  • 21. Data: 2004-01-11 14:26:58
    Temat: Re: [pytanie] szukam banku w celu zalozenia konta ;)
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!> napisał w wiadomości
    news:btortp$enl$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > chodzi generalnie o to ktory bank rownoczesnie:

    To ja przypomnę, że istnieje coś takiego jak Nordea :)

    > - najszybciej daje dostep do pieniedzy wplaconych we wlasnym
    oddziale/filii
    > (niekoniecznie tym macierzystym)

    Zdziwiłbym się, gdyby nie było to online, a wpłaty za free.

    > - ma przynajmniej podstawowa (przelewy, sprawdzanie salda,
    > tworzenie/zrywanie lokat) obsluge przez net

    Pełna obsługa.

    > - ma wzglednie duzo punktow wyplaty (bankomaty) we Wroc

    darmowe bankomaty Bzwbk, Nordea

    > - karte platnicza umozliwiajaca zaplate za granica (glownie niemcy i
    czechy)
    > przeliczana przez E (slyszalem, ze niektore karty maja problemy z
    > autoryzacja)

    Visa Electron i Visa Classic charge - brak info o problemach

    > opcjonalnie:
    > - nie generuje dziwnych problemow przy uzytkowaniu

    Problemy występowały/ują w przypadku kont w LG, które były przenoszone do
    Nordei. Co do kont założonych od początku w Nordei brak oznak problemów
    innych niż standardowe we wszystkich bankach (od czasu do czasu nie można
    się dostać do serwisu, albo działa on bardzo wolno)

    > - umozliwia kredyt w ROR na podstawie historii

    Z tego, co wiem wymagane jest zaświadczenie, a historia umożliwia jedynie
    uzyskanie kredytu od razu/zaraz po przy otwieraniu rachunku.

    Dla konta Nordea Vip są stosunkow niskie opłaty: 0,5% za przyznanie i 0,3 za
    odnowienie kredytu w koncie.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 22. Data: 2004-01-11 15:08:21
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!> napisał w wiadomości
    >
    > To ja przypomnę, że istnieje coś takiego jak Nordea :)

    jesli dobrze zrozumialem TOiP, to za pierwszy rok korzystania z konta z
    dostepem do internetu bede musial placic 23pln?!

    "prowadzenie konta z dostępem do internetu - 3pln
    miesięczna opłata za token w pierwszym roku używania - 20pln"

    to ja dziekuje, postoje
    --
    Tomek

    ---

  • 23. Data: 2004-01-11 15:38:39
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > jesli dobrze zrozumialem TOiP, to za pierwszy rok korzystania z konta z
    > dostepem do internetu bede musial placic 23pln?!

    Jak się uprzesz przy tokenie to tak. Jeżeli wystarcza CI karta kodów, to
    konto kosztuje 3 PLN miesięcznie.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 24. Data: 2004-01-11 17:21:02
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    > a jakies demo tego nowego Sez@ma jest? bo cos nie moge znalezc :/ ...

    Adam

    http://www.bphpbk.pl/static/demo/index.html

  • 25. Data: 2004-01-11 20:36:31
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > jesli dobrze zrozumialem TOiP, to za pierwszy rok korzystania z konta z
    > dostepem do internetu bede musial placic 23pln?!

    Miesięcznie. Albo 18 jeśli wybierzesz konto Nordea Vip i będziesz spełniał
    warunki.

    > "prowadzenie konta z dostępem do internetu - 3pln
    > miesięczna opłata za token w pierwszym roku używania - 20pln"

    Można korzystać z kart kodów, które imo są poręczniejsze niż token i tak
    samo bezpieczne - jeśli nie bardziej. Dlaczego? Ano dlatego, że:
    - token ma się jeden, a kart kodów można mieć do pięciu,
    - w razie problemów z kartą czy tokenem po prostu się ją zastrzega, ale na
    następny token potem trzeba czekać nie wiadomo ile, a kartę ma się od razu.
    - kartę można skserować i mieć w pracy, domu, portfelu i móc korzystać w
    dowolnym miejscu - token trzeba zawsze nosić ze sobą, albo korzystać w
    jednym miejscu

    A ja właśnie liczyłem i wychodzi mi na to, że ucieknę wkrótcę (jak skończę
    studia) z Multi do Nordei, bo mi taniej wyjdzie. Szczególnie na kredycie
    odnawialnym i braku opłat za karty do bankomatu.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 26. Data: 2004-01-11 22:20:57
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    jo44 wrote:

    > Fakt - mialem to sprawdzic, ale nie udala mi sie instalacja
    > Sagema pod mandrake 9.2 . Niby rozpoznal, ale dalej nic!
    > I tak sprawa mi sie rypla.

    Nowy S@zam NIE DZIAŁA pod systemami innymi niż Windows. Dokładniej, nie
    działa "podpisywanie" przelewów. Cała reszta chyba w porządku. Ale jak
    dla mnie - odpada. Nie będę kupował i instalował Windows tylko po to, by
    korzystać z BPH.

    Marek

  • 27. Data: 2004-01-11 23:37:18
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!>

    > Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!> napisał w wiadomości

    > Miesięcznie. Albo 18 jeśli wybierzesz konto Nordea Vip i będziesz spełniał
    > warunki.

    no do VIPa to mi jeszcze troche brakuje ;) i w wygladzie i w zawartosci
    portfetla ;)

> [...]
    > - kartę można skserować i mieć w pracy, domu, portfelu i móc korzystać w
    > dowolnym miejscu - token trzeba zawsze nosić ze sobą, albo korzystać w

    masz racje, ale jakos sie juz przyzwyczailem do tokena i do tego ze albo
    token albo karta kodow :) wiec jak zobaczylem ze w TOiP jest oplata za
    pierwszy rok uzytkowania, to nawet nie pomyslalem, ze token nie jest
    obowiazkowy ;)

    > A ja właśnie liczyłem i wychodzi mi na to, że ucieknę wkrótcę (jak skończę
    > studia) z Multi do Nordei, bo mi taniej wyjdzie. Szczególnie na kredycie
    > odnawialnym i braku opłat za karty do bankomatu.

    no bede musial jeszcze raz przeanalizowac dokladnie TOiP Nordea, BPH...,
    ING, Pekao, spisac sobie w slupkach i poogaladac... bo narazie to wiekszy
    metlik mam niz przed zadaniem pytania na grupie ;)

    no i do tego jeszcze poradziliscie mi slusznie, ze nie warto pchac sie do
    Multi jak mam konto w mBanku, bo w razie awarii na przyklad centrum
    autoracji zostaje bez mozliwosci placenia bezgotowkowego... a teraz dochodzi
    jeszcze info o tym ze BRE laczy sie z BPH wiec juz sam nie wiem ;)

    ehh ide spac ;)
    dzieki za wszystkie porady, ale jakby sie cos komus jeszcze skojarzylo, to
    sie prosze niekrepowac ;)
    pozdrawiam
    --
    Tomek

    ---

  • 28. Data: 2004-01-15 15:33:32
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Marek Madej" <m...@w...interia.i-to.pl> napisał w
    wiadomości news:btsi8u$uu$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > działa "podpisywanie" przelewów. Cała reszta chyba w porządku. Ale jak
    > dla mnie - odpada. Nie będę kupował i instalował Windows tylko po to, by

    Zebys Kolego sprawdzil, to bys wiedzial!!!!
    Nowy Sez@m DZIALA pod Linuxem - sprawdzony
    pod Opera 7.23 i Mozilla 1.5 .
    Tak to sie jeszcze raz przekonuje, zeby nie wierzyc
    PACANOM !!!

  • 29. Data: 2004-01-15 15:54:53
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    jo44 dnia 2004-01-15 16:33 napisał(a) co następuje:

    > Zebys Kolego sprawdzil, to bys wiedzial!!!!
    > Nowy Sez@m DZIALA pod Linuxem - sprawdzony

    A przelewy podpisywałeś pod Linuksem? Definiowałeś nowe? Udało Ci się,
    czy może dostałeś komunikat: "Proces podpisywania deklarowanej operacji
    nie został przeprowadzony."?

    > pod Opera 7.23 i Mozilla 1.5 .

    Ja widziałem wersję demo, która jest dostępna na stronie:

    http://www.bphpbk.pl/static/demo/index.html

    Po jej uruchomieniu w Mozilli pod Linuksem otrzymuję okienko z
    informacją, że dla tego systemu nie jest możliwe zaisntalowanie pluginu
    do podpisywania przelewów.

    Jeśli ktoś KORZYSTA z nowego S@zama pod Linuksem i MOŻE zainstalować ten
    nieszczęsny plugin/podpisywać przelewy, to proszę o informację.

    > Tak to sie jeszcze raz przekonuje, zeby nie wierzyc
    > PACANOM !!!

    Dzięki, bardzo ładnie mnie określiłeś.

    Radzę Ci jednak dowiedzieć się, czy BĘDZIESZ MÓGŁ "podpisywwać"
    operację. To, że można się pod Linuksem zalogować i wyświetlać
    poszczególne strony, to jeszcze - niestety - nie wszystko.

    Chyba że po prostu demo nie zostało zaktualizowane...

    Marek

  • 30. Data: 2004-01-15 16:40:57
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    jo44 dnia 2004-01-15 16:33 napisał(a) co następuje:

    > Zebys Kolego sprawdzil, to bys wiedzial!!!!
    > Nowy Sez@m DZIALA pod Linuxem - sprawdzony
    > pod Opera 7.23 i Mozilla 1.5 .

    Nieprawda.

    Przed chwileczką rozmawiałem z pomocą techniczną BPHPBK. Tam uzyskałem
    informację, że nowy Sez@m NA RAZIE nie działa pod systemem innym, niż
    Windows (tak samo, jak DEMO tego systemu - o którym pisałem w poprzednim
    poście).

    Są plany przystosowania go do systemu Linux, jednak w tym momencie
    priorytetem w banku jest migracja użytkowników starego systemu do
    nowego. Nie jest znany termin rozpoczęcia prac nad pluginem dla Linuksa.

    Owszem, podląg rachunku można mieć, tylko co z tego, jeśli nie można
    przeprowadzać operacji? Jak dla mnie - to nie jest DZIAŁANIE.

    > Tak to sie jeszcze raz przekonuje, zeby nie wierzyc
    > PACANOM !!!

    Bardzo proszę więc - zwyczajem grupy - "odszczekać" błędne informacje
    oraz tego PACANA, zwłaszcza że dla mnie jest to obraźliwe określenie.

    Marek