  • 1. Data: 2008-02-12 13:21:08
    Temat: rezerwacja hotelu - dane kk
    Od: ns <n...@g...pl>

    Witam,

    chciałem zarezerwować hotel na weekend za granicą na weekend, w mailu
    dostałem zdanie:

    As a guarantee of your arrival we require the details of your credit
    card. We do not charge any deposit, prepayment or booking fee to your
    card. You will pay directly at the hotel.

    Nigdy wcześniej tego nie robiłem dlatego chciałem się dowiedzieć czy to
    normalna procedura i przede wszystkim czy jest bezpieczna. Jakie dane
    mogę podać a jakich nie powinienem?

    pozdrawiam
    ns

  • 2. Data: 2008-02-12 13:55:11
    Temat: Re: rezerwacja hotelu - dane kk
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 12 Feb 2008 14:21:08 +0100, ns <n...@g...pl> wrote:

    >Nigdy wcześniej tego nie robiłem dlatego chciałem się dowiedzieć czy to
    >normalna procedura i przede wszystkim czy jest bezpieczna. Jakie dane
    >mogę podać a jakich nie powinienem?

    W jakim banku masz KK?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2008-02-12 14:00:03
    Od: ns <n...@g...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > W jakim banku masz KK?

    BZWBK (tu mam 3dsecure włączone) albo mBank. Trzeba podać wszystkie dane
    (łącznie z CVV), napisali że jak nie przyjadę to pobiorą jakąś tam
    kwotę. Tylko skąd mam pewność czy naprawdę taką kwotę pobiorą a nie
    wyczyszczą mi karty?

  • 4. Data: 2008-02-12 14:06:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 12 Feb 2008 15:00:03 +0100, ns <n...@g...pl> wrote:

    >BZWBK (tu mam 3dsecure włączone) albo mBank. Trzeba podać wszystkie dane

    Procedura bookowania jest normalna, jednak wobec tego, że obydwa te
    banki mają w d... postanowienia Visy dotyczące transakcji na odległość
    to ja bym nie ryzykował.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 5. Data: 2008-02-12 14:25:35
    Od: "Marek" <n...@m...mnie>

    > Procedura bookowania jest normalna, jednak wobec tego, że obydwa te
    > banki mają w d... postanowienia Visy dotyczące transakcji na odległość
    > to ja bym nie ryzykował.

    Po co od razu taka spiskowa teoria dziejow? Od tego w jakim banku jest karta
    wazniejsze jest chyba jaki to hotel (a tak naprawde przede wszystkim czy
    istnieje i czy to jest hotel a nie jakas firma-krzak). Jesli to faktycznie
    hotel do ktorego ludzie jezdza i wracaja to chyba nie ma sie czego bac.
    Latwo sprawdzic opinie na serwisie tripadvisor czy jakimkolwiek innym tego
    typu, wujek gugiel pomoze znalezc. Ja wiele razy podawalem nr karty do
    rezerwacji hoteli w roznych krajach i nigdy nic zlego mi sie nie
    przytrafilo.
    Milego urlopu!

  • 6. Data: 2008-02-12 14:30:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 12 Feb 2008 14:25:35 -0000, "Marek" <n...@m...mnie> wrote:

    >Po co od razu taka spiskowa teoria dziejow? Od tego w jakim banku jest karta
    >wazniejsze jest chyba jaki to hotel (a tak naprawde przede wszystkim czy

    Nie jest.
    Rzecz w tym, że były przypadki, kiedy BZWBK obciążał klienta za
    transakcję jaką wykonano przez sieć posługując się danymi karty, a
    reklamację odrzucił, twierdząc, że zapis w umowie karty pozwala mu na
    obciążenie i koniec.

    Dlatego tez podawanie danych karty jest dla tych, którzy lu8bią się po
    sądach włóczyć. Dodam, że posiadanie karty tego banku samo w sobie tym
    grozi.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-02-12 14:43:38
    Od: Grzegorz Podsiadlo <e...@-...name>

    On Tue, 12 Feb 2008 15:30:22 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    > Dlatego tez podawanie danych karty jest dla tych, którzy lu8bią się po
    > sądach włóczyć. Dodam, że posiadanie karty tego banku samo w sobie tym
    > grozi.

    Wiem że ten temat się pojawiał, ale nie widziałem ostatnio żadnego
    "zestawienia". Jakie w tej chwili karty są bezpieczne z punktu widzenia
    regulaminu/procedur banków jeśli chodzi o transakcje zdalne ? A jakie (poza
    teraz wymienionymi) są kiepskim wyborem? Myślę że nie tylko mi przydała by
    się taka wiedza w jednym miejscu.

    --
    empeg

  • 8. Data: 2008-02-12 14:53:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Na pewno bezpieczną karta jest Citi.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 9. Data: 2008-02-12 15:19:24
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    ns <n...@g...pl> wrote:

    > As a guarantee of your arrival we require the details of your credit
    > card. We do not charge any deposit, prepayment or booking fee to your
    > card. You will pay directly at the hotel.

    Czesto sie zdarza, że proszą. Dla bezpieczeństwa podawałem numer karty
    płaskiej, nie protestowali.

    a.

  • 10. Data: 2008-02-12 16:21:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ns wrote:
> [...]
    >
    > Nigdy wcześniej tego nie robiłem dlatego chciałem się dowiedzieć czy to
    > normalna procedura i przede wszystkim czy jest bezpieczna. Jakie dane

    normalna.
    numer karty gwarantuje, że się pojawisz.
    Jeśli nie zrezygnujesz z rezerwacji i się nie pojawisz to hotele zwykle
    obciążają kartę za jedną noc.