  • 1. Data: 2002-01-21 10:49:29
    Temat: pytania o VE w PKO-BP
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam Superkonto w PKO BP i dotad wybieralem pieniadze
    w okienku, a na sytuacje awaryjne mialem czeki.
    Ostatnio pani z okienka zaproponowala mi karte bankomatowa.
    Przyznaje, ze spodziewalem sie tego wiec od razu poprosilem
    o regulamin Visy Electron. Dostalem regulamin od Visy Classic
    (po ktory pani biegala do innego pokoju), a na sugestie, ze
    wolalbym jedna regulamin Visy Electron pani stwierdzila, ze
    jak zamowie to przysla razem z karta, "bo to idzie z Warszawy".
    Fajnie, ale kto kupuje kota w worku?
    Dlatego sprobowalem poszukac informacji na ich stronie www.

    W zwiazku z tym mam kila pytan:
    - czy ich Visa Express to to samo co Visa Electron?
    zakladajac ze tak:
    - czy jet to karta "plaska"?
    - czy bedzie mozna nia przeprowadzac transakcje _tylko_ on-line? (oby!)
    - czy jesli ustawie limit op. bezgotowkowych na zero to jest pewnosc,
    ze karta ta bedzie dzialac tylko jako bankomatowa? (na PIN)
    - no i czy wybieranie z bankomatow PKOBP przy pomocy takiej karty
    jest darmowe (bo niestety nie znalazlem tej informacji)

    Z gory dzieki za odpowiedz
    pozdrawiam
    g.

  • 2. Data: 2002-01-21 11:47:05
    Temat: Re: pytania o VE w PKO-BP
    Od: Carlo <z...@w...pl>

> [...]
    > - no i czy wybieranie z bankomatow PKOBP przy pomocy takiej karty
    > jest darmowe (bo niestety nie znalazlem tej informacji)

    Na wszystkie pytania odpowiedz brzmi tak. Karta ma dosc niskie limity
    gotowkowe (chyba 900 pln max) dziennie.

    Pozdrawiam
    Carlo

  • 3. Data: 2002-01-21 14:27:20
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net.pl>

    Użytkownik Carlo <z...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...

    To jest PKO Expres z logo Visa Electron. Kiedys to mialo znaczenie, ale
    teraz jest to normalan Visa Electron.

    Ehmmm. IMO czas przyszly jest prawidlowy.
    Teraz chyba nie tylko.
    W oddziale Internetowym (ePKO BP) w grudniu ub. r. wymienili wszystkie VE na
    nowe twierdzac, ze umozliwia one prace on-line. Czy juz umozliwiaja, czy
    umozliwia w przyszlosci - nie wiem.

    W zwiazku z powyzszymi zastrzezeniami to i tu glowy bym nie dal...

    Eee, cos slabo szukales. darmowe

    > Na wszystkie pytania odpowiedz brzmi tak. Karta ma dosc niskie limity
    > gotowkowe (chyba 900 pln max) dziennie.

    Max 2500zl obecnie.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2002-01-21 14:52:08
    Od: <g...@p...onet.pl>

    SK:
    [..]

> [...]
    > umozliwia w przyszlosci - nie wiem.

    > W zwiazku z powyzszymi zastrzezeniami to i tu glowy bym nie dal...

    Moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem. Chodzi mi o to czy taka VE po
    ustawieniu limitu op. bezgotowkowych na zero bedzie bezpieczna
    karta bankomatowa - tj. czy w razie kradziezy - bez PINu bedzie
    bezuzyteczna? Czy jesli ktos ja ukradnie - bedzie mogl uzyc jej
    w sklepie (falszujac moj podpis) lub co gorsza uzyc w internecie
    na jakims Amazonie? Czy - zwlaszcza w tym drugim przypadku -
    zerowy limit operacji bezgotowkowych jest wystarczajacym
    zabezpieczeniem i czy numer karty (podobno "plaskiej") trzeba
    chronic?

    pozdrawiam
    g.

  • 5. Data: 2002-01-21 15:20:59
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

> [...]
    > zerowy limit operacji bezgotowkowych jest wystarczajacym
    > zabezpieczeniem i czy numer karty (podobno "plaskiej") trzeba

    Masz osobliwy sposob rozumienia bezpieczenstwa :) To moze lepiej kase w domu
    trzymac:)
    Numer karty mozesz sobie podpatrzec w wiekszosci sklepow bo sie walaja po
    ladach czesto, a kasjer sobie moze odpisac i przez kumpla krasc dowoli , ale
    to sa przestepstwa, tak, jakby Ci ktos z kieszeni gotowe ukradl...

    Wojtek

  • 6. Data: 2002-01-21 15:29:10
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

> [...]
    > zerowy limit operacji bezgotowkowych jest wystarczajacym
    > zabezpieczeniem i czy numer karty (podobno "plaskiej") trzeba

    W PKOBP przy wykonywaniu transakcji bezgotówkowej VE sprawdzany jest
    limit owej karty (w innych bankach sprawdzany jest stan konta). Jesli
    masz limit = 0, to takowa transakcji nie zostanie zrealizowana. Podobnie
    przy wypłacie gotówki z bankomatu - sprawdzany jest limit karty dla
    wypłat gotówkowych.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 7. Data: 2002-01-21 15:46:15
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > masz limit = 0, to takowa transakcji nie zostanie zrealizowana. Podobnie
    > przy wypłacie gotówki z bankomatu - sprawdzany jest limit karty dla

    Dzieki za odpowiedz. Zatem jesli ustawie limit bezgotowkowy
    na zero, to ani podpatrzenie numeru, ani zeskanowanie karty,
    ani nawet jej kradziez przez zlodzieja nie znajacego PINu
    nie zagrozi moim pieniadzom?

    pozdrawiam
    g.

  • 8. Data: 2002-01-21 15:47:49
    Od: "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org>

    Użytkownik "Mariusz Borowski" <m...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > masz limit = 0, to takowa transakcji nie zostanie zrealizowana. Podobnie
    > przy wypłacie gotówki z bankomatu - sprawdzany jest limit karty dla

    i tylko limit. Nie ma to nic wspolnego z saldem rachunku :-(

    Tylko nie jestem pewien, czy wartosc ZERO jest akceptowana przez ichniejsze
    (PKOBP-owskie) centrum karciane.

    W Internecie tej VE _NIE_ uzyjesz (zreszta zawsze mozna taka operacje
    skutecznie zareklamowac), pasek do podpisu mozna zmyc :-) Wtedy pokazuje sie
    sliczny napis "void" :-)

    Pzdr,

    Maciej

  • 9. Data: 2002-01-21 16:02:41
    Od: <g...@p...onet.pl>

    f:
> [...]
    > ladach czesto, a kasjer sobie moze odpisac i przez kumpla krasc dowoli , ale
    > to sa przestepstwa, tak, jakby Ci ktos z kieszeni gotowe ukradl...

    No wiesz, nawet w banku pieniadze nie sa bezpieczne. Jesli ukradna
    mi dowod, to gdyby znali nr mojego konta i to pieniadze mogli by
    latwo wybrac. Dlatego nie nosze tego numeru w dowodzie. Dalej.
    Czeki tez nie sa idealnym wyjsciem - jesli ktos je mi uktradnie
    to na kazdy moze wyciagnac co najmniej 300 zl (na poczcie).
    Karta kredytowa czy debetowa - jest najmniej (moim zdaniem)
    bezpieczna, bo w internecie mozna jej uzyc znajac sam numer
    (o ile jesli dobrze rozumiem byla wypukla) lub po zeskanowaniu -
    nawet bez wiedzy posiadacza. Jesli zostanie jawnie skradziona -
    zlodziej bez skrepowania moze wyczerpac jej limit, bo sfalszowanie
    podpisu to pestka (ekspedientki nie sa grafologami).
    dlatego idealnym wyjsciem wydaje sie karta bankomatowa na PIN -
    dla zlodzieja praktycznie bezuzyteczna, no chyba, ze kradziez
    przyjmie forme rozboju i przymusowych zakupow, lub bardziej
    wyrafinowanej inwigilacji "ofiary" w celu podpatrzenia PINu
    i potem dopiero kradziezy karty. Na to nie ma niestety sily,
    ale te przypadki sa dla zlodziei najtrudniejsze do realizacji
    (na upartego moge im tego PINu nie podac jesli persfazja
    bedzie niedostateczna, a podczas wyciagania z bankomatu -
    zaslonic klawiarure przed podgladaczami czy kamerami...)

    pozdrawiam
    g.

  • 10. Data: 2002-01-21 16:08:49
    Od: <g...@p...onet.pl>

    MB:
    > i tylko limit. Nie ma to nic wspolnego z saldem rachunku :-(
    >
    > Tylko nie jestem pewien, czy wartosc ZERO jest akceptowana przez ichniejsze
    > (PKOBP-owskie) centrum karciane.

    Co przez to rozumiesz? Co saldo ma wspolnego z limitem?
    Czy jesli limit bedzie zero to jakas transakcja moze sie mimo to
    jednak powiesc (np offline'owa?) i obciazyc moj rachunek???

    > W Internecie tej VE _NIE_ uzyjesz (zreszta zawsze mozna taka operacje
    > skutecznie zareklamowac), pasek do podpisu mozna zmyc :-) Wtedy pokazuje sie
    > sliczny napis "void" :-)

    A co to za pasek? (z moim wzorem podpisu? czy bank moze na moja prosbe
    wydac karte ktora apriori nie da sie kupowac w slepie i w Internecie?)

    pozdrawiam
    g.