  • 1. Data: 2003-09-09 10:16:26
    Temat: problem z karta
    Od: "wek" <w...@p...pl>

    witam

    pewien czas temu z kobieta kupowalem pewna rzecz w pewnym sklepie :-)
    chciala zaplacic karta, wszystko szlo dobrze do czasu, gdy terminal POS
    zaczal drukowac - okazalo sie, ze papier byl zle zalozony i caly paragonik
    wydrukowal sie w... jednym miejscu :-)
    pani ekspedientka stwierdzila jednak, ze ona nie potwierdzila transakcji
    (tutaj pragne zaznaczyc, ze moja kobieta PIN wpisala i potwierdzila) i ze w
    zwiazku z tym to jest tak, jakby tej transakcji nie bylo (anulowana)
    zaplacilismy wiec gotowka
    a teraz najlepsze: wlasnie dostalismy wyciag z banku i zgadnijcie co?
    tak, tak, transakcja jednak byla :-) !!!
    i teraz pytanie: co moge w takiej sytuacji zrobic?
    pojde z wyciagiem z banku i paragonem z kasy do sklepu, ale czy cos
    zdzialam? sproboje...
    a na przyszlosc uwazajcie! po wpisaniu PIN kodu przez Was juz jest po
    transakcji, niewazne co sprzedawca bedzie mowil!!!

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-09-09 10:21:47
    Temat: Re: problem z karta
    Od: "Krzysiek_S" <s...@p...delthis.onet.pl>

    Użytkownik "wek" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a na przyszlosc uwazajcie! po wpisaniu PIN kodu przez Was juz jest po
    > transakcji, niewazne co sprzedawca bedzie mowil!!!

    na paragonie powinno byc napisane czy platnosc karta czy gotowka, jezeli masz na
    paragonie gotowke to mozesz zadac zwortu pieniedzy od sklepu na podstawie
    obciazenia karty, chociaz chyba dane o tej transkacji bedziesz musial wyciagac
    sam ze swojego banku, proponuje dowiedziec sie w banku jaka maja procedure

    --
    KS

  • 3. Data: 2003-09-09 10:27:07
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    wek wrote:
    > i teraz pytanie: co moge w takiej sytuacji zrobic?

    W tej to tak jak piszesz poniżej. A na przyszłość unikać kart, przy
    których transakcje potwierdza się PINem. Jakbyś się nie podpisał to byś
    bez problemu reklamował w banku.

    > pojde z wyciagiem z banku i paragonem z kasy do sklepu, ale czy cos
    > zdzialam? sproboje...

    Na dziś jedyne wyjście. To i tak dobrze, że masz paragon.

    pzdr

    Tomek

  • 4. Data: 2003-09-09 10:42:06
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    wek <w...@p...pl> wrote:
    > i teraz pytanie: co moge w takiej sytuacji zrobic?

    Reklamujesz transakcję w banku i po krzyku.

    > a na przyszlosc uwazajcie! po wpisaniu PIN kodu przez Was juz jest po
    > transakcji, niewazne co sprzedawca bedzie mowil!!!

    Uzywanie kart wymagających wpisywania PIN-u to prośba o pozbycie się
    pieniędzy.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2003-09-09 10:45:15
    Od: "X" <d...@p...onet.pl>

    wek wrote:
> [...]
    > a na przyszlosc uwazajcie! po wpisaniu PIN kodu przez Was juz jest po
    > transakcji, niewazne co sprzedawca bedzie mowil!!!

    Witam,
    Powinienieś zamówić sobie serwis SMS potwierdzający płatność kartą.

    --
    Pozdr.
    Rob

  • 6. Data: 2003-09-09 18:37:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wek" <w...@p...pl> writes:

    > a na przyszlosc uwazajcie! po wpisaniu PIN kodu przez Was juz jest po
    > transakcji, niewazne co sprzedawca bedzie mowil!!!

    Niekoniecznie. Ale dobrze jest miec kwitek potwierdzajacy anulowanie
    transakcji.

    Mysle, ze sprzedawca nie bedzie robil klopotow ze zwrotem pieniedzy,
    choc sprawdzenie faktow moze mu chwile zajac (ksiegowosc itp).

    Reklamowacja w banku raczej nic nie da, bo transakcja potwierdzona
    PINem, wiec nawet nie ma sensu kwitow ogladac. Tak czy owak skonczy
    sie to na sprzedawcy.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 7. Data: 2003-09-09 19:07:58
    Od: "Profil1" <b...@x...wp.pl>

    > Uzywanie kart wymagających wpisywania PIN-u to prośba o pozbycie się
    > pieniędzy.

    dlaczego tak uważasz?

  • 8. Data: 2003-09-10 10:50:29
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Profil1" <b...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego tak uważasz?

    Pewnie chodzi o to, ze transkacje potwierdzane PINem praktycznie sie nie da
    reklamowac. Cala odpowiedzialnosc splywa na uzytkownika, a skoro jest on
    zmuszany do czestego uzywania tegoz PINu, np.przy zatloczonych kasach
    hipermarketow to co za problem podejrzec go, a potem okrasc z jego karty i
    wycieczka do bankomatu?
    Sam juz wielokrotnie widzialem, jak na dloni, wpisywany numer PIN, co
    wiecej, sa tacy ludzie, ktorzy przy tej czynnosci mrucza go sobie pod nosem
    :-)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia