  • 1. Data: 2005-10-21 14:05:29
    Temat: Kredyt hipoteczny, standardowe pytania
    Od: <p...@g...pl>

    Witam,

    Potrzebuje wziasc kredyt hipoteczny na zakup mieszkania (rynek pierwotny).
    Kwota kredytu to okolo 100 000 zl, wartosc nieruchomosci okolo 150 000. Te 50
    000 juz wplacilem. Reszta kasy ma byc wlacona w czterech ratach:
    polowa grudnia 50 000
    polowa lutego 16500
    polowa kwietnia 16500
    polowa maja 16500
    Zlozylem wniosek w BOS na kredyt w CHF na 20 lat- zostal on rozpatrzony i
    przyznali mi kredyt, papiery mam podpisac w poniedzialek.

    Po tym przydlugawym wstepie kilka pytan (bo to o duza kase chodzi i o
    watpliwosci latwo):
    - czy BOS ma najlepsze warunki (najtanszy koszt kredytu) dla kredytow
    hipotecznych w CHF? Kilka watku wczesniej ktos cos wspominal o Fortis Banku.
    - czy oplaca sie brac teraz kredyt w CHF (ze wzgledu na silna zlotowke)? BOS
    zarzyczyl sobie 2.38 PLN za CHF co mnie troszke wkurzylo.
    - ktos kiedys pisal na grupie o arkuszu exel-a gdzie mozna sobie policzyc jak
    duzo musi byc wzrost CHF zeby byl drozszy od kredytu w PLN - bylbym wdzieczny
    za linka albo wyslanie mi go na priv-a. Moze ktos moglby mi pomoc to policzyc?
    - jaki bank ma najkozystniejsze warunki (najtanszy koszt kredytu) dla
    kredytow hipotecznych w PLN?

    Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc,
    Mariusz

    Ps. Prosze nie odsylajcie mnie do Ekspander-a albo innych doradcow bo nie
    bardzo mam kiedy i jak z nich skozystac.

  • 2. Data: 2005-10-21 14:22:09
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny, standardowe pytania
    Od: "ant" <w...@b...pl>

    > Zlozylem wniosek w BOS na kredyt w CHF na 20 lat- zostal on rozpatrzony i
    > przyznali mi kredyt, papiery mam podpisac w poniedzialek.
    >
    > Po tym przydlugawym wstepie kilka pytan

    No no, niezly refleks. Kolega w poniedzialek ma podpisac umowe a w piatek
    zaczal sie zastanawiac czy warto...
    Dobrze ze nie czekales do niedzieli bo wtedy malo ludzi grupe czyta i co by
    wtedy bylo? :-)

  • 3. Data: 2005-10-21 14:32:52
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    [....]
    > - czy BOS ma najlepsze warunki (najtanszy koszt kredytu) dla kredytow
    > hipotecznych w CHF? Kilka watku wczesniej ktos cos wspominal o Fortis
    Banku.

    Do 16 wrzesnia mial jedne z najlepszych (obowiazywala promocja).

    > - czy oplaca sie brac teraz kredyt w CHF (ze wzgledu na silna zlotowke)?
    BOS
    > zarzyczyl sobie 2.38 PLN za CHF co mnie troszke wkurzylo.

    To czy warto to zalezy od osobistych preferencji i sklonosci do ryzyka. O
    gustach sie nie dyskutuje ;-)
    Natomiast zwroc uwage na dwie rzeczy:
    - spreed - roznica kursow kupna/sprzedazy jest w BOS dosc duza - 12 gr.
    - jako ze mam podobna sytuacje (wyplata ostatniej transzy w maju 2006) i
    dalem sie juz naciac przy pierwszej transzy (ten temat byl juz walkowany z
    miesiac temu) chce Ci zwrocic uwage na to ze otrzymany kredyt od momentu
    podpisania umowy masz w CHF i niekoniecznie dostaniesz tyle PLN w transzy
    ile Ci sie spodziewasz, poniewaz kurs jest plynny i jesli spadnie wyplaca Ci
    tyle PLN ile sa warte Twoje CHF na dzien wyplaty transzy. Zobrazuje to
    przykladem.

    Potrzebujesz 100 000 PLN na grudzien 2005.
    Podpisujesz umowe we wrzesniu 2005 przy kursie kupna 2,38 - dostajesz na
    konto do wykorzystania 100 000 / 2,38 = 42016,80 CHF
    Kurs kupna w grudniu wynosi 2,30 - dostajesz 42016,80 * 2,30 = 96638,65 PLN.
    Kurs kupna spadl o 8 gr a Ty jestes w plecy 3500 PLN.
    [.....]

    MarP

  • 4. Data: 2005-10-21 14:37:51
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > PLN.
    > Kurs kupna spadl o 8 gr a Ty jestes w plecy 3500 PLN.

    Można zawsze aneksować umowę i wziąć większą transzę w walucie.

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 5. Data: 2005-10-21 15:01:15
    Od: <p...@g...pl>

    ant <w...@b...pl> napisał(a):

    > No no, niezly refleks. Kolega w poniedzialek ma podpisac umowe a w piatek
    > zaczal sie zastanawiac czy warto...

    No moze rzeczywiscie troszke pozno - ale jeszcze nie za pozno bo jeszcze nie
    podpisalem. Zajetym "ludziem" jestem. Czytalem duzo o kredytach (wiekszosc z
    forum) i wybralem BOS-a ale po umacnianiu sie zlotego naszly mnie watpliwosci
    co do kredytow w CHF i wolalbym to przeliczyc. Poniewaz "z kredytami mialem
    do czynienia tyle samo co z mercedesami" wiec pytam na forum.

    > Dobrze ze nie czekales do niedzieli bo wtedy malo ludzi grupe czyta i co by
    > wtedy bylo? :-)

    Ciesze sie ze cie rozbawilem, moze teraz w ramach rewanzu naskrobiesz cos
    przydatnego.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 6. Data: 2005-10-21 15:09:19
    Od: "Mariusz Ledziński" <p...@g...pl>

    MarP <p...@w...pl> napisał(a):

    > Do 16 wrzesnia mial jedne z najlepszych (obowiazywala promocja).

    Jeszcze sie na nia zalapalem.

    > To czy warto to zalezy od osobistych preferencji i sklonosci do ryzyka. O
    > gustach sie nie dyskutuje ;-)

    Ryzykantem raczej nie jestem, bo mnie na to nie stac. Dlatego chcialbym to
    przeliczyc i oszacowac ryzyko (wykluczam np. wojne w Szwjcarii).

> [...]
    > Kurs kupna w grudniu wynosi 2,30 - dostajesz 42016,80 * 2,30 = 96638,65 PLN.
    > Kurs kupna spadl o 8 gr a Ty jestes w plecy 3500 PLN.

    Dziala to tez tak w w druga strone?

    Mozesz pomoc mi z pozostalymi pytaniami - szczegolnie kalkulatorem albo
    arkuszem do porownania kosztu kredytu w CHF i PLN.

    > MarP

    Pozdr,
    Mariusz

  • 7. Data: 2005-10-21 16:07:06
    Od: "ant" <w...@b...pl>

    > Ciesze sie ze cie rozbawilem, moze teraz w ramach rewanzu naskrobiesz cos
    > przydatnego.

    Przykro mi ale w tym przypadku nie potrafie pomoc. Nie znam warunkow
    kredytow hipotecznych BOSia i innych bankow.
    W kazdym razie zycze powodzenia, na pewno podejmiesz dobra decyzje bo widze
    ze na grupie znalazly sie bardziej przydatne komentarze :-)

  • 8. Data: 2005-10-21 17:11:38
    Od: "ewela" <e...@o...pl>

    > kredytow hipotecznych w PLN?

    Sprawdź ofertę Lukas Bank w PLN

  • 9. Data: 2005-10-21 17:42:09
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > Zlozylem wniosek w BOS na kredyt w CHF na 20 lat- zostal on rozpatrzony i
    > przyznali mi kredyt, papiery mam podpisac w poniedzialek.
    Toż szybkożeś wzią się na namyślunek ;)
> [...]
    > hipotecznych w CHF? Kilka watku wczesniej ktos cos wspominal o Fortis Banku.
    Ja biorę 200k i mi najbardziej polecją GE, Fortis, Milenium....
    > - czy oplaca sie brac teraz kredyt w CHF (ze wzgledu na silna zlotowke)? BOS
    > zarzyczyl sobie 2.38 PLN za CHF co mnie troszke wkurzylo.
    Tak, jes wszędzie. Zastanów się dlaczego kredyt w CHF jest o 3-4% tańszy niż w
    zł? Niby czemu ma być - bank i tak zarobi na róznicy kursowej - ok 3%. A
    słyszałem (z ekspandera do którego boisz się pójś), że rozbieżnośc pomiędzy
    sprzedaża (wypłatą) a kupnem (spłatą) franków BOŚ po 6miesiącach podniusł i
    teraz muszą ludzie płacić więcej niż w innych bankach.
    > - ktos kiedys pisal na grupie o arkuszu exel-a gdzie mozna sobie policzyc
    jak
    > duzo musi byc wzrost CHF zeby byl drozszy od kredytu w PLN - bylbym
    wdzieczny
    ok 3,3zł....teoretycznie
    > za linka albo wyslanie mi go na priv-a. Moze ktos moglby mi pomoc to
    policzyc?
    > - jaki bank ma najkozystniejsze warunki (najtanszy koszt kredytu) dla
    > kredytow hipotecznych w PLN?
    Tak jak pisałem GE, Fortis, Milenium
    > Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc,
    > Mariusz
    >
    > Ps. Prosze nie odsylajcie mnie do Ekspander-a albo innych doradcow bo nie
    > bardzo mam kiedy i jak z nich skozystac.
    A czytać grupe to masz czas? Nie mów mi, że nie masz 1-2h na pójście do LUDZI
    KTÓRZY SIĘ NA TYM ZNAJĄ. Przeciesz taki zakup (kupuesz pieniądze od banku)
    będzie Cię kosztował ok 50-60tyś przez 20 lat! Nie warto poświęcić troszkę
    czasu? No chyba, że na godzinę zarabiasz więcej....

  • 10. Data: 2005-10-24 07:28:05
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    PLN.

    > Dziala to tez tak w w druga strone?

    Akurat w BOS jest w umowie ze dostaniesz po prostu mniejszy kredyt we
    frankach.

    > Mozesz pomoc mi z pozostalymi pytaniami - szczegolnie kalkulatorem albo
    > arkuszem do porownania kosztu kredytu w CHF i PLN.

    Sorry, nie mam.

    MarP