  • 21. Data: 2024-01-15 13:04:02
    Temat: Re: pytanie o kartę w Kantorze Aliora
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Olin pisze:

    > Gugiel zajął jakieś 10 sekund:
    > https://finanse.rankomat.pl/poradniki/ile-mozna-wypl
    acic-z-bankomatu/
    [ciach]

    brakuje gwiazdki i małej czcionki u dołu zestawienia:
    "prezentowane limity wypłaty w bankomatach banków odnoszą się tylko do
    obsługi kart wydanych dla danego banku"

    Karta Kantoru Alior Banku jest kartą obcego banku i limity magicznie
    spadają do 800, 1000 zł na jedno wyjęcie. Co ciekawe, udałem się również
    do oddziału Alior Banku i...

    > Alior Bank
    > Z bankomatu Alior Bank możemy wypłacić gotówkę na poziomie: 15.000,00
    > złotych.

    ...zonk, karta Kantor Alior Banku jest również obcą dla Alior Banku.

    Pytanie jest aktualne:

  • 22. Data: 2024-01-15 16:43:50
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A zapis na wypadek śmierci lub współposiadanie rachunku kantorowego mają, hę?

    -----
    > ("prawie" uprzedza Kamila gotowego napisać, że nie ma przelewów z datą przyszłą,
    poleceń zapłaty i chyba zleceń stałych)

  • 23. Data: 2024-01-15 16:53:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 15 stycznia 2024 o 16:43:54 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    poleceń zapłaty i chyba zleceń stałych)
    > A zapis na wypadek śmierci lub współposiadanie rachunku kantorowego mają, hę?

    To może byś post do końca przeczytał, a nie z kontekstu wyrywał, udając cwaniaka?
    Potem było o tym, że citek jest równie darmowy, a lepszy w ofercie.
    A najlepiej mieć i jedno i drugie.
    Choć zakładanie konta wspólnego w citku polecam przećwiczyć, hartuje ;>

  • 24. Data: 2024-01-15 17:06:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 15 stycznia 2024 o 13:03:20 UTC+1 Andrzej Kłos napisał(a):

> [...]
    > do oddziału Alior Banku i...
    > ...zonk, karta Kantor Alior Banku jest również obcą dla Alior Banku.

    To jaki jest limit dla "obcej" karty w bankomacie aliora?
    A masz kartę "dużo-aliorową", żeby sprawdzić, czy taki limit to tylko dla "obcych"?
    Bo może to po prostu euronet był.

    > Pytanie jest aktualne:

    Próbowałeś żubra czy skarbonkę?
    Kiedyś dobra lista była na bankomaty.pl - nowe wersja wywala mi firefoxa,
    więc nie wiem, co tam jeszcze jest sens polecać sprawdzić.
    Możesz sprawdzić też citka, jeśli masz w pobliżu oddział.
    Ew. mogę przy okazji sprawdzić dla ciebie, jeśli nie będzie to tylko sztuka dla
    sztuki.
    Ostatecznie pozostaje jeszcze kasa aliora - o ile ten oddział, który masz, jak
    rozumiem,
    na tyle niedaleko, by się tam udać raz w miesiącu, ma kasę - bo to niestety coraz
    większa rzadkość.
    Tylko lepiej tam iść z rana, bo pani zamyka kasę o 15:30 niezależnie od tego, ile
    osób jeszcze czeka w kolejce,
    i niezależnie od tego, do której jest czynna reszta oddziału ;P

  • 25. Data: 2024-01-15 18:11:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Kiedyś dobra lista była na bankomaty.pl - nowe wersja wywala mi firefoxa,
    > więc nie wiem, co tam jeszcze jest sens polecać sprawdzić.
    121.0.1 (64-bit) - nie zauważyłem wywalenia się.
    Kiedy dokładnie Ci wywala i w jaki sposób?

    KJ

  • 26. Data: 2024-01-15 18:40:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 15 stycznia 2024 o 18:18:09 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > 121.0.1 (64-bit) - nie zauważyłem wywalenia się.
    > Kiedy dokładnie Ci wywala i w jaki sposób?

    W takiej to pewnie się nie wywala.
    Kluczowe jest tu oczywiście "mi".
    Moja 89.0.2 (32 bity) - nie pytaj, czemu taka, wystarczy mi z tym bólu ;>
    Tak czy siak zawsze mnie zadziwiało, że starsze firefoxy się wywalają z "nowymi"
    stronami.
    Tak samo mnie dziwi, po co "modernizować strony" (w tym bankowe ST), skoro stare są
    dobre,
    no ale nic na to niestety nie poradzę - jak potrzebuję to biorę tablet.
    Jedyne co by mi się przydało to możliwość wyświetlania ekranu androida na PC - coś w
    stylu X11.

    A tak w temacie - to jak wygląda obecnie lista bankomatów?
    Ktokolwiek prócz euronetu, planet cash, skarbonki i żubra ma jakąkolwiek sensowną
    ilość,
    żeby koledze podpowiedzieć, gdzie próbować z kartą IKA?

  • 27. Data: 2024-01-16 00:10:11
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dawid Rutkowski pisze:

    > To jaki jest limit dla "obcej" karty w bankomacie aliora?
    > A masz kartę "dużo-aliorową", żeby sprawdzić, czy taki limit to tylko dla "obcych"?
    > Bo może to po prostu euronet był.

    Udałem się do oddziału Alior Banku, po drodze usiłując wyjąć te 3500 w
    każdym możliwym bankomacie po drodze (na pewno był WBK, PKO BP, Planet,
    Euronet, Spółdzielczy (ale to Planet), PKO SA. W Oddziale Aliora też
    bankomat nie był własnym, bo obsługuje go właśnie albo Euronet albo
    Planet - ale jest "dedykowany", stoi w środku oddziału. Panie
    "oddziałowe" się dziwiły i owszem, zaproponowały obsługę w kasie, ale na
    następny dzień, bo była już 15:30 :)

    I nie, nie mam karty "dużo-aliorowej", tylko ten kantor.

    To chyba ogólna tendencja jest, takie ostre limitowanie granicy
    wypłacalności obcą kartą, jeszcze do niedawna kartą mBank można było
    wypłacić w bankomacie WBK do 4000 a teraz chyba 1000. "Obsługuję"
    dziadków, którzy posługują się tylko gotówką i od czasu do czasu muszę
    im tę kasę wyjąć.

  • 28. Data: 2024-01-16 08:58:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 00:10:11 +0100, Andrzej Kłos wrote:

> [...]
    > wypłacić w bankomacie WBK do 4000 a teraz chyba 1000. "Obsługuję"
    > dziadków, którzy posługują się tylko gotówką i od czasu do czasu muszę

    Bo tu o pieniadze chodzi :-)

    Taki bankomat to dla banku koszt, a zysków nie widać :-)

    Wiec np Euronet obnizył kwotę, dzieki czemu czasem otrzymuje od banku
    prowizje za wypłate dwa razy

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Euronet-obnizyl-lim
    it-wyplat-z-bankomatu-do-800-zl-8391748.html
    https://www.telepolis.pl/fintech/prawo-finanse-staty
    styki/bankomaty-euronet-zmiany-pulapka-limity

    Podobnie pewnie przy innych sieciach, i tylko we własnych bankomatach
    banku rachunek jest inny/nie wypada ...

    J.

  • 29. Data: 2024-01-16 12:30:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 stycznia 2024 o 00:09:30 UTC+1 Andrzej Kłos napisał(a):

> [...]
    > wypłacić w bankomacie WBK do 4000 a teraz chyba 1000. "Obsługuję"
    > dziadków, którzy posługują się tylko gotówką i od czasu do czasu muszę

    No to nie pozostaje nic innego niż polecenie citka.
    Tam są 4 darmowe wypłaty miesięcznie z dowolnego bankomatu,
    więc powinno od biedy wystarczyć na te 3500,
    i żadnych innych warunków do pamiętania.
    Ew. nadwyżkę kasy można też szybko wyeksportować dzięki 3 darmowym express elixir
    miesięcznie.
    Plus wiśnie na wejściu.
    Nawet chyba jest jakiś program poleceń ;>

    Z alternatyw w milku można mieć teraz darmowe konto bez warunków - ale i bez karty -
    trzeba
    tylko sprawdzić, czy mają darmową kasę i czy masz gdzieś blisko oddział.
    mBąk chyba analogicznie.
    Skarbonkę też można pod tym kątem sprawdzić, możliwe też w żubrze.
    I jeszcze kochana popierdółka VW bank - darmowe są chyba bankomaty planet cash
    (jak zwykle kłopot z przeglądarką), pozostałe wypłata 1zł - chyba że ktoś odżałuje
    9zł miesięcznie
    na "pakiet złoty" - okazuje się, że ich złota debetówka nie ma prowizji za płatności
    zagraniczne
    ("normalna" dolicza 5%) - więc nie ma żadnego haraczu, bo rozliczanie z visą w PLN.
    Hehe, w takim zbiegu okoliczności "ogranicznie" okazuje się pewnego rodzaju zaletą,
    bo z tych hownianych bankomatów planet cash strach wypłacać na raz więcej niż 500 ;P

    A te wszystkie bankomaty to jak ogłaszały ograniczenie?
    Wypisywały same po dojściu do ekranu "inna kwota" (w euronecie trzeba przejść
    najpierw
    przez 2 ekrany propozycji - ale dzięki temu też widać od razu, jeśli w bankomacie
    zabrakło 20-tek,
    hmm, i ZTCP nic o ograniczeniu innym niż podzielność przez 50 - które też chyba
    głupkowato wypisuje gdy wypłaca też 20-tki - explicite nie ma)
    czy dopiero odmawiały, gdy wpisywałeś 3500?
    A w tym drugim przypadku - podawały wtedy górną granicę?