  • 1. Data: 2013-07-09 17:44:36
    Temat: [przeliczniki] Polbank vs Allianz
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Specjalnie podaję starych liderów, których już niestety zamiótł wiatr
    historii ale tutaj na grupie wiemy o co chodzi.

    =====
    Polbank Tmobile MC

    Nazwa banku Raiffeisen Polbank
    Kwota oryginalna CZK 247,60 DR
    Kwota w PLN PLN 41,10 DR
    Nazwa punktu handlowego ALBERT HM 0359
    Miasto punktu handlowego TRUTNOV
    Kraj punktu handlowego CZE
    Data 08/07/2013
    Data transakcji 07/07/2013
    =====
    Allianz Visa

    05.07.2013
    09.07.2013
    Wypłata bankomat numer xxxx7902 na kwotę 2000,00 CZK w TRUTNOV,CS, ...
    Getin Noble Bank SA ul.Domaniewska 39 02-672 Warszawa
    -328,11 PLN
    =====

    Co było ciekawe w czeskim bankomacie? Jak zwykle trochę śmiesznie po
    czesku czyli wkładam kartę a tam wita mnie od razu "enter your PIN".
    Myślę sobie fju fju ameryka, rozpoznają po nr kart i od razu język
    dobierają no ale jak zenterowałem ten swój PIN, to pojawiło się wsio po
    czesku i wyboru języka już nie było :) Za to Czechów uwielbiam! Jakoś
    wykoncypowałem wypłacam a tam propozycja przeliczenia 2k CZK na pln i po
    kursie całkiem zacnym, bo 329,26 zł (taka domyślnie była blokada w
    Allianz) czyli bezpośrednio przelicznik VISA na ten dzień. Czy takie
    obciążenie by przyszło, to jednak ciężko mi powiedzieć, bo nie
    skorzystałem z wiadomego powodu. Jeżeli takie obciążenie by jednak
    poszło, to bodajże karta mbąka (darmowe wypłaty zagranicą o ile dobrze
    pamiętam) nadaje się do CZK idealnie. Nie wiem też czy to w każdym
    bankomacie czy tylko tym co ja trafiłem.

    Co do tych 3% za przewalutowanie a półbanko-Rajfim, że to niby VISA
    dolicza (ostatnio coś mi migło na grupie, że komuś tak w banku
    tłumaczyli) to hmmm powyższe moja transakcje jasno obrazują jak to jest w
    rzeczywistości ;)

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2013-07-09 18:02:18
    Temat: Re: [przeliczniki] Polbank vs Allianz
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2013 17:44:36 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:

    > Kwota oryginalna CZK 247,60 DR
    > Kwota w PLN PLN 41,10 DR

    Czyli kurs 0,16599 jesli dobrze licze
    sredni NBP za 08/07 jest 0,1660
    a za 05.07 0,1656

  • 3. Data: 2013-07-09 19:02:48
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 9 Jul 2013 15:44:36 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

> [...]
    > pamiętam) nadaje się do CZK idealnie. Nie wiem też czy to w każdym
    > bankomacie czy tylko tym co ja trafiłem.

    Po obciążeniu rachunku mocno byś się dziwił.
    Mam w mbąku włączone natychmiastowe powiadomienia o wszystkich
    operacjach kartą, więc też się bardzo ucieszyłem, gdy będąc za granica
    dostawałem SMS-y o blokadach na koncie dokonanych po bardzo zacnym
    kursie.
    Niestety, kwoty faktycznych obciążeń konta tymi operacja zawsze były o
    ok. 3% wyższe, niż wcześniejsze blokady.
    Po skonstatowaniu tego faktu wyleczyłem się z płacenia za granicą kartą
    mbąka.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2013-07-09 23:35:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 09 Jul 2013 19:02:48 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Po obciążeniu rachunku mocno byś się dziwił.

    Hmmm według mnie nie, ponieważ "przeliczenia" dokonuje bankomat i
    obciążenie przyszłoby w PLN tak jak podało na ekranie, więc o dodatkowych
    prowizjach raczej nie ma mowy. Przy następnej okazji sprawdzę dla jakiejś
    mniejszej kwoty i będzie wszystko jasne.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2013-07-10 00:15:40
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 9 Jul 2013 21:35:44 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

> [...]
    > prowizjach raczej nie ma mowy. Przy następnej okazji sprawdzę dla jakiejś
    > mniejszej kwoty i będzie wszystko jasne.

    W moim przypadku (chyba zresztą tak samo jak w Twoim) przeliczenia
    dokonywała VISA i na koncie natychmiast następowała blokada środków w
    złotówkach, a później obciążenie i tak zawsze przychodziło o 3% wyższe
    niż była blokada.

  • 6. Data: 2013-07-10 15:39:18
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Tue, 09 Jul 2013 17:44:36 +0200, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]

    > dolicza (ostatnio coś mi migło na grupie, że komuś tak w banku
    > tłumaczyli) to hmmm powyższe moja transakcje jasno obrazują jak to jest w

    Przecież płaciłeś MC z pół-Rajfiego, to co Ci miała Visa doliczyć?

    Jeszcze nie sprawdzałem, lecz wg tabel banku, dla debetówek Visa 3%
    doliczane jest od 1 lipca, natomiast dla kredytówek Visa te 3% będą
    doliczane OIDP około od połowy września.

    Matt

  • 7. Data: 2013-07-10 15:58:32
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu środa, 10 lipca 2013 15:39:18 UTC+2 użytkownik Matt napisał:

> [...]
    >
    > doliczane jest od 1 lipca, natomiast dla kredytówek Visa te 3% będą
    >
    > doliczane OIDP około od połowy września.

    Trzeba będzie zamienić debetówkę Visa na MC. Bez wizyty w oddziale się nie obędzie
    :-(

    pzdrwm
    luc

  • 8. Data: 2013-07-10 22:42:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 15:39:18 +0200, Matt napisał(a):

    > Przecież płaciłeś MC z pół-Rajfiego, to co Ci miała Visa doliczyć?

    Chodziło mi o to, że poszło info z Pół-Rajfiego, że to VISA dolicza a nie
    oni - jak widać na VISA Allianz nic takiego miejsca nie miało. Stąd można
    luźno wnioskować, że to bank a nie VISA dolicza te 3%.

    --
    xbartx