  • 1. Data: 2002-06-04 22:11:02
    Temat: przelew do UE - citibank
    Od: "Tommy" <k...@p...onet.pl>

    Witam, poniewaz wyjezdzam studiowac do Finlandii kombinuje jak rozwiazac
    sprawy bankowe. mianowicie, czy zakladajac np. konto w finskim citibanku
    wplaty dokonywane poprzez polski oddzial citibanku sa obarczone jakas
    wieksza prowzja?

    czy jest jakas prowizja pobierana gdy wplata na rachunek citibanku finskiego
    jest dokonywana w oddziale citibanku np. w Niemczech? - wszak to UE

    moze sa jakies inne wersje? ( bedzie przychodzil jeden przelew w euro i trzy
    w zlotowkach / miesiecznie)

    dzieki i pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-06-04 23:12:51
    Temat: Re: przelew do UE - citibank
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    Mozesz tez rozwazyc Nordeę , w Polsce jest Nordea Bank Polska, a tam Merita
    ( w zeszlym roku jeszcze Merita, ale mieli zmianiac nazwe na Nordea ...)...
    Firmy ze soba troche wspolpracuja, moze nie sa zbyt drodzy...
    qb

  • 3. Data: 2002-06-05 06:47:28
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Tommy <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > sprawy bankowe. mianowicie, czy zakladajac np. konto w finskim citibanku
    > wplaty dokonywane poprzez polski oddzial citibanku sa obarczone jakas

    Tak. Citibank w Polsce nie ma nic wspólnego poza nazwą z Citibank poza
    Polską.

    > czy jest jakas prowizja pobierana gdy wplata na rachunek citibanku finskiego
    > jest dokonywana w oddziale citibanku np. w Niemczech? - wszak to UE

    Tak. Taka sama, jak do każdego innego banku zagranicznego.

    > moze sa jakies inne wersje? ( bedzie przychodzil jeden przelew w euro i trzy
    > w zlotowkach / miesiecznie)

    Skąd bedzie przychodził?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 4. Data: 2002-06-05 15:35:08
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Z tego co wiem, to musi isc przelewem zagranicznym :(( nie mozna dokonywac w
    citku wplat na konto citka np. finskiego :(( Zapytaj w citku... i przy
    okazji w Nordea www.nordeabank.pl

    > trzy

    Moze lepiej wziac polska karte Citi-Maestro i wtedy wyplaty w bankomatach
    citi za granica sa za free :) Tak samo wyplata VE Nordea w bankomatach grupy
    Nordea za granica. Tyle, ze VE przeliczane przez dolary :(
    Oddzialow citka w finladii jest malo, ja widzialem ostatnio tylko jeden w
    Helsinkach, ale sprawdz. Poza Helsinkami pewnie ciezko.
    Oddzialow/bankomatow Nordea troche bylo - mozesz zob. www.nordea.fi
    Zalezy gdzie jedziesz ? Bo w mniejszych miejscowosciach raczej sa tylko ich
    lokalne banki. Moze zaloz sobie konto w ktorys z nich (np. nordea) i niech
    te przelewy przychodza w euro ?
    pzd

  • 5. Data: 2002-06-05 19:41:53
    Od: "Tommy" <k...@p...onet.pl>

    > Skąd bedzie przychodził?
    >
    > --
    wszystkie przelewy ( 1 w euro i reszta w pln) z polskich bankow,

    z tego co widze chyba najlepiej zalozyc tam (Tampere) konto w Nordei na
    przelewy w euro a te zlotowkowe przelewy niech ida do polskiego citi i
    korzystajac z maestro citi szalec w Finalndii.

    dzieki
    Kuba

  • 6. Data: 2002-06-05 20:41:00
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > przelewy w euro a te zlotowkowe przelewy niech ida do polskiego citi i
    > korzystajac z maestro citi szalec w Finalndii.

    Dokladnie. Ew. zamieniac na euro i przelac do finlandii.
    Lepiej miec rachunek w euro i do tego karte. Poza tym bedziesz mial wyplaty
    z ichnich bankomatow. W polskich bankach nie ma na razie kart do konta
    walutowego w euro :((. Podobno ma byc w pekao.
    Kiedys tez mialem w finlandii konto, ale nie pamietam jaki byl to bank...
    poszukam karty i ci napisze.
    Ps. a z maestro w finlandii nie ma klopotow z placeniem :-))
    Ps. 2 poza tym fajny kraj :-))
    pzd

  • 7. Data: 2002-06-05 22:29:24
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    Jak zalozysz w Nordei to defaltowo daja tylko swoja karte, ja o VE musialem
    prosic dodatkowo, ale chyba niewiele za to sobie policzyli , a maja fajna ,
    bo miala procz paska do ATM takze chipa, ktory dzialal jak elektroniczna
    portmonetka - ladowalo sie w atm , a potem bez pina mozna bylo offlinowo tym
    placic ( np za pralnie w akademiku ...)
    mnie tez sie tam strasznie bardzo podobalo :)
    pozdr
    qb

  • 8. Data: 2002-06-06 15:36:18
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    > bo miala procz paska do ATM takze chipa, ktory dzialal jak elektroniczna
    > portmonetka - ladowalo sie w atm , a potem bez pina mozna bylo offlinowo

    Tez sobie zostawilem na pamiatke ta karte :-))

    > mnie tez sie tam strasznie bardzo podobalo :)

    :-)))

    A tu masz Nordee w Tampere :-))

    http://www.nordea.fi/P6182/e/H6182000.ASP

    Jest tez pewnie TOiP na tej www...