  • 31. Data: 2002-09-04 20:16:18
    Temat: Re: prosty sposób zabezpieczenia przed atakiem MITM w Internet Explorer
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 04 Sep 2002 19:12:30 +0200), Marcin
    Nowakowski <m...@n...irc.pl> był(a) napisał(a):

    >Ta, teraz kilku stronicowy opis wyjscia z vi ;)

    A da się taki długi napisać? Ja używam :q! i ZZ i zazwyczaj działa

    >A tak na powaznie, to lepiej pico.

    Jaja se robisz? Pico to dla dzieci... vi ponad wszystko.

    >A jesli, to nie vi :)

    W sumie masz rację... ViM... czyste vi jest zbyt siermiężne...

    O kuna, ale nam się chyba łoftopik zrobił... :-)
    No to logout...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 32. Data: 2002-09-04 20:21:53
    Od: "carlos" <o...@g...pl>

    Lubię wprawiać ludzi w dobre humory, ale niestety w tej działce zostanę
    lamerem (- tak moi synowie się przezywają na codzień). Są dziedziny, w których
    ja na pewno nie jednemu mógłbym pomóc, zwłaszcza tym, którzy zbyt długo
    przesiadują przed monitorami... ;-) Ale do rzeczy: jak ja mam się bezpiecznie
    logować do ebanków? czy może robić to by Netscape 6.? czy może by Mozilla?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 33. Data: 2002-09-04 20:56:38
    Od: "Robert" <m...@w...ppll>

    Tristan Alder wrote:

    > Widzisz, jestem matematykiem :-)
    > Kawał o matematykach i gościu w balonie znajesz? :-)

    Nie jestem pewien... opowiedz!

    > A to racja. Zasugerowałem się tym, że była mowa o dokonaniu wpisów...

    jesli tak, to sed ;)

    --
    Robert
    remove duplicated chars from email address

  • 34. Data: 2002-09-04 21:00:46
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    Tristan Alder wrote:
    > A da się taki długi napisać? Ja używam :q! i ZZ i zazwyczaj działa

    Ponoc najlepszym sposobem na wygenerowanie najdluzszego ciagu
    niezrozumialych znakow, jest poproszenie poczatkujacego usera o
    wyjscie z vi (ja uzywam esc+:q)

    > Jaja se robisz? Pico to dla dzieci... vi ponad wszystko.

    Ta, vi jest niezbedne do edycji pliku. Tak jak Adobe PhotoShop do
    konwersji bmp na jpg.

    > W sumie masz rację... ViM... czyste vi jest zbyt siermiężne...

    Powiedz mi jeszcze czego brakuje pico, zeby wyedytowac pliki typu
    hosts czy chocby named'a?

    > O kuna, ale nam się chyba łoftopik zrobił... :-)
    > No to logout...

    ;-) core dumped;)

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

  • 35. Data: 2002-09-04 21:03:42
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    carlos wrote:
    > logować do ebanków? czy może robić to by Netscape 6.? czy może by Mozilla?

    Netscape jest juz w wersji 7. Na pewno bedzie lepsze niz IE,
    calkowicie sie nie zabezpieczysz. Pamietaj o podstawowych zasadach
    (sprawdzanie maili antywirusem, nie otwieranie zalacznikow od
    nieznajomych, zainstalowanie chocby najprostrzego firewall'a).
    Sprawdzaj certyfikaty. IE "olewa" je, Netscape informuje Cie (po
    angielsku, ale zawsze), ze cos jest nie tak. Sprawdzaj wyskakujace
    komunikaty. Nie ma co, narazie, wpadac w panike.

  • 36. Data: 2002-09-05 06:45:06
    Od: "carlos" <o...@g...pl>

    Dzięki za pocieszenie.Ale jeszcze 2 pytanka:
    1) skad wziać takiego firewall'a
    2) czy lepiej wchodzić przez stałe łącze (z Teletonu) czy poprzez modem
    0202122?

  • 37. Data: 2002-09-05 06:56:40
    Od: "Robert" <m...@w...ppll>

    carlos wrote:

    > 1) skad wziać takiego firewall'a
    np. ten:
    http://www.zonelabs.com/store/content/company/produc
    ts/znalm/freeDownloa
    d.jsp

    > 2) czy lepiej wchodzić przez stałe łącze (z Teletonu) czy poprzez
    > modem 0202122?
    przez modem jest generalnie bezpieczniej, bo nie masz stalego adresu IP
    (za kazdym polaczeniem inny), zatem trudniej Cie wysledzic

  • 38. Data: 2002-09-05 07:27:04
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Piotr Orzechowski <n...@p...usunspam.com> wrote:
    > aby nikt nie podszył się pod bank i nie przechwycił naszych danych,
    > wystarczy do pliku Hosts dopisać adres banku

    [ciach]

    Jest prostszy:

    Start/ustawienia/Panel sterowania/dodaj usuń programy i wywalamy IE + OE
    w cholerę, a instalujemy sobie cokolwiek innego. Operę, mozillę...

    Jest jeszcze prostsza metoda - fdisk i wszystkie problemy z windowsami
    są rozwiązane.

    --
    ___________ (R)

  • 39. Data: 2002-09-05 21:49:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 04 Sep 2002 23:00:46 +0200), Marcin

    >Powiedz mi jeszcze czego brakuje pico, zeby wyedytowac pliki typu
    >hosts czy chocby named'a?

    Brakuje? Niczego. Ale po co, skoro człowiek się przyzywczaji o obsługi
    ViMa, to pico zdaje sie mocno niewygodny...

    >;-) core dumped;)

    Dlatego właśnie jeszcze tego nie sprzedajemy :-)

  • 40. Data: 2002-09-05 21:57:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 4 Sep 2002 22:56:38 +0200), "Robert"
    <m...@w...ppll> był(a) napisał(a):

    >Nie jestem pewien... opowiedz!

    No leci sobie gość w balonie po pustyni. No i zabłądził w końcu. Ale
    patrzy -- zasuwa facet na wielbłądzie... No to zniża lot i pyta
    gościa:
    -- Te, gdzie ja jestem?
    Gość na wielbłądzie zatrzymał się, chwilę pomyślał i odpowiedział:
    -- Na pustyni.
    -- Panie, pan to matematyk jesteś -- zdenerowował się balonowiec.
    -- Racja! A skąd pan wie -- zdzwił się wielbłądziarz.
    -- A bo udzielił pan odpowiedzi: przemyślaniej, prawdziwej, ale
    zupełnie nieprzydatnej

    No i jest jeszcze wersja poszerzona, któa zawiera dodatek:

    -- A pan to jest ekonomista -- zgaduje matematyk.
    -- To prawda. A skąd pan to wie?
    -- A bo nie wie pan gdzie jest, nie wie pan dokąd zmierza i zwala
    wszystko na niewystarczające dane.