  • 1. Data: 2005-10-22 20:55:07
    Temat: prowizja od platnosci karta kredytowa
    Od: sufa <s...@i...pl>

    witam

    kupilem w sklepie internetowym sprzet agd. wybralem platnosc karta
    kredytowa, owszem podczas wybierania formy platnosci bylo napisane, ze
    prowizje pokrywa klient, co widac na skrinie, ale uwazam ze jest to taki
    chwyt w stylu 'a nuz nie zauwazy'. nie zauwazylem, poniewaz dokonywalm
    wielu transkacji placac krata i spotkalem sie z taka praktyka po raz
    pierwszy. olsnilo mnie dopiero gdy otrymalem maila potwierdzajacego
    zakup. jednym slowem, koszt obslugi platnosci kartami sprzedawaca
    przerzuca na klienta - to tak jakbym w sklepie musial dolozyc 2,8% bo
    place karta. moim zdaniem jest to nie w porzadku. zreszta sprzedawaca
    pobiera prowizje od kazdej innej formy platnosci poza zwyklym przelewem.
    widac to tutaj http://tinyurl.com/anygf
    nei chodzi o te kilka zlotych, ale czuje sie moze nie oiszukany, ale
    delikatnie nabrany.
    czy federacja konsumentow lub ktokolwiek inny moze sie taka sprawa
    zainteresowac?

    s.
    --
    sig under construction
    http://yowler.go.pl

  • 2. Data: 2005-10-22 21:14:28
    Temat: Re: prowizja od platnosci karta kredytowa
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    sufa napisał(a):

> [...]
    > widac to tutaj http://tinyurl.com/anygf
    > nei chodzi o te kilka zlotych, ale czuje sie moze nie oiszukany, ale

    Złóż skargę do operatora, który obsługiwał tę transakcję. Nie wolno
    obciążać klienta prowizją za płatność kartą

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2005-10-22 21:23:56
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-22 23:14, osobnik podający się za Markus Sprungk, śmiał
    stwierdzić, iż:

    > Złóż skargę do operatora, który obsługiwał tę transakcję. Nie wolno
    > obciążać klienta prowizją za płatność kartą

    Niewiele da. pstryk.pl też pobierał dodatkowe opłaty, zgłosiłem do
    ecardu i zmienili słowo "opłata" na "ubezpieczenie" i tyle. Zapytałem po
    tym o OWU do tego ubezpieczenia, oczywiście nie odpowiedzieli.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2005-10-22 21:24:52
    Od: sufa <s...@i...pl>

    Użytkownik Markus Sprungk napisał:

    > Złóż skargę do operatora, który obsługiwał tę transakcję. Nie wolno
    > obciążać klienta prowizją za płatność kartą

    dziekuje.
    rozmawialem z polcardem, ale ja nie jestem dla nich klientem. za rada
    jednego z grupowiczow skontaktowalem sie z bankiem, ktory wydal karte i
    oni beda skladali reklamacje.

    s.
    --
    sig under construction
    http://yowler.go.pl

  • 5. Data: 2005-10-22 21:50:17
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Złóż skargę do operatora, który obsługiwał tę transakcję. Nie wolno
    > obciążać klienta prowizją za płatność kartą

    BZDURA !!!!

    Mastercard od jakiegoś czasu pozwala !!!!

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-10-22 21:54:10
    Od: trainer <t...@p...org>

    Markus Sprungk wrote:

    > Złóż skargę do operatora, który obsługiwał tę transakcję. Nie wolno
    > obciążać klienta prowizją za płatność kartą

    jest to temat bumerang na grupie, jeżeli ją czytasz choć w miarę
    regularnie, to pewnie nie wierzysz w skuteczność takiej porady, a
    powracający wniosek wszelkich debat na ten temat jest taki, że jeżeli
    sprzedawca w widoczny sposób zawczasu informuje o narzucie na cenę, to
    przyczepić się do niego nie można.

    Chciałbym jeszcze poświęcić chwilę na analizę treści zdania "Nie wolno
    obciążać klienta prowizją za płatność kartą". Przecież _zawsze_ klient
    jest obciążany prowizją za płatność kartą! Żaden biznes na świecie nie
    funkcjonuje w ten sposób, że sprzedawca pracuje w nocy jako stróż aby
    zarobić na wypłatę prowizji za swoich klientów w sklepie, który prowadzi
    w dzień! To czego się domagasz, to włączenie tych prowizji automatycznie
    w cenę produktu, co z kolei uderzałoby w osoby płacące gotówką (i
    rzeczywiście tak jest! tam gdzie są wysokie marże (np. hotele,
    restauracje, sklepy na "deptakach" turystycznych) lub niskie prowizje
    karciane i kredytowanie się na dostawcach (hipermarkety) - sprzedawcy
    mogą machnąć ręką na te 2-3% bo i z tym wychodzą na swoje, natomiast
    tam, gdzie marże są niskie (np. sklepy komputerowe) opłata dla polcardów
    i in. podważałaby już sensowność dokonywania transakcji przez sklep.
    Owszem, ja też wolałbym zapłacić kartą np. za notebooka, a potem czekać
    prawie dwa miesiące na termin płatności, ale rozumiem też sprzedawcę,
    który nie chce mi fundować tej przyjemności.

    trainer

  • 7. Data: 2005-10-22 22:01:43
    Od: sufa <s...@i...pl>

    Użytkownik trainer napisał:

    > Owszem, ja też wolałbym zapłacić kartą np. za notebooka, a potem czekać
    > prawie dwa miesiące na termin płatności, ale rozumiem też sprzedawcę,
    > który nie chce mi fundować tej przyjemności.

    masz racje. ale.
    no wlasnie, ale... jesli sprzedawca nei prowadzi, jak wspomniales
    hotelu, lub hipermarketu i taka prowizja podwaza jego byt, to przeciez
    przyjmowanie platnosci karta nie jest obowiazkowe. na przyklad pani
    jadzia, ktora ma warzywniaka na rogu nie ma termianala a za marchoweke
    place tam gotowka. w rzeczonym przypadku, jesli nie byloby
    platnoscikarta to zaplacialbym przelem. po coz wiec krzyczec na glowniej
    takiego interenetowego sklepu, ze prosze bartdzo prosze palcic karta? bo
    taki jest trynd?

    s.
    --
    sig under construction
    http://yowler.go.pl

  • 8. Data: 2005-10-22 22:07:58
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    gasper napisał(a):

    > BZDURA !!!!
    >
    > Mastercard od jakiegoś czasu pozwala !!!!

    Szczegóły poproszę

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 9. Data: 2005-10-22 22:13:55
    Od: trainer <t...@p...org>

    sufa wrote:

    > no wlasnie, ale... jesli sprzedawca nei prowadzi, jak wspomniales
    > hotelu, lub hipermarketu i taka prowizja podwaza jego byt, to przeciez
    > przyjmowanie platnosci karta nie jest obowiazkowe.

    ale płatnośc kartą też nie jest obowiązkowa. dodanie opcji pt. "karta"
    poszerza zakres wolności konsumenta, a nie go ogranicza. jest grupa
    osób, które będą wolały zapłacić kartą razem z tą prowizją. jeżeli
    chcesz tę opcję usunąć, to spróbuj wykazać, w jaki sposób poprawi to
    sytuację klientów (których?).
    mogłbym zrozumieć oburzenie, gdyby był obowiązek zapłaty kartą+prowizja
    to takich płatności których nie da się załatwić u innego podmiotu (np.
    podatki) ale tu przecież chodzi o cywilnoprawną umowę sprzedaży na
    wolnym rynku.

    > w rzeczonym przypadku, jesli nie byloby
    > platnoscikarta to zaplacialbym przelem.

    ale jak była płatność kartą, to przecież gotówką też mogłeś?
    jeżeli nie było wprowadzenia w błąd i podstępnego pobrania opłaty o
    której nie byłeś poinformowany, to nie widzę tu uchybienia dobrym
    zwyczajom kupieckim (nie mówiąc już o prawie)

    > po coz wiec krzyczec na glowniej
    > takiego interenetowego sklepu, ze prosze bartdzo prosze palcic karta? bo
    > taki jest trynd?

    bo np. jest część osób, które nie mogą czy nie chcą zrobić przelewu a
    wolą zapłacić kartą nawet płacąc te kilka złotych extra.

    pozdr
    trainer

  • 10. Data: 2005-10-22 22:19:06
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    trainer napisał(a):

> [...]
    > powracający wniosek wszelkich debat na ten temat jest taki, że jeżeli
    > sprzedawca w widoczny sposób zawczasu informuje o narzucie na cenę, to

    O ile dobrze pamiętam wcześniejsze wątki, to dozwolona jest informacja na
    temat minimalnej wysokości kwoty podczas płatności kartą. Pierwsze słyszę
    natomiast, że informacja o przerzucaniu na klienta prowizji za płatność
    jest zgodna z przepisami

    > Chciałbym jeszcze poświęcić chwilę na analizę treści zdania "Nie wolno
    > obciążać klienta prowizją za płatność kartą". Przecież _zawsze_ klient
    > jest obciążany prowizją za płatność kartą!

    Nieprawda. Tylko Ci się tak wydaje. Zobacz sobie dowolny market, gdzie
    można płacić kartą nawet wtedy gdy są akcje promocyjne. Widziałeś gdzieś
    informację, że podczas zakupu w promocji nie można płacić kartą? Ja nie

    >Żaden biznes na świecie nie
    > funkcjonuje w ten sposób, że sprzedawca pracuje w nocy jako stróż aby
    > zarobić na wypłatę prowizji za swoich klientów w sklepie, który prowadzi
    > w dzień!

    ???

    >To czego się domagasz, to włączenie tych prowizji automatycznie
    > w cenę produktu, co z kolei uderzałoby w osoby płacące gotówką (i
    > rzeczywiście tak jest!

    Wolę by prowizja była wliczona w cenę, co uważam za uczciwe, niż
    wywieszanie debilnych karteczek, że płatność jest możliwa od określonej
    kwoty albo, że mam zapłacić prowizję za używanie karty jako takiej. Sklep
    zarabia na płatności kartą na różne sposoby, o czym wielokrotnie się
    mówiło:

    1. Klienci chętniej dokonują zakupów i kupują często droższe rzeczy niż
    gdyby płacili gotówką

    2. Sklep nie musi płacić za ochronę przewożonych pieniędzy do banku

    3. Można używać różnych usług dodatkowych do kart

    itd

> [...]
    > tam, gdzie marże są niskie (np. sklepy komputerowe) opłata dla polcardów
    > i in. podważałaby już sensowność dokonywania transakcji przez sklep.

    To niech nie wprowadzają opcji płatności kartą skoro tak dużo ich to
    kosztuje. Czyżby pojęcie "rachunku ekonomicznego" przestało być w użyciu?
    Nie rozumiem po co ktoś wprowadza atrapę płatności kartą? Albo chce by ktoś
    kartą płacił albo nie chce. Proste, prawda? :)

    > Owszem, ja też wolałbym zapłacić kartą np. za notebooka, a potem czekać
    > prawie dwa miesiące na termin płatności, ale rozumiem też sprzedawcę,
    > który nie chce mi fundować tej przyjemności.

    Oczywiście. Sprzedawca ma wolny wybór czy chce wprowadzić opcję płatności
    kartą czy nie chce, ale jeśli już taką opcję wprowadza to nie po to by była
    to atrapa

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098