  • 11. Data: 2008-04-11 05:38:49
    Temat: Re: problemy z kartami chipowymi MultiBanku
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m3hce9pe1z.fsf@maximus.localdomain...

    > Ile razy mozna powtarzac. PIN ma 4 cyfry, procesor karty bylby w
    > stanie sprawdzic ktora kombinacja pasuje w ciagu naprawde krotkiego
    > czasu, mimo ze to jest naprawde wolny procesor. To bez sensu.

    Czy terminal przesyla do karty PIN? PIN w Polsce ma 4 cyfry, widzialem karty
    gdzie PINy mialy po 6 cyfr, oczywiscie nie ma to wiekszego znaczenia bo
    liczba kombinacji nie jest az tak wielka zeby nie dalo sie jej w rozsadnym
    czasie przetworzyc.

    > PINu po prostu nie da sie skutecznie "zaszyfrowac" w jedna strone.
    > Gornym ograniczeniem czasu, jaki jest potrzebny do odwrocenia
    > dowolnego "jednostronnego" przeksztalcenia jest czas zrobienia tego
    > przy uzyciu brutalnej sily, sprawdzajac wszystkie kombinacje (srednio
    > 50%). W przypadku PINow ten czas jest momentem.

    Problem w tym, ze masz tylko 3 proby i karta ulega zablokowaniu.

    > Po prostu trzeba zmieniac PINy w maszynie.

    I co z tego, ze zmienie w maszynnie? Skad karta bedzie miala wiedze, ze w
    miedzyczasie nie zmienilem zdalnie, bez angazowania aplikacji karty?

    MK

  • 12. Data: 2008-04-11 06:10:18
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    alter pisze:
> [...]
    37007

    > Pieknie dziekuje za odpowiedz i link do tego forum! Niestety, z tego co
    > mozna tam wyczytac karty Multi staly sie jak dla mnie dysfunkcjonalne,
    > przynajmniej w przypadku uzytkowania zagranica. Szkoda.
    > No nic, moze uda mi sie zdobyc gdzies jakas kredytowke przynajmniej na
    > ten wyjazd.

    1/2 OT w tym wątku: a jak jest z płatnościami PayPass za granicą? Sa
    popularne?

    K.

  • 13. Data: 2008-04-11 23:25:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    alter <a...@p...onet.pl> writes:

    > Czy to oznacza, ze w przypadku zmiany PIN np. w bankomacie karta bedzie
    > "zdatna" do uzytku?

    Tzn. PIN powinien byc w taki sposob zmieniany, oczywiscie bankomat
    musi umiec obslugiwac te karty, wlaczajac zmiane PINu.

    > Przed chwila patrzylem w euronecie i tam opcji zmiany
    > PIN nie ma, ale moze w bankomacie Multi w placowce?

    Nie mam bladego pojecia jak sie to ma do kart Multi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2008-04-11 23:32:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > karty gdzie PINy mialy po 6 cyfr, oczywiscie nie ma to wiekszego
    > znaczenia bo liczba kombinacji nie jest az tak wielka zeby nie dalo

    Wlasnie. Oczywiscie o tym, czy PIN jest dobry, powinna decydowac
    karta, bo to nie wymaga polaczenia z bankiem oraz pozwala (po zmianie
    PINu) na to, by byc jedyna osoba znajaca go, z jakims duzym
    prawdopodobienstwem przynajmniej.

    Deponowanie PINu w banku??? Przy karcie magnetycznej niezbedne, ale
    nie przy chipie :-)

    > Problem w tym, ze masz tylko 3 proby i karta ulega zablokowaniu.

    Nic z tych rzeczy, to nie ta sytuacja. Jesli ktos zastanawia sie nad
    szyfrowaniem PINu, to znaczy, ze (np. bank, albo procesor jesli to o
    niego chodzi) ma dostep do tego PINu, w jakiejs postaci
    ("zaszyfrowanej" lub nie).

    > I co z tego, ze zmienie w maszynnie? Skad karta bedzie miala wiedze,
    > ze w miedzyczasie nie zmienilem zdalnie, bez angazowania aplikacji
    > karty?

    Bo karte trzyma sie w okolicach portfela i uzywanie jakichs zdalnych
    zmian, zamiast wsadzic ja do czytnika, jest cokolwiek dziwaczne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2008-04-12 00:48:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > prawdopodobienstwem przynajmniej.
    >
    > Deponowanie PINu w banku??? Przy karcie magnetycznej niezbedne, ale

    [...]
    > Bo karte trzyma sie w okolicach portfela i uzywanie jakichs zdalnych
    > zmian, zamiast wsadzic ja do czytnika, jest cokolwiek dziwaczne.
    > --

    Nie wiem czy zauwazyles, ale moim zarzutem (czy moze wytknieciem) bylo to,
    ze mozliwosc dokonywania zdalnej zmiany PINu uniemozliwia skorzystanie z
    jednej z zalet karty mikroprocesorowej. POniewaz istnieje taka mozliwosc
    przykazdej transakcji konieczne jest polaczenie z bankiem w celu sprawdzenia
    czy kod identyfikacyjny jest prawidlowy.
    Zdanie jak widac mamy zbiezne, wiec nie rozumiem celu tej dyskusji :D.

    MK

  • 16. Data: 2008-04-12 07:42:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Zdanie jak widac mamy zbiezne, wiec nie rozumiem celu tej dyskusji :D.

    W takim razie nie bede Cie dluzej przekonywal :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2008-04-12 10:33:56
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Tzn. PIN powinien byc w taki sposob zmieniany, oczywiscie bankomat
    > musi umiec obslugiwac te karty, wlaczajac zmiane PINu.

    > Nie mam bladego pojecia jak sie to ma do kart Multi.

    O ile pamiętam to w Multi jest jak w mBanku - zmiana pinu nie może być
    przeprowadzona w bankomacie. Można to zrobić np. przez internet.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 18. Data: 2008-04-20 20:58:23
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > moze oczywiscie wziac na siebie ryzyko i napisac tak aplikacje aby do
    > pewnego limitu (wartosci pojedynczej transakcji, sumy wartosci kilku
    > transakcji lub liczby transakcji) byla mozliwosc autoryzacji przy uzyciu
    > ostatniego potwierdzonego PINu, a laczenia z bankiem tylko wtedy gdy PIN
    > nie zostanie potwierdzony, ale byloby to sprzeczne z tak lansowanym przez
    > marketing bezpieczenstwem kart mikroprocesorowych.
    > Generalnie, to co bylo zaleta przy uzyciu kart magnetycznych, przy
    > mikroprocesorowych uniemozliwia wykorzystanie ich wszystkich zalet.

    Otóż na chipie jest PIN. Jest to tzw. PIN off-line. Wykorzystywany jest przy
    transakcjach, gdy nie następuje łączenie z systemem banku. Problem pojawia
    się gdy zmienisz PIN przez Internet (czyli w systemie banku - PIN online), a
    na karcie jest stary PIN. Gdy w terminalu wpisujesz PIN nowy, to nie jest on
    zgodny z tym w chipie. Multi pewnie ma zgodnie z wytycznymi VISA ustawione 3
    próby PINu offline. Teoretycznie jak klient przetrwa 3 błędne próby to 4
    będzie on-line, nastąpi autoryzacja i zmiana PINu offline. W praktyce po 2
    próbach rezygnuje lub sprzedawca dziwnie się patrzy i klient płaci gotówką.

  • 19. Data: 2008-04-20 22:36:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > będzie on-line, nastąpi autoryzacja i zmiana PINu offline. W praktyce po 2
    > próbach rezygnuje lub sprzedawca dziwnie się patrzy i klient płaci

    W praktyce to wykonalem juz pwredziesiat transakcji i zadna w nich nie byla
    autoryzowana przez mikroprocesor.

    MK

  • 20. Data: 2008-04-21 12:21:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > W praktyce to wykonalem juz pwredziesiat transakcji i zadna w nich nie
    > byla autoryzowana przez mikroprocesor.

    Bo te procesory, panie - diabel w nich musi siedziec. Nie mozna temu
    ufac. Co innego tysiac Chinczykow zatwierdzajacych autoryzacje
    w czasie rzeczywistym.
    --
    Krzysztof Halasa