  • 11. Data: 2004-09-16 13:18:26
    Temat: Re: Wspolposiadacz konta kradnie!!?
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cibuf3$699$1@atlantis.news.tpi.pl>, Stasio Podróżnik wrote:
    > Użytkownik Mary napisał:
    >
    > Zrób DEBET ....
    >
    > Weź 10 000 i odłóż je sobie na spłatę na własnym koncie ...

    1.
    Bardzo dobre rozwiazanie. takie rzyczy dzialaja.

    2.
    Lepiej sie pospieszyc bo jutro moze byc z pozno. 'B' moze byc mniej
    leniwy i wlasnie teraz go robic.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 12. Data: 2004-09-16 14:17:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004 13:48:13 +0200, Stasio Podróżnik
    <B...@o...pl> wrote:

    >Komornik przypieprzy się za ten debet do was ... i solidarnie go
    >spłacicie po 5 000 PLN ;>

    Gówno prawda. Solidarnie, czyli mo.że 10 000 od jednego.
    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2004-09-16 14:18:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004 12:07:34 +0200, "Artur A. Surowiec"
    <a...@s...waw.pl> wrote:

    >Chyba nic by z tego nie bylo, jesli masz na mysli roszczenie o zwrot
    >srodków. Konto jest wspólne. Jesli tak, to kazdy z posiadaczy ma prawo
    >dysponowac caloscia dostepnych na nim srodków. Podobnie jak kazdy moze na to

    Ale to nie znaczy, że może swobodnie tymi środkami dysponować.

    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2004-09-16 16:31:13
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Dwie osoby (osoba A i B) zalozyly sobie wspolne konto w banku. Jak to w
    > zyciu bywa...drogi zyciowe tych osob sie rozchodza i "A" nie chce tego
    > konta, ale nie moze go zamknac bo wymaga to zgody wspolposiadacza
    > konta osby "B".
    Hmmm,
    czy aby na pewno? W jakim banku?
    Ponieważ tego nie wiem, wezmę dla przykładu ten największy:

    "REGULAMIN ROR W PKOBP SA
    §2
    Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
    5) Posiadacz rachunku - osobę fizyczną, na rzecz której PKO BP SA prowadzi
    rachunek; w przypadku rachunku wspólnego - każdego ze Współposiadaczy rachunku
    §7
    Pełnomocnictwo nie obejmuje umocowania do:
    4)wypowiedzenia lub zmiany umowy.
    §44
    1.Posiadacz rachunku może wypowiedzieć umowę w każdym czasie,
    z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia."
    [ źródło: http://skocz.pl/reg_ROR ]

    Podstawiając definicję z §2.5. do §44.1. otrzymujemy:
    "Każdy ze Współposiadaczy rachunku może
    wypowiedzieć umowę w każdym czasie ..."

    Przypuszczam że w innych bankach będzie podobnie,
    wystarczy sprawdzić w regulaminie

    > Konto istnieje i jest sporadycznie zasilane przez osobe
    > "A". "B" z kolei kontroluje dosc regularnie wspolne konto i zaraz po
    > pojawieniu sie gotowki przelewa aktualny stan konta na wlasne konto
    > oczywiscie nie informujac o tym "A".
    Hmmm,
    nie świadczy to najlepiej o ekonomicznym rozsądku "A"
    Jaki sens ma to działanie?
    (pomijając motywy natury psychiczno-emocjonalnej)

    > Czy "A" w jakis sposob moze wniesc roszczenia przeciw "B"?
    Hmmm,
    pewnie w sądzie cywilnym się da,
    ale nie wiem jakie są szanse powodzenia,
    w końcu "A" łoży tu na rzecz "B" świadomie i dobrowolnie,
    tak przynajmniej wynika z treści powyżej.

  • 15. Data: 2004-09-16 18:01:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote in message

    > Podstawiając definicję z §2.5. do §44.1. otrzymujemy:
    > "Każdy ze Współposiadaczy rachunku może
    > wypowiedzieć umowę w każdym czasie ..."

    To znaczy, ze jak mam z kims konto wspolne a do niego przyznany np. limit
    kredytowy, to moge wykorzystac cala dostepna kase i wystapic o rozwiazanie
    umowy? Hm, wtedy druga strona musi splacic wszystkie zobowiazania... Latwa
    kase w takim wypadku mozna miec ;). Zakladamy konto z jakims slupem,
    wystepujemy o limity, karty kredytowe, wykorzystujemy je w calosci,
    wypowiadamy umowe, a slup musi splacac. Nawet jak nie ma ani grosza nie moga
    nam nic zrobic ;).

    > Przypuszczam że w innych bankach będzie podobnie,
    > wystarczy sprawdzić w regulaminie

    I tu sie mylisz. Najczesciej jest potrzebna zgoda wszystkich
    wspolposiadaczy. Zarowno na zamkniecie rachunku, jak i przeksztalcenie go w
    rachunek indywidualny. Wyobraz sobie, ze nawet chcac ustanowic pelnomockika
    do konta wspolnego zwykle jest potrzebna zgoda wszystkich wspolposiadaczy.

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 16. Data: 2004-09-16 18:27:07
    Od: "krab" <k...@k...pl_____>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cibuf3
    > Zrób DEBET ....
    >
    > Weź 10 000 i odłóż je sobie na spłatę na własnym koncie ...
    > Komornik przypieprzy się za ten debet do was ... i solidarnie go
    > spłacicie po 5 000 PLN ;>

    były w tym wątku dwie świetne wypowiedzi - ta Twoja oraz pytacza czy "A" to
    debil :-))))
    a wątek jest surealistyczny :-)

  • 17. Data: 2004-09-16 18:55:04
    Temat: Re: prawa wspołposiadacza
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > umowy? Hm, wtedy druga strona musi splacic wszystkie zobowiazania... Latwa
    Nie z bankiem, Bruner, te numery ;-P
    "§46
    1.W przypadku wypowiedzenia umowy Posiadacz rachunku zobowiązany jest w
    terminie wypowiedzenia:
    1) spłacić całość zadłużenia na rachunku wraz z należnymi odsetkami, opłatami
    i prowizjami oraz kosztami,
    2) zwrócić PKO BP SA wydane do rachunku blankiety czekowe i karty bankowe."

> [...]
    > do konta wspolnego zwykle jest potrzebna zgoda wszystkich wspolposiadaczy.

    Jak podeprzesz to jeszcze jakimś paragrafem
    to później będę Ci już wierzył na słowo ;-)
    Zdecydowanie wolałbym jednak argunenty, nie opinie.
    Zajrzałem jeszcze tu:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_otw
    _rach.html#IV
    Niestety, niezbyt współbrzmi z Twoim zdaniem,
    za to potwierdza moje przypuszczenia o analogicznych uregulowaniach
    w innych bankach.

    > Pozdrawiam
    > Maciej

    również, St.

  • 18. Data: 2004-09-17 08:28:57
    Od: "b2d2" <d...@p...fm>

    > a wątek jest surealistyczny :-)
    ale fajnie się czyta
    Pinio

  • 19. Data: 2004-09-17 19:38:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > Niestety, niezbyt współbrzmi z Twoim zdaniem,
    > za to potwierdza moje przypuszczenia o analogicznych uregulowaniach

    Moze powinienes poczytac wiecej regulaminow/umow ;)
    http://www.bph.pl/resources/docs/det/1232pdf.pdf

    § 12.3 Do rachunku wspolnego pelnomocnictwo moze byc udzielone na podstawie
    wspolnej dyspozycji obu Wspolposiadaczy.

    To odnosnie pelnomocnictw, o zamykaniu rachunkow mowi

    §39.1 Umowa rachunku moze byc rozwiazana przez kazda ze stron... [stronami
    sa bank, wspolposiadacze]

    Kolejne przyklady:
    http://www.nordeabank.pl/pl/article/2691.html
    § 15.2. Udzielenie pełnomocnictwa do rachunku wspólnego wymaga zgody obu
    Posiadaczy rachunku.
    Nordea nie zezwala na udzielenie pelnomocnictwa przez jednego z
    wspolposiadaczy, ale zezwala na zamkniecie rachunku przez tylko jednego
    wspolposiadacza.

    http://www.bosbank.pl/pub/ogol_war.pdf
    §8.6 Wypowiedzenie Umowy Rachunku wspólnego może nastąpić na podstawie
    zgodnych dyspozycji obu współposiadaczy, z wyjątkiem sytuacji kiedy obaj
    współposiadacze udzielą sobie nawzajem pełnomocnictwa do jednoosobowego
    dokonywania czynności, na które zgodnie z niniejszymi Warunkami wymagane
    jest złożenie dyspozycji przez obu współposiadaczy.
    §15.4 Pełnomocnictwo udzielone do Rachunku wspólnego może być udzielone
    wyłącznie na podstawie zgodnej dyspozycji obu współposiadaczy, z
    uwzględnieniem postanowień § 8 ust. 5.

    http://www.millenet.pl/images/PL/regulamin_ror_new_7
    42671.pdf?_requestid=182837
    §7.2 Udzielenie pełnomocnictwa do rachunku wspólnego wymaga zgodnego
    oświadczenia woli wszystkich Posiadaczy rachunku wspólnego.
    Rachunek moze zamknac jeden ze wspolposiadaczy.

    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_re
    gulamin.htm#8E491B9CD3AC4924B3595EA56575925D
    §19 W przypadku Umowy Konta wspólnego, oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy
    musi być podpisane przez wszystkich Posiadaczy Konta wspólnego. Oświadczenia
    takie mogą być złożone na jednym dokumencie lub w oddzielnych dokumentach,
    przy czym w takim wypadku Bank przyjmuje oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy
    Konta wspólnego w dniu otrzymania oświadczeń od wszystkich Posiadaczy Konta
    wspólnego.

    http://www2.ing.pl/_itemserver/BSK/Ogolne_warunki.pd
    §6.4 Wspólposiadacze rachunku wspólnego dysponuja rachunkiem samodzielnie,
    bez ograniczen, w granicach salda rachunku - lacznie z wypowiedzeniem umowy
    rachunku, o ile do wypowiedzenia rachunku uzyskal pelnomocnictwo szczególne
    od drugiego wspólposiadacza.
    Pelnomocnictwo moze byc nadane przez jednego wspolposiadacza.

    Wystarczy? ;)

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 20. Data: 2004-09-17 20:21:08
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Moze powinienes poczytac wiecej regulaminow/umow ;)
> [...]

    No, to mi się podoba :-)))
    Przygotowałeś się solidnie i przekonałeś mnie,
    że ... obaj nie mieliśmy racji ;-)
    Wygląda na to, że regulaminy każdy bank orze jak może
    i próżno tu szukać ogólnych reguł, a każda możliwa
    kombinacja wersji w którymś z regulaminów się znajdzie.
    Nie pozostaje nić innego jak czytać, czytać, czytać ... ;-/

    > Pozdrawiam
    > Maciej
    wzajemnie, St.