęcią wrzucę wyciąg tylko jak i gdzie?
    grupa "przyjmuje" pliki jpeg?

  • 9. Data: 2012-10-10 19:56:05
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-10-10 19:51, Marek pisze:
    > z chęcią wrzucę wyciąg tylko jak i gdzie?
    > grupa "przyjmuje" pliki jpeg?

    Na grupę plików nie wyślesz, musisz użyć jakiegoś innego serwera czy
    serwisu w stylu http://imageshack.us/.

  • 10. Data: 2012-10-10 20:22:52
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 10.10.2012 19:56, osa pisze:

    > Na grupę plików nie wyślesz, musisz użyć jakiegoś innego serwera czy
    > serwisu w stylu http://imageshack.us/.

    ponizej link do pliku wyciągu:
    > http://www.4shared.com/folder/c_ZATI7Q/photo.html
    zwracam uwagę na niezgodność:
    - saldo zadłużenia rachunku wynosi wg wyciągu 596,00 PLN,
    ale poniżej:
    - suma otrzymanych wpłat za okres: 242,75 PLN,
    pomimo ze jeszcze niżej w zestawieniu transakcji widac, ze na konto
    wpłynęły kwoty:
    596,00 PLN -> reklamacja
    242,75PLN -> sam wpłacałem róznicę miedzy zwrotem z reklamacji a
    aktualnym zadłużeniem.

    marek