  • 11. Data: 2009-05-28 11:58:45
    Temat: Re: rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    > " K" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > skoro masz stare mieszkanie to zapomnij o programie "rodzina na swoim"...
    > george

    wielkie dzieki dla mavericka, powoli mi sie rozjasnia...
    stare, jest FORMALNIE ojca.

  • 12. Data: 2009-05-28 12:25:00
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    Maverick <m...@p...fm> napisał(a):

    > K wrote:
    >
    > jak jest wyznaczana czesc raty
    >
    > Max mieszkanie 75m, doplata tylko do pierwszych 50m
    > Max dom (pow mieszkalna, a wiec garaz, piwnica itp sie nie licza) -
    > 140m, doplata do pierwszych 75m. (albo 70, nie pamietam na 100%)

    sorry bo wszystko jest pewnie dostepne, ale przy okazji: jak
    wyznaczasz "wartosc" 1m2 nie rozumiem tego... dzielisz wysokosc nominalna
    kredytu przez ilosc m2 netto (mieszkalnych)?

  • 13. Data: 2009-05-28 13:19:21
    Od: " " <l...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Obecnie sam jestem zainterswoany takim kredytem.
    Jaki bank wybrałeś i jaki warunki otrzymałeś?

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 14. Data: 2009-05-28 14:27:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ryba wrote:

    > Przyratach malejących dostaniesz mniejszy zwrot
    > Przy ratach stałych dostaniesz wiekszy zwrot.

    Przy ratach malejacych zaplacisz mniej odsetek z wlasnej kieszeni,
    przy ratach stałych zapłacisz wiecej odsetek z wlasnej kieszeni

    > Po 8 latach gdy będziesz chciał spłacić reszte kapitału
    > przy ratach malejących będziesz miał mniej kapitału do spłacenia
    > niż przy ratach stałych.

    ale dokladnie o tyle wiecej zaplacisz w ciagu 8 lat.

  • 15. Data: 2009-05-28 15:15:07
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    K wrote:

    > sorry bo wszystko jest pewnie dostepne, ale przy okazji: jak
    > wyznaczasz "wartosc" 1m2 nie rozumiem tego... dzielisz wysokosc nominalna
    > kredytu przez ilosc m2 netto (mieszkalnych)?

    np mieszkanie ma w dokumentach 60m2.

    Wtedy:
    Limit doplat = 50m2
    Limit wielkosci mieszkania = 75m2

    Doplata moze byc do max 50m2, wiec liczysz Twoje_odsetki (podawalem
    wczesniej, to (WIBOR3m+2% )/2 ) i masz:

    Gdy mieszkanie =<50m2 - wtedy Twoje_odsetki_do_zaplacenia = Twoje_odsetki

    Gdy mieszkanie =<75m2 i >=50m2 - wtedy Twoje_odsetki_do_zaplacenia =
    Twoje_odsetki * 50 / metraz_mieszkania

    Gdy mieszkanie wieksze niz 75m - nie mozesz brac doplat ;)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 16. Data: 2009-05-28 15:46:35
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    Maverick <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > wczesniej, to (WIBOR3m+2% )/2 ) i masz:
    >
    > Gdy mieszkanie =<50m2 - wtedy Twoje_odsetki_do_zaplacenia = Twoje_odsetki

    wow czyli jezeli mamy projekt z poddaszem do pozniejszej adaptacji to ona nie
    wchodzi do pow. uzytkowej? jezeli tak jest, to nie ma sie nad czym
    zastanawiac.... po prostu rewelacja.

    jeszcze raz dziekuje..

  • 17. Data: 2009-05-28 15:56:39
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    K wrote:

    > wow czyli jezeli mamy projekt z poddaszem do pozniejszej adaptacji to ona nie
    > wchodzi do pow. uzytkowej? jezeli tak jest, to nie ma sie nad czym
    > zastanawiac.... po prostu rewelacja.

    A to juz sie architekta zapytaj co bedzie w papierach - w ustawie jest
    jasno ograniczone, i to musi sie zgadza z tym co masz na pozwoleniu czy
    innych papierach.

    Ja kupowalem mieszkanie, do tego w miare male, wiec za bardzo nie
    wnikalem w to, jak sie liczy pow. domu - ale stawiam na to ze wazne sa
    papiery .

    --
    Regards,
    Maverick

  • 18. Data: 2009-05-28 17:25:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 27 May 2009 19:30:34 +0000 (UTC), w <gvk4cq$jd3$1@inews.gazeta.pl>, " K"
    <k...@W...gazeta.pl> napisał(-a):

    > witam
    > Prosze mi doradzic, czy brac kredyt z doplata skarbu panstwa jako raty
    > malejace czy raty rowne. Dodam tylko, ze po 8 latach zamierzam kredyt splacic
    > w 100% wlasna gotowka. Co sadzicie o rentownosci tego pomyslu? Gdzie znajde
    > najtanszy? kryteria spelniam, bede mial wklad wlasny.

    Tylko pamiętaj, że marże kredytu dla programu Rodzina są z reguły wyższe niż
    "wolnorynkowe".

  • 19. Data: 2009-05-31 08:19:36
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik " K" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > Prosze mi doradzic, czy brac kredyt z doplata skarbu panstwa jako raty
    > malejace czy raty rowne. Dodam tylko, ze po 8 latach zamierzam kredyt
    > splacic

    Jako równe.

  • 20. Data: 2009-05-31 16:29:40

    Użytkownik " K" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Prosze mi doradzic, czy brac kredyt z doplata skarbu panstwa jako raty

    kombinator ?
    http://biznes.onet.pl/13,1558972,prasa.html