  • 11. Data: 2005-03-18 06:29:20
    Temat: Re: reklamacja zakupów skradzionym numerem KK
    Od: anonymous <w...@c...it>

    Dnia 2005-03-17 01:24, Użytkownik Piotr napisał:

    > Numer karty masz na 90% slipow... Ktore najczesciej wyrzucasz do kosza...

    Akurat ja nie wyrzucam żadnych slipów ani potwierdzeń z bankomatów.

  • 12. Data: 2005-03-18 06:48:23
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    blad wrote:

    > najwygodniejsze to jest Polecenie Zaplaty, szczegolnie jesli to Idea i
    > ktos zbiera np punkty profit

    ... jest również "stałe obciążanie karty", gdzie oprócz 100 pkt profit
    dochodzi grace period (chyba równie wygodne?)

    pozdro
    trainer

  • 13. Data: 2005-03-18 06:48:37
    Temat: Re: reklamacja zakupów skradzionym numerem KK - wybierz dobrą kartę
    Od: anonymous <w...@c...it>

    Dnia 2005-03-18 00:03, Użytkownik Tomasz napisał:

    > 1. w mBanku możesz zablokować telefonicznie wszelkie transakcje internetowe;
    > 2. Możesz zablokować (sam) wypłaty z bankomatów i w placówkach banków;

    to zrobiłem, i tak się nie opłaca z tego korzystać. Ale to raczej
    przypadek kradzieży karty a nie posłużenia się czyimś numerem.

    > 3. Możesz sam ograniczyć sobie dzienny limit transakcji a w razie
    > potrzeby go odblokować.
    > 4. Możesz poszukać lepszej karty.

    A jaka jest lepsza ?

    > Niestety mojej żonie odmówili przyjęcia reklamacji - skandal;
    > Złożyłem skargę i dostałem przeprosiny za nierzetelność "specjalistów od
    > kart" ...

    > Nie.
    > Wręcz przeciwnie.
    > Większość patrzy tylko na cenę - 0 PLN za wydanie i... płacze gdy
    > okazuje się, że karta im zaginęła a oni nie dopełnili wszystkich
    > dodatkowych formalności i bank nie uznał ich reklamacji na transakcje
    > przed zastrzeżeniem...

    No ale chyba wszystkie takie zdarzenia powinny być uwzględnione bo ta
    karta ma ubezpieczenie
    http://www.mbank.com.pl/download/pdf/pakiet_bezpiecz
    na_visa.pdf
    z tym że ubezpieczenie to nie obowiązuje na kradzieże do łącznej kwoty
    100 zł.

    Jak się pytałem na infolinii to stwierdzili że nie ma problemu, bo
    przecież trzeba oprócz numeru karty przy zakupach internetowych podać
    także adres, no ale adres też ktoś moż znać. Pytanie czy jest możliwy
    zakup jakiś rzeczy na inny adres niż przypisany do karty. Czyli ktoś
    poda mój adres ale poprosi o wysyłkę na inny. Bo w sumie sam mógłbym być
    w takiej sytuacji, przypuśćmy że wyjechałem na wakacje i chcę coś kupić
    więc musieli by mi przesłać na adres inny niż zwykle. Adres jednak nie
    chroni przed zakupem jakiś usług typu strony porno, tam nikt nie musi
    ujawniać swojego prawdziwego adresu ani nie trzeba nic wysyłać.

  • 14. Data: 2005-03-18 09:12:01
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Najgorsze jest to, że mBank:
    > - nie pozwoli Ci zastrzec transakcji KK dopóki nie zostanie ona
    > zaksięgowana...

    Nieprawda. Reklamowałam i reklamacja została przyjęta w momencie, gdy była
    tylko blokada. Po 2 dniach było już warunkowe uznanie karty na kwotę spornej
    transakcji. Po ok. miesiącu sprawa została całkiem rozwiązana (pozytywnie).

    > - możesz zareklamować transakcję, ale tylko jeśli zrobisz to _przed_
    > wygenerowaniem zestawienia za reklamowane transakcje nie zapłacisz.
    > W przeciwnym razem pomimo, iż nie są to Twoje transakcjie musisz
    > zapłacić i za nie...

    Druga nieprawda. Karta jest uznawana reklamowaną kwotą i spokojnie możesz
    wpłacić mniej. Odejmować chyba potrafisz, bo nowego wyciągu nie przysyłają
    :-)))

    przyszłość/ Woody Allen

  • 15. Data: 2005-03-18 21:09:32
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 17 Mar 2005 12:30:34 +0100, "MichalL"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale na przykład w PlusGSM aby placic za telefon PZ, trzeba byc wlascicielem
    >rachunku. Tym sposobem, jezeli ja jestem wlascicielem rachunku w VWbankdirect,

    to nie wystarcza. Nie pasuje im nawet jak PZ jest na ROR a rachunki na
    DG.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2005-03-20 21:13:06
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Zastrzec transakcji?

    Chodzi o istnienie blokady transakcji która nie jest jeszcze zaksięgowana.

    w/g infolinii i tzw. specjalistki:
    - można zastrzec tylko transakcje zaksięgowane, a zatem do czasu
    zaksięgowania reklamacja nie będzie przyjęta;
    - nie uznane warunkowo będą te transakcje które znajdują się na wydruku,
    a tylko te które zostały zaksięgowane a nie zostały jeszcze umieszczone
    na wydruku bo cykl nie minął.

    Niestety mieliśmy ostatnio do czynienia z taką transakcją i:
    - nie umożliwiono nam zastrzeżenia transakcji dla której środki były
    tylko zablokowane;
    - dopiero po kilku dniach udało się to zrobić, ale pech chciał, że było
    to już po końcu okresu rozliczeniowego i bank zażądał spłaty kwoty dla
    zastrzeganej transakcji.

    Tomek

  • 17. Data: 2005-03-20 21:20:11
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    anonymous wrote:

    > A jaka jest lepsza ?
    moim zdaniem poszukaj kart któe spełniają warunki:
    1. Procedura zatrzeżenia jest uproszczona i nie musisz:
    - gonić na policję zgłaszając czy to zaginięcie, czy kradzież;
    - nie musisz w ciągu iluś godzin/dni osobiście potwierdzać tego
    faktu czy to faksem, czy osobiście w placówce banku;
    2. Masz wystarczająco długi czas na złożenie reklamacji dla nieswoich
    transakcji i co najważniejsze banku wstępnie uznaje Twoją reklamację
    (czyli nie płacisz za reklamowane transakcje);

    A dopiero potem sprawdź dodatkowe elementy zgodnie z własnym uznaniem,
    np.:
    - koszt wydania;
    - dodatkowy okres ochrony przed zastrzeżeniem;

    Tomek

  • 18. Data: 2005-03-20 21:23:24
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    > A jaka jest lepsza ?

    Do płatności w spacjach Neste24 używam VISY mBanku (PIN);
    Do płatności internetowych lub za granicą: DC, lub CITI;
    W sklepach różnie: CITI, BZWBK (z przyzwyczajenia), AMEX... zależnie od
    mojej fantazji ;-)

    Tomek

  • 19. Data: 2005-03-24 07:10:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 18 Mar 2005 06:29:20 GMT, anonymous napisał(a):

    > Akurat ja nie wyrzucam żadnych slipów ani potwierdzeń z bankomatów.

    Ale zostawiasz je w sklepie :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 20. Data: 2005-03-24 07:10:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2005 09:16:43 +0100, blad napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr"

    > najwygodniejsze to jest Polecenie Zaplaty, szczegolnie jesli to Idea i
    > ktos zbiera np punkty profit

    Czemu? Obciążenie karty jest zdecydowanie wygodniejsze - wysyłasz tylko do
    Idei zgodę na pobieranie pieniędzy i niczym się nie martwisz, a w dodatku za
    rachunki płacisz miesiąc-dwa po wystawieniu faktury ;)
    Zaś punkty profit są takie same za KK jak za PZ.

    Pozdrawiam,