eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwreforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum › Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
    Date: Wed, 11 Feb 2009 12:26:13 +0100

    "Greg" <m...@g...pl> wrote in message
    news:gmuca3$3oq$2@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba się nie rozumiemy. Przeczytaj jeszcze raz.
    > Jeśli takie konto ma być obowiązkowe i obowiązkowe mają być wpłaty na to
    > konto, to jak inaczej chcesz wprowadzić ten obowiązek, jeśli nie ustawą?

    odniosłem wrażenie ze sygerujesz jakoby regulacja "ustawą" musiala
    spowodować "maksymalizacje" stawek za usługę, gdy tymczasem ja takiego
    związku bezpośredniego nie widzę. Oczywiście "obowiązkowaść" musi byc
    wprowadzona ustawą ale sama w sobie nie musi ona zwiększąć kosztów "systemu"
    wyłącznie z tego powodu ( że to ustawa )

    > Obecnie też możesz w dowolnym momencie przetransferować kasę z jednego OFE
    > do drugiego, prawda to li czy nie prawda?
    > Więc na czym ma polegać ta zasadnicza różnica?

    Problemem jest "zmowa" OFE oraz brak "różnorodności" firm oferujących
    "usługę" zarządzania.
    Wystarczyloby dokładnie jedno zdanie w "ustawie" aby zmienić ten stan
    rzeczy:
    "zarządzanie indywidualnym kontem emerytalnym może prowadzić obywatel
    bezpośrednio lub przez specjalizowaną firme na zasadzie pełnomocnictwa".

    george