  • 1. Data: 2004-10-04 12:34:32
    Temat: realizacja czeku
    Od: "Marcin" <f...@g...pl>

    witam grupowiczow

    Mam czek w funtach z banku HSBC. W jakim banku najlepiej go zrealzowac i ile
    wyniesie prowizja ?

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2004-10-04 16:27:37
    Temat: Re: realizacja czeku
    Od: "Marcin" <f...@g...pl>

    > Mam czek w funtach z banku HSBC. W jakim banku najlepiej go zrealzowac i
    > ile wyniesie prowizja ?
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Marcin

    wlasnie wrocilem z banku PKO BP gdzie po 20 minutach stania w kolejce
    pokazalem pani w okienku czek a ona zapytala kolezanki "przyjmujemy cos
    takiego ??" Okazalo sie ze nie przyjmua teg rodzaju czekow. Moglby mi ktos
    dac wskazowki gdzie przyjeliby moj czek ?

    z gory dziekuje

    pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2004-10-04 17:01:55
    Od: "CKY" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam grupowiczow
    >
    > Mam czek w funtach z banku HSBC. W jakim banku najlepiej go zrealzowac i
    ile
    > wyniesie prowizja ?

    Prowizja może wynieść nawet kilkadziesiąt (!!!) procent, bo takie czeki
    realizuje się poprzez inkasso.
    Tu masz namiary na HSBC Polska http://www.zbp.pl/czlonkowie.php. Zadzwoń do
    nich i zapytaj.

    CKY

  • 4. Data: 2004-10-04 20:26:47
    Od: Szczepan <x...@i...pl>

    On Mon, 4 Oct 2004 14:34:32 +0200, "Marcin" <f...@g...pl> wrote:

    >witam grupowiczow
    >
    >Mam czek w funtach z banku HSBC. W jakim banku najlepiej go zrealzowac i ile
> [...]
    niewiem jak z czekami w GBP ale w USD najepiej oddawac do inkasa w
    Banku Slaskim (prowizja 0,25% min 20 albo 30 pln) duzy + ze nietrzeba
    posiadac tam konta czas realizacji okolo 1-2miesiaca.
    kiedys najlepszym rozwiazaniem byl PKO S.A teraz trzeba miec u nich
    konto walutowe zeby mozna bylo oddac czek do inkasa (prowizja 1%) czas
    realizacji ok 6 tyg.

    jesli masz jakas wieksza walute to odrazu udaj sie do Slaskiego bo
    chyba nic lepszego nieznajdziesz, jesli mniejsza to wszedzie wyjda
    podobne prowizje (Slaski, BPH, PKO S.A)

    Szczepan, S.

  • 5. Data: 2004-10-04 20:37:29
    Od: "Marcin" <f...@g...pl>

> [...]
    >
    > jesli masz jakas wieksza walute to odrazu udaj sie do Slaskiego bo
    > chyba nic lepszego nieznajdziesz, jesli mniejsza to wszedzie wyjda

    czek jest na 50 funtow wiec to chyba wszystko jedno ale jak kolega CKY
    wyjechal ze zedra ze mnie kilkadziesiat procent to nie cieawie sie
    zapowiada, no nic to jutro uderze do PKO SA chyba.

    Marcin

  • 6. Data: 2004-10-05 01:05:22
    Od: "CKY" <c...@g...pl>

> [...]
    > wyjechal ze zedra ze mnie kilkadziesiat procent to nie cieawie sie
    > zapowiada, no nic to jutro uderze do PKO SA chyba.

    Swego czasu (fakt, że to było dawno) Creditantstalt zawistował sobie ode
    mnie 180 DM prowizji za realizację czeku na 500 DM. Może jednak przez te
    kilka lat sytuacja się ucywilizowała.

    CKY

  • 7. Data: 2004-10-05 18:25:59
    Od: "Marcin" <f...@g...pl>

    > jesli masz jakas wieksza walute to odrazu udaj sie do Slaskiego bo
    > chyba nic lepszego nieznajdziesz, jesli mniejsza to wszedzie wyjda
    > podobne prowizje (Slaski, BPH, PKO S.A)

    bylem dzisiaj w Banku Slaskim i prowizja wynosi 0,5% minimum 20 zlotych, do
    tego nalezy doliczyc koszty przelewu ktore dla kwoty 50 funtow wynosza ok 13
    zlotych. Powiedziano mi tez ze jezeli zalozymbym w tym banku konto OKO
    (otwarte konto oszczednosciowe) to moga mi tam przelac pieniadze i wtedy nie
    bedzie oplaty tych 13 zlotych za przelew.

    Jutro przejde sie tez do BPH i PKO S.A. i dowiem sie jak jest u nich
    dokladnie.

    Marcin