  • 11. Data: 2002-09-04 10:06:49
    Temat: Re: prosty sposób zabezpieczenia przed atakiem MITM w Internet Explorer
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Piotr Orzechowski napisał(a):

    > a tak najprościej to:
    <ciach>
    byc moze prosciej tylko po co?

    rano juz ci odpisywalem ale skrotowo wiec teraz rozwine
    to czy komputer jakiegos uzytkownika laczy sie np. z www.mbank.com.pl
    ktorego adres pobiera z dns czy tez od razu ma podane ip w pliku hosts
    jest dla potencjalnego zlodzieja obojetne

    wystarczy, ze na ruterze zrobi przekierowanie wszystkich wywolan do
    mbanku na swoja maszyne na ktorej jest certyfikat udajacy certyfikat
    mbanku, a ta maszyna polaczy sie juz bezposrednio z mbankiem. oczywiscie
    latwiej jest to zrobic w sieci np. osiedlowej niz dla uzytkownikow
    laczacych sie przez modem
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 12. Data: 2002-09-04 10:16:26
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    RobertS wrote:
    > wystarczy, ze na ruterze zrobi przekierowanie wszystkich wywolan do
    > mbanku na swoja maszyne na ktorej jest certyfikat udajacy certyfikat

    Tego nie zrobi Ci zwykly user, tylko admin sieci/provider. IMHO
    traceroute czasami moze byc w takim wypadku przydatne, sprawdz sobie
    routing teraz, zrob przekierowanie i sprawdz pozniej.

    > mbanku, a ta maszyna polaczy sie juz bezposrednio z mbankiem. oczywiscie
    > latwiej jest to zrobic w sieci np. osiedlowej niz dla uzytkownikow
    > laczacych sie przez modem

    Dokladnie. Chociaz dobry AntyVirus+Firewall z pewnoscia pomoga. Samo
    sniffowanie SSL czy tez innych polaczen szyfrowanych na niewiele sie
    zdaje, natomiast sa sprytne programiki, ktore zapamietuja ktore
    klawisze sie wciska i to wlasnie przed nimi powinien chronic Firewall
    (oczywiscie poprawnie skonfigurowany czyli nie defaultowo).

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

  • 13. Data: 2002-09-04 10:26:28
    Od: "Tomcio" <t...@p...onet.pl>

    : Mam pytanie dla znających się na Windowsach: czy zmiana atrybutów pliku
    : hosts (read-only? hidden? system?) zmniejsza w jakims stopniu ryzyko
    : jego niewidocznej dla uzytkownika podmiany przez jakiś niewidoczny
    : proces (trojan, wirus)?

    Oj, z tego co wiem, to niestety nie. Nawet domorosły, początkujący autor
    trojanów, hihi, sprawdzi, czy plik nie ma takich zabezpieczeń i jeżeli są to
    je zdejmie bodajże 1 linijką kodu. Także może zmniejsza w 1%, hihi. Jak ktoś
    się tym interesuje, to przewidzi wszelakie zabezpieczenia, nawet takie o
    jakich świadomy użytkownik kompa nie pomyśli w ogóle.

    pozdrawiam
    Tomasz Trela

  • 14. Data: 2002-09-04 10:57:02
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Tego nie zrobi Ci zwykly user, tylko admin sieci/provider. IMHO
    wlamu na konto tez nie robi zwykly user

    > traceroute czasami moze byc w takim wypadku przydatne, sprawdz sobie
    > routing teraz, zrob przekierowanie i sprawdz pozniej.
    na upartego to moge postawic kilka maszyn aby udawaly droge do banku :)

    w pierwszym poscie bylo:
    a potem opis techniczny jak to zrobic
    i uwazam ze to nic nie daje, co najwyzej tylko troche utrudnia
    potencjalny wlam

  • 15. Data: 2002-09-04 11:03:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    RobertS wrote:
    > wlamu na konto tez nie robi zwykly user

    Fakt, ale zeby przestawic Ci routing, ktos musi miec dostep do
    routera, badz tez maszynki rutujacej. A taka zazwyczaj znajduje sie
    przy serwerze, na poczatku sieci, a nie na koncowkach (user). Czyli
    tak czy inaczej wlam na router/zabawa admina.

    > na upartego to moge postawic kilka maszyn aby udawaly droge do banku :)

    Jesli beda w LANie, na localhoscie, to bez problemu. Hosty mozesz
    sobie przypisywac rozne. Ale nie wyjdziesz z takim hostem w swiat
    (DNSy Cie nie wpuszcza), a spoofing TCP/IP jest bardzo trudny, w
    praktyce niemozliwy (chociaz ;>). Czyli znow wracamy do bezpieczenstwa
    sieci w sieci :)

    > w pierwszym poscie bylo:
    > a potem opis techniczny jak to zrobic
    > i uwazam ze to nic nie daje, co najwyzej tylko troche utrudnia
    > potencjalny wlam

    Dokladnie, nie ma zabezpieczen idealnych, nie ma takich, ktorych sie
    nie da zlamac, mozna tylko potencjalny atak/wlam utrudnic. Zaczalbym
    od nie uzywania IE i innych "wynalazkow" M$'a. Mozliwe ze Netscape nie
    jest bezpieczniejszy, ale jego zaleta jest mniejsza popularnosc. Poza
    tym M$ jes firma ogolnie malo lubiana, co tylko przyspaza
    "zwolennikow" wszelkiego grzebania w jej produktach.

  • 16. Data: 2002-09-04 12:54:03
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    >Jesli beda w LANie, na localhoscie, to bez problemu. Hosty mozesz
    >sobie przypisywac rozne. Ale nie wyjdziesz z takim hostem w swiat
    >(DNSy Cie nie wpuszcza)

    wystarczy dowolny jeden zhackowany ruter po drodze. Od tego rutera puszczamy
    wybrany ruch (np. do mbanku) tunelem do naszej wlasnej sieci, gdzie kilka
    interfejsow udaje reszte ruterow. Ich adresy ip sa takie same, jak te
    "normalne", wiec twoj dns pokaze ci te same nazwy.

    Czy to jest takie trudne, w przypadku przechwycenia chociaz jednego rutera na
    drodze?

    Oczywiscie im blizej punktu docelowego, tym rutery staja sie cenniejsze, bo
    wiecej uzytkownikow serfujacych do banku uda sie przechwycic.

    >nie da zlamac, mozna tylko potencjalny atak/wlam utrudnic. Zaczalbym
    >od nie uzywania IE i innych "wynalazkow" M$'a. Mozliwe ze Netscape nie
    >jest bezpieczniejszy, ale jego zaleta jest mniejsza popularnosc.

    z tym sie zgadzam. Druga rzecz to uzywanie np. firewalli sprawdzajacych sumy
    kontrolne programow laczacych sie z internetem (czy nie zostaly podmienione).
    W sumie, jak sie zastanowic, to trudno powiedziec, zeby to w ogole bylo
    bezpieczne... ;-)

    --
    <xml-sig>
    Adam

  • 17. Data: 2002-09-04 13:00:17
    Od: "kos" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>
    napisał w wiadomości news:al4449$ao9$1@news.tpi.pl...
    > aby nikt nie podszył się pod bank i nie przechwycił naszych danych,
    > wystarczy do pliku Hosts dopisać adres banku
    >
    > robi się to następująco:

    a czy instnieje jakis patch mna intrerbet exoploratora?

    Kos

  • 18. Data: 2002-09-04 13:09:59
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    Adam_mb wrote:
> [...]
    > interfejsow udaje reszte ruterow. Ich adresy ip sa takie same, jak te
    > "normalne", wiec twoj dns pokaze ci te same nazwy.

    Tak, ale od routerka droga juz nie wiedzie po "internecie" tylko po
    sieci lokalnej. Zaden nameserver przeciez nie wpusci Cie z domena
    inteligo.pl czy podobna. Oczywiscie, jesli chodzi o tunelowanie, to
    sie absolutnie zgadzam.

    > Czy to jest takie trudne, w przypadku przechwycenia chociaz jednego rutera na
    > drodze?

    Zalezy od checi hakera i umiejetnosci admina ;)

    > Oczywiscie im blizej punktu docelowego, tym rutery staja sie cenniejsze, bo
    > wiecej uzytkownikow serfujacych do banku uda sie przechwycic.

    Ale latwiej to wychwycic, moim zdaniem.

> [...]
    > W sumie, jak sie zastanowic, to trudno powiedziec, zeby to w ogole bylo

    Chodzi o utrudnienie, nie o uniemozliwienie, takiej mozliwosci nie ma.
    Poza tym. Jak ktos juz pisal, co to za roznica czy Ci pieniadze
    ukradna z konta elektronicznego, czy po podjeciu gotowki z
    bankomatu/oddzialu napadna, czy tez ktos podmieni bankomat, skopiuje
    pasek magnetyczny. Mozliwosci dobrania sie do nie swojej gotowki jest
    milion i wiecej a zabezpieczen calkowitych zero. Dlatego nalezy jak
    najbardziej zniechecic potencjalnego zlodzieja wlansie do czegos
    takiego. Chocby utrudniajac mu jego fach. Im wiecej czasu spedzi na
    pokonywaniu zabezpieczen, tym latwiej go bedzie wytropic, namierzyc,
    albo tez sam sie zniecheci.

  • 19. Data: 2002-09-04 13:13:33
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    kos wrote:
    > a czy instnieje jakis patch mna intrerbet exoploratora?

    A czy nie prosciej zmienic przegladarke? M$ nie radzi sobie nawet z
    tak banalnymi sprawami jak delimiter w Outlooku.

  • 20. Data: 2002-09-04 13:27:17
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Adam_mb" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > interfejsow udaje reszte ruterow. Ich adresy ip sa takie same, jak te
    > "normalne", wiec twoj dns pokaze ci te same nazwy.

    OK - ale zdaje się nie zmienia to faktu, że certyfikat złodzieja dalej
    będzie widoczny na ścieżce, o ile oczywiście user zechce to sprawdzić.

    Pix