  • 21. Data: 2002-09-04 13:33:31
    Temat: Re: prosty sposób zabezpieczenia przed at akiem MITM w Internet Explorer
    Od: "Robert" <m...@w...ppll>

    pix wrote:

    > OK - ale zdaje się nie zmienia to faktu, że certyfikat złodzieja dalej
    > będzie widoczny na ścieżce, o ile oczywiście user zechce to sprawdzić.

    Podoba mi się sformułowanie "certyfikat złodzieja" :))

    Get yours today ... ;)

    --
    Robert
    remove duplicated chars from email address

  • 22. Data: 2002-09-04 13:35:53
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...ppll> napisał w wiadomości

    > Podoba mi się sformułowanie "certyfikat złodzieja" :))

    He,he... rzeczywiście fajnie się jakoś napisało :-))

    Pix

  • 23. Data: 2002-09-04 15:57:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    RobertS <r...@g...pl> writes:

    > wlamu na konto tez nie robi zwykly user

    Ale nie musi byc zadnym adminem - zreszta w obu przypadkach.

    > na upartego to moge postawic kilka maszyn aby udawaly droge do banku :)

    Mozna to zrobic na jednej maszynie. Zreszta taka droge to mozna puscic
    przez www.nasa.gov oraz 10.0.0.1, nawet jesli pakiety istotnie trafiaja
    do zwyklego adresata.

    > a potem opis techniczny jak to zrobic
    > i uwazam ze to nic nie daje, co najwyzej tylko troche utrudnia
    > potencjalny wlam

    Niewiele.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 24. Data: 2002-09-04 15:58:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl> writes:

    > Fakt, ale zeby przestawic Ci routing, ktos musi miec dostep do
    > routera, badz tez maszynki rutujacej.

    Nie musi. Wystarczy np. dostep do tego samego segmentu sieci.
    No albo wlamanie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 25. Data: 2002-09-04 15:59:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl> writes:

    > Tak, ale od routerka droga juz nie wiedzie po "internecie" tylko po
    > sieci lokalnej. Zaden nameserver przeciez nie wpusci Cie z domena
    > inteligo.pl czy podobna. Oczywiscie, jesli chodzi o tunelowanie, to
    > sie absolutnie zgadzam.

    Nameserwer nie ma tu nic do gadania. Przechwycenie jakiegokolwiek
    routera po drodze jest warunkiem wystarczajacym (choc nie jest koniecznym).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 26. Data: 2002-09-04 16:45:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 04 Sep 2002 08:43:17 +0200), "carlos"
    <o...@g...pl> był(a) napisał(a):

    >A co to jest plik hosts i gdzie go dokładnie szukać?

    w katalogu /etc/

    np. tak:

    # vi /etc/hosts

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 27. Data: 2002-09-04 16:48:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 4 Sep 2002 15:00:17 +0200), "kos"
    <k...@n...pl> był(a) napisał(a):

    >a czy instnieje jakis patch mna intrerbet exoploratora?

    Tak. MozillaPL. Zwiększa bezpieczeństwo, umożliwia lepsze wyświetlanie
    stron oraz proponuje ciekawszy interfejs. Do ściągnięcia
    http://osdn.dl.sourceforge.net/mozillapl/Mozilla-PL-
    Windows-Installer-Build-ID-1.1.exe

  • 28. Data: 2002-09-04 17:05:00
    Od: "Robert" <m...@w...ppll>

    Tristan Alder wrote:

    > w katalogu /etc/
    >
    > np. tak:
    >
    > # vi /etc/hosts

    1. ale jestes zlosliwy ;)

    2. do sprawdzania, co w nim napisane wystarczy

    cat /etc/hosts

    - nie musi go zaraz edytowac

  • 29. Data: 2002-09-04 17:12:30
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    Robert wrote:
    > 1. ale jestes zlosliwy ;)

    Ta, teraz kilku stronicowy opis wyjscia z vi ;) A tak na powaznie, to
    lepiej pico.

    > 2. do sprawdzania, co w nim napisane wystarczy
    > cat /etc/hosts

    A do wyszukania whereis hosts

    > - nie musi go zaraz edytowac

    A jesli, to nie vi :)

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

  • 30. Data: 2002-09-04 20:11:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 4 Sep 2002 19:05:00 +0200), "Robert"
    <m...@w...ppll> był(a) napisał(a):

    >1. ale jestes zlosliwy ;)

    Widzisz, jestem matematykiem :-)
    Kawał o matematykach i gościu w balonie znajesz? :-)

    >2. do sprawdzania, co w nim napisane wystarczy
    >cat /etc/hosts
    >- nie musi go zaraz edytowac

    A to racja. Zasugerowałem się tym, że była mowa o dokonaniu wpisów...