  • 21. Data: 2012-10-11 22:58:38
    Temat: Re: rozliczenie cash back
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 10 Oct 2012 23:32:51 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Rok czekania na orzeczenie Arbitra to albo mocno skomplikowana sprawa,
    > albo się zgubiło, albo może jakaś bardzo wysoka kwota lub Arbiter musi
    > czekać na info z jakichś zewnętrznych podmiotów. Ale tak czy inaczej rok
    > to wynik spektakularny.

    Nie no właśnie prosta sprawa. Zakup na ebay.co.uk na jakieś 100 funtów
    opisywałem kiedyś na grupie - niby sprzedający wysłał ale nigdy nie
    doszło. Pamiętam, że zadzwoniłem jakoś po tych 5 albo i 6 m-c to mi Pani
    powiedziała, że gdzieś tam leży i że jeszcze Pani arbiter nie "paczała" ;)
    Aż z ciekawości jutro zadzwonię i się dowiem co tam słychać i czy kupować
    jakąś butelkę na rocznicę. Co do ewentualnej szydery to bardziej trochę
    tam uszczypliwości z mojej strony było z racji, że po drugiej stronie
    Półbank hi hi.
    Teraz znowu czekam 60 dni aż pieprzony Paypal rozpatrzy sprawę jakiś 25
    funtów i jak wynik negatywny będzie to może znowu do arbitra się zwrócę i
    cholera znowu Półbank.

    --
    xbartx

  • 22. Data: 2012-10-12 17:32:54
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 10.10.2012 20:53, witek pisze:

    > Jesli tak robią, to powinni ci teraz skorygowac poprzedni wyciag i
    > powinno ci wyjsc ze wplaciles o 596 wiecej niz saldo. Na tym wyciagu
    > wykazac nadplate za poprzedni okres 596 zl i wyjdzie im saldo zero.
    >
    > Jesli jada po dacie ksiegowania to ewidentnie zgubili 596 zl zwrotu.
    >
    > Nadaje sie mocno do reklamacji.
    >
    > Moze niejaki samcik wysmazy z tego artykul na swoim blogu.

    tak tylko informacyjnie uzupełnię:
    Bank NORDEA odpowiedział (na razie telefonicznie) ze wszystko jest OK i
    ze zwrot kasy po reklamacji (cashback) NIE SPŁACA bieżacego zadłużenia w
    rachunku karty, tak wiec wychodzi na to ze mimo ze srodki na karcie są
    na plusie to ja dalej mam debet...
    masakra jakaś ! nie wiem czy sie smiac czy płakać....
    tak sie zastanawiam na dalszymi krokami:
    na pewno złoże reklamację, tylko na co?
    1) na niewłasciwe zaksięgowanie zwróconej kasy, ale powiedzą pewnie ze
    zaksiegowali OK.
    (czy sa jakies ogólne przepisy, niezalezne od regulaminu banku
    regulujące ta sprawe?)
    2) na zaniechanie spłaty automatycznej ktorą miałem podobno ustawioną w
    wysokości 100% zadłużenia, ale jakoś samo sie nie spłaciło mimo ze na
    rachunku obrotowym oczywiście były srodki....
    3) za naliczenie karnych odsetek i innych kar za nastepne okresy...
    coś jeszcze?
    no ale jak odpowiedzią za miesiąc ze wszytko jest OK, to co dalej?
    marek

  • 23. Data: 2012-10-12 18:12:41
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-10-12 17:32, Marek pisze:
> [...]
    > ze zwrot kasy po reklamacji (cashback) NIE SPŁACA bieżacego zadłużenia w
    > rachunku karty, tak wiec wychodzi na to ze mimo ze srodki na karcie są

    Zobacz (jeśli się da) jaki jest rodzaj operacji przy tym zwrocie. Bo w
    regulaminie wyczytałem:

    2. Wpłata na rachunek karty może być realizowana w formie:
    1) automatycznej spłaty z rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego w Banku,
    2) przelewu z rachunku prowadzonego w Banku lub w innych bankach,
    3) wpłaty gotówkowej w kasie Banku, w kasach innych banków lub w urzędach
    pocztowych.

    Jeśli jest to przelew z rachunku prowadzonego w Banku to:

    5. W okresie obowiązywania umowy wpłata na rachunek karty jest zaliczana
    do spłat wymienionych poniżej elementów, z zachowaniem wskazanej kolejności:
    1) zaległych opłat,
    2) odsetek od należności przeterminowanych,
    3) kapitału należności przeterminowanych,
    4) opłat zaksięgowanych w ciężar limitu kredytowego,
    5) odsetek bieżących zaksięgowanych w ciężar limitu kredytowego,
    6) dokonanych transakcji gotówkowych,
    7) dokonanych transakcji bezgotówkowych.

    Jeśli operacja zwrotu nie jest żadnym z tych wymienioneych to może być
    traktowana jako nadpłata karty...

    Wpłata na rachunek karty, przewyższająca zadłużenie na tym rachunku,
    powoduje
    nadpłatę na rachunku karty. Nadpłata nie powoduje zwiększenia dostępnych
    środków,
    co oznacza, że niemożliwe jest dokonanie transakcji, której kwota będzie
    wyższa niż
    przyznany limit kredytowy. Nadpłata zaliczana jest na poczet spłat
    przyszłych transakcji,
    następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu tych transakcji na rachunku
    karty.

  • 24. Data: 2012-10-12 18:14:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > no ale jak odpowiedzią za miesiąc ze wszytko jest OK, to co dalej?
    > marek

    arbiter bankowy i sąd.

  • 25. Data: 2012-10-12 18:14:54
    Od: osa <w...@p...fm>

> [...]

    7) dokonanych transakcji bezgotówkowych.

    Jeśli operacja zwrotu nie jest żadnym z tych wymienioneych to może być
    traktowana jako nadpłata karty, ale to by oznaczało, że nie masz
    zadłużenia, a bank twierdzi że masz:

[...]

    A NORDEĘ trzeba będzie omijać z daleka...

  • 26. Data: 2012-10-12 18:21:46
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-10-12 17:32, Marek pisze:
    > tak sie zastanawiam na dalszymi krokami:

    Spróbuj też napisać do Samcika (http://samcik.blox.pl), z wpisów na
    blogu wynika, że jego kontakt z prośbą o wyjaśnienie działań w stosunku
    do klientów czasem rozwiązuje różne nierozwiązywalne sprawy.

  • 27. Data: 2012-10-12 18:30:35
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 12.10.2012 18:14, osa pisze:

    > Zobacz (jeśli się da) jaki jest rodzaj operacji przy tym zwrocie. Bo w
    > regulaminie wyczytałem:

    wg wyciagu karty opis operacji jest nastepujący:
    "Reklamacja Trans.Kart.Kredyt. Zwrot reklamowanej kwoty, (Nr ref.:.....)"
    moim zdaniem zachodzi tu przypadek 2) z poniżej przytoczonego
    regulaminu, ... ale to moje zdanie

  • 28. Data: 2012-10-12 18:47:24
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-10-12 18:30, Marek pisze:

> [...]
    > "Reklamacja Trans.Kart.Kredyt. Zwrot reklamowanej kwoty, (Nr ref.:.....)"
    > moim zdaniem zachodzi tu przypadek 2) z poniżej przytoczonego

    Raczej tak... a nie masz dostępu online? Może da się wydrukować
    szczegóły operacji, jakieś potwierdzenie, gdzie będzie numer konta z
    którego pochodzi zwrot?

    W reklamacji szedłbym tropem, że każdy wpływ na rachunek (wg regulaminu
    wpłata, ale ja pisałbym o wpływie) spłaca zadłużenie i powołał się na
    ten pkt 5.

  • 29. Data: 2012-10-12 20:32:36
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 12.10.2012 18:47, osa pisze:

> [...]
    >
    > W reklamacji szedłbym tropem, że każdy wpływ na rachunek (wg regulaminu
    > wpłata, ale ja pisałbym o wpływie) spłaca zadłużenie i powołał się na

    mam oczywiscie dostep on-line, ale on nic nie wnosi bo nie pokazuje
    wpływów na konto karty, a tylko wydatki. Wpływy są widoczne tylko na
    wyciagach miesięcznych rozliczeń
    wydruk z wyciagu juz pokazałem tutaj:
    http://www.4shared.com/folder/c_ZATI7Q/photo.html
    ale dopiero teraz zauważyłem, że dla kwoty +596,00PLN:
    data operacji (19.07.2012): to jest data kiedy wykonałem płatność karta
    (w internecie) za zakupione bilety OLT.
    data księgowania (21.08.2012): to jest data kiedy ta sama kwota wróciła
    na konto karty po mojej reklamacji cash back
    niestety jak juz pisałem wyzej na wyciągach on-line nie w ogóle wpływów
    na konto, są tylko wydatki.
    pozdrawiam,

  • 30. Data: 2012-10-12 20:54:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > Bank NORDEA odpowiedział (na razie telefonicznie) ze wszystko jest OK i
    > ze zwrot kasy po reklamacji (cashback) NIE SPŁACA bieżacego zadłużenia w
    > rachunku karty

    podrzuc regulamin tej karty