  • 21. Data: 2008-02-12 20:20:31
    Temat: Re: rezerwacja hotelu - dane kk
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    Wystarczylo
    > moje oswiadczenie, że to nie ja.

    Ale bank musi miec jakąś podstawę do upewnienia się że to jednak nie
    właściciel karty albo sam, albo w porozumieniu ze wspólnikiem mieszkającym
    za granicą, obciążył prawidłowo rachunek, żeby po reklamacji nie musieć za
    tą drogą rzecz płacić.

  • 22. Data: 2008-02-12 20:43:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Nie pierwszy raz zwinięto mi pieniądze z karty i nie na takie małe kwoty.
    > Np, ktos kupil sobie bilety lotnicze moją kartą za kilka tysiecy, po
    > czym zrobil pare zakupow w wirtualnych sklepach na drugie tyle.
    > Jeden telefon do banku wystarczyl, zeby karta została zablokowana,
    > wydana nowa a pieniądze wrocily w ciagu kilku dni. I nikt nie probowal
    > mi wmawiac ze jakiekolwiek prawidlowe dane zostaly podane. Wystarczylo
    > moje oswiadczenie, że to nie ja.
    > Wniosek. Europa jest duza, a banki istnieją nie tylko we Polsce.

    I właśnie po to jest ten wątek, żeby pokazać, że są banki, które
    działają po ludzku, i są takie, które nie.

    I żeby można było wybrać.

    MJ

  • 23. Data: 2008-02-12 21:30:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    humanista (mruczus) wrote:

    > Jak będzie za co pójść, bo bank gdy zobaczy niespłacony debet, puści
    > komornika a ten zablokuje wszystkie dochody na poczet spłaty debetu.
    > Bank ma prawo do tego. Sądzę że po prostu zrezygnuję z rachunku z kartą
    > i wezmę rachunek bez karty. I tak prawie nic nie kupuję przez internet a
    > do reszty wystarczy gotówka.

    1 .Musiałbym sprawdzić, ale kwota która jest kwestionowana nie moze byc
    dochodzona.

    2. OD tego wymyslono karty kredytowe a nie debetowe, zeby nie sadzić się
    o własne pieniądze, tylko bankowe.

  • 24. Data: 2008-02-12 21:32:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    humanista (mruczus) wrote:
> [...]
    > mieszkającym za granicą, obciążył prawidłowo rachunek, żeby po
    > reklamacji nie musieć za tą drogą rzecz płacić.

    To już bank mi musi udowodnić, że skłamałem składając oświadczenie. Jak
    mu si uda pójdę siedzieć.
    Jak narazie mimo, że fraudów nazbierało mi sie na jakies kilkanascie
    tysiecy jedyny koszt jaki poniosłem to telefon do bamku, żeby zastrzec
    karty i znaczek pocztowy z kopertą, żeby odesłać im papiery.

  • 25. Data: 2008-02-12 21:34:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > I właśnie po to jest ten wątek, żeby pokazać, że są banki, które
    > działają po ludzku, i są takie, które nie.
    >
    > I żeby można było wybrać.
    >
    > MJ
    Nie ma banków, które działają po ludzku, bo to nie jest instytucja
    charytatywna ani kościelna tylko biznes.
    Co najwyżej jedne banki wiedzą, że jeden niezadowolony klient może
    narobić więcej bałaganu i strat niż pieniądze, które wrzuci się w koszty
    oddając mu kasę, a inne jeszcze tego się nie dowiedziały.

  • 26. Data: 2008-02-12 21:35:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Po za tym bank ma obowiazek zaksiegowac kazda transakcje visy nawet
    > jesli spowoduje to saldo ujemne konta.

    Nie, wcale nie kazda. Moze (choc nie musi) zrobic chargeback bez
    obciazania klienta w wielu przypadkach, w szczegolnosci jesli byla to
    transakcja bez autoryzacji karta zawsze wymagajaca autoryzacji, i
    jesli w efekcie spowodowalo to debet.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2008-02-12 21:39:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > obciazania klienta w wielu przypadkach, w szczegolnosci jesli byla to
    > transakcja bez autoryzacji karta zawsze wymagajaca autoryzacji, i

    jeszcze raz
    spowodowanie debetu nie jest argumentem to niezaksięgowania transakcji.
    Chargeback to nie jest niezaksięgowanie czy też nieprzyjęcie transakcji
    od visy.

  • 28. Data: 2008-02-12 22:37:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Procedura bookowania jest normalna, jednak wobec tego, że obydwa te
    > banki mają w d... postanowienia Visy dotyczące transakcji na odległość
    > to ja bym nie ryzykował.

    A ktore nie maja i ktore nie obciazaja ?

    Na moja KK (Multi) ktos sobie zrobil zakupy. Reklamacje zlozylem,
    pieniedzy oddawac nie musialem. Co sie dalej z tym dzieje to nie wiem, w
    kazdym razie zastrzezona karta zniknela z systemu i od wrzesnia nikt sie
    o pieniadze nie upomnial. W mBanku pewnie jest podobnie.

    --
    Mithos

  • 29. Data: 2008-02-13 00:58:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > jeszcze raz
    > spowodowanie debetu nie jest argumentem to niezaksięgowania
    > transakcji.

    RTF liste sytuacji, ktore pozwalaja zrobic chargeback - bank nawet
    bez debetu moze zrobic z wlasnej inicjatywy chargeback (aczkolwiek
    duzy debet moze ulatwic decyzje).

    > Chargeback to nie jest niezaksięgowanie czy też nieprzyjęcie
    > transakcji od visy.

    Tak, chargeback to takze nie jest ryba ani "UUCP network".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2008-02-13 09:48:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 12 Feb 2008 20:33:04 +0100, Grzegorz Podsiadlo
    <e...@-...name> wrote:

    >A jak wygląda Multi i ich kk ? tak samo źle jak mBank ?

    To samo. Jeden BSR.
    --
    ___________/ GG: 3524356